Verhaal, feedback gezocht !

Geboorte, reis, dood.
Zo leeft iedereen hier, op deze planeet. Laat het me even kort uitleggen. Je krijgt bij je geboorte een ring. Op dat moment is die ring natuurlijk nog veel te groot, maar de ouders kiezen meestal voor een kettinkje met de ring eraan, zodat je hem bij je draagt. Altijd. Raak je de ring kwijt? Dan is er geen kans meer op het winnen van dit spelletje, je verliest. Je blijft dan nog wel bestaan, maar dat is het dan ook. Je emoties zitten in die ring, je geluk, je blijheid, je boosheid, alles. De mensen die de ring kwijtraken of waarvan de “partner” niet meer bestaat, worden vaak bediendes in het koninklijk huis. Of slaven, of wat dan ook. Of zoals ik ben. Ze joinen het “verzet”.
Ja, het verzet. Nou ik noem het eerder: De normale mensen. Gewoon mensen die ook gevoelens hebben, geluk en al die shit. Alleen dan zonder ring, de meeste zijn de ring kwijtgeraakt. Maar sommige, de felste, hebben nooit een ring gehad. Die zijn zoals ik, achtergelaten baby’s doordat de ouders niet bij elkaar hoorden en het een schánde was. Of De ouders hadden geen geld voor een ring, en net op dat moment waren er geen extra ringen beschikbaar bij het hof. Die kindjes, hoe schattig en klein ze ook waren, hadden nooit een kans op een goed bestaan, of leven.
Bullshit. Dat is wat ik er van vind, fucking bullshit.
Het is niet dat wij, de ringloze, het erg slecht hebben. We hebben normale huizen, in een aparte buurt of deel van de stad. Elke grote stad heeft wel zo’n buurt. De kleinere dorpjes sturen de ringeloze weg, naar de stad, naar de buurt waar alle schandes wonen… Wij horen geen emoties te hebben, toch? Waarom word ik dan toch elke keer weer furieus als ik hieraan denk? En waarom word ik verdrietig als ik eraan denk wat mijn ouders hebben moeten doorstaan? Mij op 8-jarige leeftijd weggeven aan een pleeghuis in deze buurt? Alleen maar omdat er bij mijn geboorte alleen maar belachelijk dure ringen beschikbaar waren? Het is gewoon één en al bullshit.

Bedankt voor het lezen, en ik waardeer het heel erg als er iemand feedback wilt geven. Dit is trouwens een begin, maar ik schrijf de laatste tijd alleen maar stukjes van een verhaal, verder kom ik niet… =)

Leuk stukje (:
Ik heb echter wel een paar tips!
‘Joinen’ is voor zover ik weet niet een nederlands werkwoord, dit zou je misschien kunnen vervangen met ‘ze nemen deel aan het verzet’.
Verder ben ik niet echt van de scheldwoorden in verhalen omdat dat niet zo lekker leest, maar dat is pure stijl en een ander kan dat wel weer heel goed vinden.
Hoop dat je hier iets aan hebt gehad. (:

Dankjewel!
En tuurlijk heb ik er wat aan! Aan alle tips :slightly_smiling_face:
Normaal ben ik ook niet zo van het scheldwoorden & Engelse woorden gebruiken, alleen dit keer heb ik het totaal anders gedaan dan normaal om te kijken of het ging. Dus ik ga even kijken of ik het zo laat of juist weer een stuk ‘netter’ maak haha. Dankjewel!

Hmmm… Goed idee, maar het je ooit het boek ‘de anderen’ van Gemma Malley gelezen?
Dat is een beetje hetzelfde idee…
Hoewel ik het interessant vind, vind ik dat de zinnen niet echt goed lopen…
Sorry, maar ben gewoon eerlijk