[Verhaal] Generatie Z

-

Wow veel tekst! Maar ik denk dat ik volg, je schrijft in ieder geval fijn!

-

*Gestrompel over asfalt. Blauw ochtendlicht. Steunen tegen barricades, die de scheiding vormen tussen het Marktplein en een bouwput. Ongemakkelijke blikken van mensen op fietsen, die naar hun werk gaan. ‘Haha… die gast, die zei: “wat ben je nat” en ik zei “Ik ben ongesteld”’ Hahaha ‘“Vind je dat niet vies” “Nee, ik ben gewoon heel geil.”’ ‘Waaaat? zei hij dat echt? Oh my god’* Oh my god, indeed…

Waarom gebruik je *?
Ik vind onder andere dit een heel onoverzichtelijk stukje, ik snap er in ieder geval niet veel van.

Getallen onder de twtintig moeten voluit…

en misschien kun je gesprekken iets beter uitwerken…

-

^ Dit en als je een gesprek gaat maken (of schrijven haha lol)
Is dit fijner om te lezen : (Ik doe gewoon een voorbeeld oke? - ik schrijf even vanuit de ik-persoon)
Ik zat op een bankje en keek voor me uit. Een jongen kwam naast me zitten en hij zag er wel vriendelijk uit. “Hallo, ik ben Janette,” zei ik en ik stak mijn hand uit. “Aangenaam Janette, ik ben Jantje.” Hij pakte mijn hand aan en schudde deze.

• En dit is niet echt fijn om te lezen “Hallo ik ben Janette.” “Aangenaam Janette,” - Zeg maar dat de aanhalingstekens van twee dialogen naast elkaar staan zonder ‘zei hij of ik zei of sprak hij/zij etc.’

& Ik snap het ook niet met die *, want dat heb ik nog nooit echt gezien in een verhaal of in een flashback.

Flashbacks of dromen of gedachten, kun je ook schuingedrukt doen. :slightly_smiling_face: Dat doen er meerdere en ik denk dat je verhaal dan al een stuk beter te volgen is.

^ Dat inderdaad, dat is overzichtelijker dan de * want daar snap ik persoonlijk niet veel van… c:

-

-

Ik vind je beginpost veel beter en het lijkt me nu een erg spannend verhaal! c:

-

-

:upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: