Hee (:
Ik heb dit verhaal net bedacht en ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden Alle commentaar is welkom
Hij keek achterom en zag alleen maar de weerkaatsing van het licht op de auto's. Waarschijnlijk was ze hem uit het oog verloren. Hij wist het niet zeker, want het was te donker. Daardoor was het onmogelijk om te zien of ze zich ergens had verstopt. Zoekend keek hij om zich heen. Opgelucht liep hij over een betonnen rand naar beneden. Plotseling hoorde hij geritsel. Hoe kwam zij al in de kelder? Haar stem zei: 'Geef het aan mij.' Hij schrok van haar scherpe stem en deed een stap achteruit. Het schemerlicht weerkaatste in haar bloeddoorlopen ogen. Was hij maar nooit zo nieuwsgierig geweest. Het leek allemaal zo onschuldig. Hij keek alleen maar in een plastic tasje.
[i]Hij liep rond op Schiphol. Verderop stonden allemaal mensen te wachten. Er zou zo wel weer een vlucht aankomen. Wat kon het hem schelen. Hij liep weer verder. Wat lag daar nou? Was iemand die tas soms kwijtgeraakt of was diegene het vergeten? Hij keek naar de gezichten van de mensen die langsliepen. Zat er een gezicht bij die zoeken keek? Als niemand die tas zocht zou hij het wel naar de gevonden voorwerpen brengen. Hij pakte de tas en liep ermee weg. Hij wou wel weten wat er in die tas zat. Als er echt iets kostbaars in zat zou diegene dat toch niet vergeten? Heel even erin kijken kon heus geen kwaad. Er zat vast speelgoed of zoiets in. Hij deed de tas open en schrok. Dit was zeker geen speelgoed! Hij kon het hier niet zomaar laten liggen. Zijn handafdrukken zaten er nu al op. Straks was hij nog schuldig! Dan moest hij het maar meenemen. [/i]
Maar hij had helemaal geen tijd om hier aan terug te denken. Hij draaide zijn hoofd om en keek recht in de loop van een pistool.