[Verhaal] Fornever.

Het verhaal gaat over Noa. Ze leidt een prima leventje met haar beste vriend Finn en haar beste vriendin Jennifer. Noa is zelf een fanatieke voetballer en zodra er een nieuwe jongen bij haar club komt, is het raak. Ze vindt Rick, de nieuwe jongen, wel erg leuk. Alleen Finn is daar niet zo blij mee. Niet alleen omdat hij haar leuk vindt, maar ook omdat hij Rick niet vertrouwt. Zeker niet wanneer hij erachter komt dat Rick een goede vriend van zijn broer is.

Noa

Finn

Rick

(Mijn andere verhaal heb ik niet afgerond. Dat wil ik bij dit verhaal wel doen, alleen bij het andere verhaal had ik geen leuke inspiratie meer.)

Hmm.
Ik vind hem best cliché klinken,
ben benieuwd naar het eerste stukje

‘‘Hé Noa!’’ Natuurlijk is het Finn die me weer achtervolgd.
‘‘Wat moet je?’’ Ik geef hem een stomp op zijn schouder. Zijn gezicht betrekt.
'‘Noa Vermeer, jij kan verdomd hard slaan voor een meisje." Hij trekt een zielig gezicht.
‘‘Nou misschien kan meneer van Bekhoven me goed achtervolgen?’’ Zeg ik met een lachend gezicht.
‘‘Hmm, dat is waar. Waar ga je heen? Niet wéér naar de voetbal hé?’’ Finn haat voetbal. Zeker als meisjes voetballen. Die kunnen er niks van, maar uiteindelijk win ik wel altijd met panalty’s schieten.
‘‘Noa, waarom stop je niet is gewoon met voetbal en ga je dansen of zo?’’
‘‘Finn, dit gesprek hebben we al vaak genoeg gehad. Ik wil gewoon voetballen. Je bent gewoon jaloers dat ik beter kan voetballen dan jij.’’
Ik ren weg van Finn die me natuurlijk achterna rent. Hij zit op atletiek en heeft me dus zo ingehaald. Hij pakt me bij m’n zij en begint te kietelen.
‘Óké Finn stop! Ik neem het terug!’’ Gelukkig stopt hij en glimlacht lief. Veel mensen denken dat we een stelletje zijn maar we zijn gewoon goede vrienden.
‘‘Hé maar ik volgde je niet voor niets.’’ Begint hij aarzelend.
‘‘Waarvoor dan? Wel typisch dat je me elke maand sowieso 1 keer achtervolgd.’’ Ik grijns.
‘‘Tony vroeg of iets leuks konde gaan doen met z’n vieren. Tony, Jennifer, jij en ik dus.’’ Hij wordt verlegen.
‘‘Een dubbel-date dus?’’ lachend kijk ik naar Finn die inmiddels knalrood is geworden.
‘‘Zoiets ja.’’ begint hij twijfelend.
‘‘Finn sorry, ik moet echt gaan. Doei!’’
‘‘Doei!’’ En hij loopt weg.

Sorry voor dit rare bericht ^. Word doet raar.

• beter voetballen dan jij
  • sneller dan ik
  • minder dan die van hem

Je kan de tekst weer normaal krijgen door hem aan te passen, te selecteren en dan op dit tekentje te klikken

Ziet er goed uit

‘’Dames, schieten jullie op? Ik wil met de training beginnen.’’ Bromt de coach achter de deur van de kleedkamer. Die oude vent moet onderhand wel eens met pensioen gaan. Gelukkig krijgen we volgend seizoen een nieuwe.
‘’Iedereen is klaar, behalve Noa. Alweer. Ze moet haar haar nog vast doen.’’ Een gemene grijns komt op Larissa’s gezicht. Dat kind haat ik zo hé. Ze kan niet voetballen en is een levende barbiepop. Haar lange blonde haren en haar kilometers dikke laag make-up kunnen echt niet. Snel bind ik mijn haar in een staart en loop naar de deur. Ik trek de deur open en ik bots tegen een vreemde jongen aan. Hij kijkt me verbaasd aan.
‘’Heb je haast?’’ lachend steekt de jongen zijn hand uit.
‘’Rick.’’ Ik schud zijn hand en brom mijn naam.
‘’Zo hallo. Wie hebben we hier? Een nieuwe hunk? Oh je hebt al kennis gemaakt met Noa. Ze is de langzaamste en slechtste voetballer van dit elftal.’’ Larissa en haar clubje zijn er ook weer.
‘’Sorry maar ik geloof niet dat ze heel langzaam is. Ze kwam met volle vaart tegen me aan, dus ik denk wel dat het meevalt.’’ De nieuwe jongen, Rick dus, neemt het voor me op.
‘’Dat is dus omdat ze moet opschieten, op veld raakt ze geen bal.’’
‘’Luister, ik weet niet wie of wat je bent. Maar die arrogante kop van je bevalt me niet. Kijk eerst naar jezelf. Volgens mij is Noa beter als zo’n barbiepop als jou.’’ Rick draait zich om en loopt weg en trekt mij mee. Ik zie nog net hoe zielig larissa kijkt.
‘’Waar sloeg dat op? Haat ze je of zo?’’ Rick en ik lopen naar het veld.
‘’Ja, ze vind Finn, mijn beste vriendin al heel lang leuk. Maar Finn moet niks van haar hebben, wat logisch is. Maar dat neemt ze mij kwalijk.’’ Rick lacht. Eingenlijk heb ik geen idee waarom ik dit gelijk vertel tegen een wildvreemde. Maargoed.
‘’Welk veld moet je trainen?’’
‘’Veld A, hoofdveld. Eigenlijk moeten de meisjes daar altijd trainen, maar dat kan jij natuurlijk niet weten.’’ ‘’Ik wen er wel aan. Nu is het nog moeilijk met al die velden. Bij ons was het veld 1, veld 2 en veld 3. Maar goed ik train op veld B. Ik spreek je straks goed?’’
Zonder antwoord loopt Rick weg.

[size=1em]Ondertussen heb ik me al helemaal aangekleed. Ik spuit nog wat deodorant op en pak dan mijn veelte zware sporttas van het rek. Larissa komt voor me staan, met Steffi en Annabel. [size=1em]‘’Ik denk dat ik meer waarde heb als jou. Met make-up en nep haar kom je niet ver.’’ Larissa kijkt me vuil aan. ‘’Waarom doe je nu zo stoer? Iedereen uit dit elftal haat je.’’ Steffi zet een stap naar voor. [size=1em]‘’Nou ga aan de kant, want ik wil naar huis.’’ Ik duw Larissa opzij, die bijna haar evenwicht verliest. [size=1em] ‘’Hé Noa, jou moet ik even spreken.’’ Ook nog de coach die begint. Kan het nog erger. Ik loop de coach achterna richting de kantine.

Klinkt leuk

Mmm…inderdaad erg cliché.

‘’Zo, Noa. Hoe gaat het met het team?’’ Het lijkt wel alsof de coach ons heeft afgeluisterd. Voor zijn neus ligt een pen en papier. Ik kijk naar mijn coach. Wat ziet hij er verschrikkelijk uit. In zijn haar zit geen model en het is vettig. Bah. Zijn bril komt uit de jaren ’70 en zijn sportkleren uit de jaren ’60. Beetje een viezerik dus.

[size=1em]‘’Ja, de namen Larissa en Steffi hoor ik wel heel vaak. Misschien moeten we hun ouders maar eens bellen. Maar nu even over jou, je leert veel bij en scoort veel. Ik zit eraan te denken je naar de MA1 te doen. Alleen omdat je 15 bent en dus volgend seizoen nog een seizoen MB1 hoort te doen, weet ik niet of je dat wilt vanwege je team, want je komt wel bij oudere meiden van 17 jaar en ouder.’’ Henk, mijn coach, tikt met zijn pen op de bar en kijkt me vragend aan.

[size=1em]‘’Oké goed, denk er maar over na. Isa gaat waarschijnlijk ook naar MA1, maar ik hoor het wel. Fijne avond verder Noa!’’ Hij staat op en loopt weg. Dit wordt nog een hele klus om dit te kunnen regelen met m’n ouders. Maar nu eerst naar Finn.

[size=1em] ‘’Goede avond Noa. Kom je weer voor Finn? Ik zou bijna vermoeden dat je iets met Finn hebt. Maar gelukkig kies je wel knappere jongens hé?'' Ik moet lachen. Thomas is eigenlijk altijd een beetje me oudere broer geweest. En ik zijn zusje. Met Thomas heb ik wel echt een goede band. ‘’Nou ik zou eerder kiezen voor Finn als voor jou, Thoom.’’ Ik grijns. Thomas doet net of hij zwaar beledigd is. Af en toe is Thomas echt een kleuter, ook al is hij zelf 17. [size=1em]‘’Hé pas op jij hé! Nee ik doe niet mee. Als jullie het nou zaterdag avond weer doen dan wel.’’ Ik loop de gang binnen en hang me jas op. [size=1em]‘’Nee, zijn weer werken. Maar tot straks dan hé zusje.’’ Thomas loopt naar de woonkamer maar struikelt over het opstapje. Die is echt wel aangeschoten. [size=1em]‘’Sorry No, maar is speel online met Sem en Tony.’’ Finn kijkt niet op of om. Hij zit midden in een spel. [size=1em]‘’Is goed ik kom over een uurtje naar beneden, dan zijn we wel klaar.’’ Over een uur pas?! Fijn, dit zijn dus echt de momenten dat ik Finn haat. Maargoed het is niet voor niets een jongen. Ik verlaat de kamer van Finn en loop naar beneden, naar Thomas en zijn vrienden.

Sorry, je hoeft het niet te lezen. Ik schrijf het alleen maar omdat ik me nogal verveel.

‘’Kijk jongens, dat is Noa. M’n kleine zusje.’’ Thomas slaat met zijn flesje bier op tafel om stilte te krijgen. Alle jongens, wat er zo ongeveer 12 zijn, kijken naar mij.

[size=1em] ‘’Ja ik wist ook niet dat je een zusje had,’’ gaat een andere jongen verder,’’ Maar ze is wel knap. Daar wil ik wel een beschuitje mee eten!’’ De jongens brullen het uit van het lachen. Ik loop naar thomas en ga naast hem staan. Ik bekijk alle jongens eens goed. Sommige ken ik wel, dat zijn bovenbouwers van mijn school. Maar er zijn er ook een paar die ik niet ken. Waarschijnlijk van zijn rugbyclub. Op de tafel staan veel bierflesjes en andere drankflessen zoals rode vodka, malibu en bacardi.

[size=1em]Rond half 11 komt Finn naar beneden. Ik heb niks door want ik ben ondertussen al aardig aangeschoten. De vrienden van Thomas zijn heel aardig, vooral Tim. Daar heb ik de hele avond bij opschoot gezeten, omdat er te weinig stoelen zijn.

[size=1em]‘’Ja ja wachten op jou, want je bleef maar boven.’’ Mompel ik. Ondertussen ga ik gewoon verder met het gesprek met Tim.

[size=1em]‘’Noa, kom we gaan naar boven.’’ Finn trekt me aan me arm mee. Paar jongens fluiten en roepen dingen maar Finn kan het blijkbaar niks schele.

[size=1em]‘’Doei, Thoom, Tim en de rest. Ik vond het heel gezellig. Jammer dat Finn het weer moet verpesten. Morgen weer hé !’’ Roep ik nog. Ik word ruw mee getrokken naar de trap. Finn tilt me op en legt me boven op zijn schouders. Hij loopt stampvoet de trap op. Als we op zijn kamer zijn valt hij bijna over z’n eigentroep.

[size=1em]‘’Finn, als je zo boos kijkt, heb je echt prachtige ogen.’’ Fluister ik.

[size=1em] ‘’Slaaplekker.’’ Ik mompel iets terug. Finn gaat naar beneden. Waar gaat hij vanavond slapen? Ik lig in zijn bed, niet dat hij er niet bij past. Hij heeft toch een mega groot tweepersoonsbed. Veel tijd heb ik niet om na te denken want het word al snel zwart voor m’n ogen.

omfg. ik loop toch elke x moeilijk te doen! thnx!

[size=1em]‘’Finn, word wakker. Ik moet naar de wc.’’ Zeg ik zacht. Finn die wakker word mompelt iets onverstaanbaars. ‘’Wat is er Noa, ik wil slapen.’’ Ik probeer me om te draaien maar het lukt niet. [size=1em] ‘’Ik heb hoofdpijn.’’ Finn die nu wel heel chagerijnig kijkt rolt met z’n ogen. ‘’Misschien had je niet zoveel moeten drinken. Paracetamol ligt in het kastje.’’ Finn draait zich om om verder te slapen. Ik stap uit bed. Ik merk dat ik alleen een onderbroek en hemd aan heb. Oh nee. Fijn nu heb ik zo naast Finn geslapen. Ik kijk nog even naar Finn, die echt schattig is als hij slaapt. Nu op naar de badkamer voor paracetamol.
[size=1em]‘’Heb jij deze broodjes gebakken? Ik wist niet dat jij dat kon?’’ Ik negeer zijn vraag. Thomas pakt een versbroodje en snijd hem doormidden. [size=1em]‘’Waar is Finn eigenlijk, ligt hij nog te pitten?’’ Vraagt Thomas met een half broodje in zijn mond. Ik knik. [size=1em]‘’Sorry Thoom, maar hij is 19. Te oud dus.’’ Ik loop naar het aanrecht om een doekje te pakken, voor alles wat ik heb gemorst. [size=1em]‘’Ik beloof het zusje.’’

s’ Middags rond 2 uur vertrok ik weer naar huis. Van Finn heb ik geen afscheid kunnen nemen, want die lag nog te slapen toen ik vertrok. Het is nu half 3. Ik kijk op mijn telefoon. Zou Finn kwaad zijn? Omdat hij nog niks van zichzelf heeft laten horen. Ik besluit er maar niet te veel over na te denken. Eenmaal thuis gekomen schop ik mijn schoenen uit en loop naar de keuken. Er ligt een briefje op de tafel. Mam en pap zijn een dagje weg en komen vanavond rond 11 uur pas weer thuis. Tijd om Jennifer te bellen.

[size=1em]‘’Hé Jen, met No. Kom je film kijken of iets leuks doen? Me ouders zijn niet thuis.” Er klinkt wat gekraak aan de andere kant.

[size=1em]‘’Ja is goed hoor, laat Tony Finn maar bellen. Dan rijd ik snel naar de supermarkt.’’

‘’Is goed, tot zo!’’ Jennifer hangt op. Ik zoek m’n schoenen die ik dus zomaar ergens heb heen geschopt en pak snel wat geld. Ik pak me fiets en cross naar de Jumbo.

Je schrijft soms me i.p.v. mijn… en ik zie wel meer foutjes. Ergens staat dat Finn haar beste vriendIN is. Misschien moet je als je iets schrijft, het daarna woord voor woord nalezen. Dat doe ik ook altijd!

maar voor de rest heel leuk :upside_down_face:

die Finn ook hea :wink:

Oh haha dankje, ik zal er op letten