[Verhaal] Gevangen in een web van leugens

Het volgende verhaal moet worden?
  • Moren
  • Anna, mijn Anna
  • Eens een bedrieger, altijd een bedrieger
  • Leven of dood
  • My Highschool Sweetheart

0 stemmers

Lieve allemaal!

Na mijn eerste en tweede verhaal, is het tijd voor iets nieuws! :slightly_smiling_face: Dit verhaal heb ik geschreven tijdens Camp NaNoWriMo van vorig jaar. Ik heb een voorraad van 85 pagina’s, dus in principe moet ik de komende drie maanden redelijk elke dag kunnen posten! :slightly_smiling_face: Veel lees plezier!

xoxo

http://data.whicdn.com/images/67906482/large.jpg

Gevangen in een web vol leugen
Wat doe je, als je wakker wordt in een gevangenis bed op de dag van je vrijlating en het laatste wat je je kan herinneren is de romantische vakantie die je had met je vriend? Dat overkomt Lilith. Haar nagels zijn gebroken, haar haren zijn smerig en haar prachtige kleding is verruild voor een oranje gevangenispak. Ze heeft geen flauw benul waarom ze in de gevangenis zit en het enige wat ze weet is dat ze die dag na een straf van ruim vijf jaar vrijgelaten wordt. Vanaf dat moment moet ze de hele wereld opnieuw leren kennen, want niets is wat het lijkt.

Aah lijkt me spannend! Ik ga em volgen! :slightly_smiling_face:

Dit lijkt me echt een super verhaal!

Het gebeurt niet vaak dat ik na een korte beschrijving al volg, maar jou is het gelukt!

Aah super lieve reacties! Morgenochtend kunnen jullie het eerste stuk verwachten :slightly_smiling_face:

Ik ben nu al verslaafd aan dit verhaal. Het klinkt zo spannend en leuk

ik volg!! :upside_down_face:

Ah zo leuk alle reacties! :slightly_smiling_face: Tijd voor het eerste stukje!

Proloog

Een brede lach stond op haar gezicht, toen ze hem in de verte zag staan. Zijn zongebruinde bovenlijf en zijn benen gehuld in een paarse zwembroek. Hij zwaaide en wenkte haar. Lachend liep ze op hem af, waarbij ze steeds harder begon te lopen. Ze waren hier nu een paar dagen, aan de Franse kust, maar het voelde alsof ze hier al weken waren. Even weg van de drukte van werken en het standaard Nederlandse leven. Even wegwaaien met z’n tweeën aan het Franse strand.
“Kijk,” zei hij en hij wees in de richting van de zee. Ze pakte zijn andere hand vast en volgde zijn vinger. Daar in de verte waren kleine vlekjes te zien. Vlekjes die zij niet kon plaatsen, maar hij blijkbaar kon herkennen. Vragend keek ze hem aan.
“Zeehonden, zeehonden aan de Franse kust,” riep hij en hij keek haar stralend aan. Ze schudde lachend haar hoofd en kneep zachtjes in zijn hand. Hij keek haar aan, lang en doordringend.
“Je bent prachtig,” fluisterde hij toen en nog voor ze kon reageren drukte hij zijn lippen op de hare. Zijn heerlijke zachte lippen, die ondanks dat ze, ze al zo vaak had gevoeld, haar nog steeds verraste. Na al die jaren was hem kussen nog steeds een genot.
“Ik houd van je,” fluisterde zij, toen ze uit gekust waren. Hij keek haar glimlachend aan en ze wist dat hij ook van haar hield. Hij zei het vaak genoeg, dat een moment als deze waarop hij geen reactie gaf, niet erg was. Dat deze momenten haar niet onzeker maakte. Ze wist dat zij van hem hield en hij van haar, voor altijd.

Prachtige proloog
Ik kan niet wachten tot het vervolg

Yes, weer een nieuw verhaal! Jij kan echt heel goed schrijven.
Je proloog is inderdaad mooi geschreven, dus ik volg. :heart:

Jaaaa, je nieuwe verhaal!
Ik ga zeker volgen! Het is nu al heeeel leuk (:

Oo al die leuke reacties!! :grinning: Tnx so much, jullie laten me echt blozen haha :flushed: . Jullie verdienen gelijk een nieuw stukje! :grinning: Dus bij deze :wink:.

Toen Lilith wakker schrok, merkte ze dat het al vrij laat in de ochtend was. De Franse zon was in het Franse ochtendgloren immers lang niet zo fel als deze nu was. Een glimlach speelde om haar lippen, terwijl ze nog even soezend in bed bleef liggen. Haar hand zocht onder de dekens naar de hand van haar geliefde, maar in plaats daarvan vond ze links naast zich de rand van het bed. Toen ze met haar vingers langs de rand van het matras streek, merkte ze dat deze anders voelde dan ze zich kon herinneren.
“John,” vroeg ze met een schorre stem. Geen reactie.
“John,” vroeg ze nu iets paniekeriger, maar nog steeds kreeg ze geen reactie. Ze opende haar ogen en ging met een ruk recht overeind zitten. Haar ogen schoten door de ruimte en haar mond viel open van schrik. Dit was niet haar luxe Franse hotelkamer met tweepersoonsbubbelbad. Dit was niets meer dan een simpel hok.
Lilith lag in een simpel bed, met een schuimrubberen matras. De lakens prikte lichtjes aan haar benen, maar zagen er verder prima uit. De vloer was bedekt met een blauw linoleum. Naast haar bed stonden een kleine houten kast, een houten tafeltje en een bureau waar weinig spullen op lagen. De muren waren wit, ziekenhuiswit bijna en behalve het raam boven haar bed, kwam er geen licht binnen. De deur was donkergroen en leek van zwaar metaal. Nee, dit was beslist niet haar hotelkamer, dit leek wel een gevangenis!
In paniek sprong Lilith uit bed en draaide ze schichtig rondjes in de kleine ruimte. De ruimte was ongeveer drie bij twee meter en de lucht was een beetje muf, maar verder oké. Het bed waar ze op gelegen had nam het grootste deel van de ruimte in. Waar ze was belandt, wist ze niet, maar ze wist wel dat ze er uit wilde.
Haar handen voelde langs haar gezicht en haar haren. Hoewel haar haren klitterig waren, leek alles verder prima te voelen. Ze voelde dat ze geen oorbellen in had, maar die deed ze altijd af voor het slapen gaan. Haar handen volgde hun weg langs haar lichaam en ze voelde dat ze een simpel shirt aan had. Een blik omlaag vertelde haar dat het een wit shirt was met een rode bloem als opdruk. Haar benen waren gehuld in een donkerbruine linnen broek. Haar voeten waren niet bedekt en het linoleum onder haar voeten voelde ijzig aan.
Schichtig keek Lilith de kamer rond. Op het bureau lag een pen en een papiertje, maar op het papiertje stond niets geschreven. Haar kast was leeg, op een paar stoffen slippers na. Aarzelend stapte ze naar de slippers en deed deze aan haar voeten. Dit was een behoorlijke verbetering ten opzichte van de koude linoleum vloer. Waar was ze in godsnaam belandt?
Een woede maakte zich langzaam meester van haar lichaam. Woede, omdat ze niet wist waar ze was en wat ze moest doen om hier weg te komen. Woest stapte Lilith op de deur af en net toen ze wilde gaan bonzen en schreeuwen, zwaaide de deur open en stond er een grote man voor de deur. Lilith opende haar mond al om te praten, maar zag toen dat de man voor de deur een politie uniform droeg. Ze zat dus inderdaad in de gevangenis.

Dit is echt zo interessant en spannend.
Ik vraag mij nu echt af wat ze heeft misdaan…

^^ik ook, ik volg! Super goed verhaal!

Aah tnx! :grinning: Nieuw stukje dan maar, speciaal voor jullie! :upside_down_face:

“Mevrouw Vermeulen, u mag mij volgen, dan brengen we de laatste papieren op orde en kunt u naar huis,” zei de man. Lilith keek hem verbaasd aan en knikte toen, hoe kon ze anders reageren? Hoewel ze geen idee had wat er gebeurd was en waarom ze in de gevangenis zat, ging ze blijkbaar vandaag weg. Dit was vast allemaal een mis verstand geweest. Wellicht had ze te veel gedronken en wist ze het daarom niet meer. Dat verklaarde echter nog niet hoe ze van Frankrijk in een Nederlandse gevangenis belandde.
De man liep links de deur weer uit en aarzelend stapte Lilith uit haar kleine kamertje. Ze keek even de gang rond en zag een betonnen vloer en vergelijkbare betonnen muren als in de kamer waar ze hier voor zat. In de betonnen muren zat om de drie meter aan beiden kanten net zo’n donkere groene deur als in haar kamer had gezeten. Toen Lilith naar links keek, zag ze dat de man in uniform door gelopen was en snel liep ze achter hem aan.
“Pardon, mag ik u iets vragen?” vroeg Lilith en ze tikte de grote man op zijn schouder. Het viel haar nu pas op dat de man niet dik was, maar vooral gespierd. Hij had ontzettend brede schouders en een kaal hoofd. Toen de man zich omdraaide zag ze twee vriendelijke blauwe ogen en een grote grijze snor. De man was kennelijk ouder dan ze op het eerst gezicht had gedacht.
“Maar natuurlijk mevrouw. Is er iets nog niet duidelijk over uw vrijlating? Daar zijn we de afgelopen maanden toch redelijk mee bezig geweest?” zei de man en hij glimlachte vriendelijk. Lilith knikte, maar terwijl ze knikte drong het tot haar door dat de man afgelopen maanden had gezegd. Waarom sprak hij over maanden? Tenzij…
“Hoelang heb ik hier ook alweer precies gezeten?” vroeg Lilith voorzichtig. De man draaide zich fronsend om en lachte toen.
“Vijf jaar, zeven maanden en vijftien dagen, mazzelaar dat je bent,” zei de man en hij liep grinnikend verder. Lilith knikte en merkte dat al haar spieren begonnen te verstijven. Vijf jaar, zeven maanden en vijftien dagen. Hoe kon ze vijf jaar, zeven maanden en vijftien dagen uit haar leven missen. Hoe kon ze vergeten zijn dat ze vijf jaar, zeven maanden en vijftien dagen in de gevangenis had gezeten? Dit moest een grap zijn, dat kon niet anders. Ze namen haar in de maling en ergens hingen natuurlijk geheime camera’s. Dat moest het wel zijn, ze zat in een televisie show. De man was inmiddels verder van haar vandaan en op een iets hoger tempo probeerde Lilith de man weer bij te halen.

Spannend, ik vraag me nu echt af wat er met haar is gebeurd, waarom ze zich niks kan herinneren van haar periode als gevangene.

Pfoe, wennen hoor, weer reacties verdienen haha! Speciaal een stukje voor doomke, mijn trouwste lezer! :bowing_man:

“Dit is wel een goede grap,” mompelde Lilith geïrriteerd. Ze kon niet geloven dat ze werkelijk geloofde dat ze zo’n grote periode van haar leven vergeten was. Ze kon niet geloven dat ze hier werkelijk ingetrapt was.
“Pardon?” vroeg de grote man, die plots stokstijf stilstond. Hij draaide zich geïrriteerd om en keek Lilith met grote ogen aan.
“Hoezo een grap?” vroeg de man en hij fronste toen. Lilith deed haar mond open om wat te zeggen en sloot haar mond toen.
“Dit spelletje heeft nog nooit gewerkt mevrouw Vermeulen.” De man schudde zijn hoofd en liep toen weer verder. Nog voor hij om draaide, kon Lilith snel zijn naam bordje lezen: Brigadier Omen. De naam zei haar niets, maar toch had ze ergens een gevoel van herkenning. Ze liep snel weer achter de agent aan. Het complex moest behoorlijk groot zijn, aangezien ze al een behoorlijk aantal van deuren gepasseerd waren.
“Komt u verder?” zei de brigadier, toen hij aan het einde van de gang een grote metalen deur open hield. Snel liep Lilith achter hem aan naar buiten en ze rilde even. Ze kwamen uit in een gang met rode stenen op de vloer en net zulke betonnen muren als de vorige gang. Hier hingen grote schilderijen aan de muur, die de ruimte een stuk vrolijker maakte.
Aarzelend liep Lilith verder achter meneer Omen aan, die direct door liep naar de deur aan het einde van de ruimte. In de ruimte hingen naast schilderijen ook verschillende politie uniformen. Hoewel Lilith niet helemaal kon plaatsen waarom deze hier hingen, wist ze wel zeker dat ze uit het beveiligde gedeelte van de gevangenis ging. Nu pas zag ze de grote bewakers die naast de zware metalen deur stonden, waar ze net door heen gekomen waren.
De brigadier verdween opnieuw door een zware deur, waar ook een bewaker stond en ditmaal stonden ze in een kleine smalle gang met witte tegels. Er waren enkele deuren in de gang en bij één van de deuren bleef de brigadier staan. Hij hief zijn hand om te kloppen, tot Lilith iets te binnen schoot.
“Welk spelletje dacht u dat ik speelde?” vroeg Lilith. De brigadier hield zijn hand in de lucht stil en liet deze toen weer zakken. Hij keek haar doordringend aan.
“Gevangen die zich heel erg schamen voor hun straf, willen soms niet meer uit de gevangenis. Zelfs niet als ze na verkorting van hun straf weer vrij komen. Dat is helemaal gebruikelijk bij het type misdaad dat u gepleegd heeft. Het heeft geen zin om te doen alsof u het zich niet meer kan herinneren om op die manier TBS af te dwingen. Hier trappen we niet in, u zult gewoon terug naar de samenleving moeten. Net als alle andere gevangenen die vervroegd vrij komen.”
Nog voor Lilith kon reageren klopte de brigadier op de deur en opende deze vrijwel direct. Hij wenkte Lilith, die op een paar meter afstand van hem stil was blijven staan. Schoorvoetend liep ze richting de deur, niet wetende wat zich achter de deur bevond.