Ik heb al best lang geen verhalen of dergelijke meer geschreven dusss: Ik begin weer! Niet dat dit verhaal goed wordt, ik schrijf het meer uit de losse hand zeg maar. Opbouwende kritiek is ook altijd toegestaan!
INTRO
Het had niet moeilijk hoeven zijn. Ik had gewoon in de bus kunnen gaan zitten. Alles was perfect gepland: de buschauffeur begroeten, een kaartje kopen, een zitplaats zoeken en gaan zitten. Waar ik niet over had nagedacht was het feit dat er waarschijnlijk andere mensen in de bus zouden zitten. Míjn bus. Zuchtend liep ik langs de mensen die wel een zitplaats hadden gevonden. Sommige mensen probeerden op een onopvallende manier naar me te kijken. Ik zag het wel. Groenen en Bruinen, hier en daar een paar Blauwen. Ik sloeg mijn ogen neer en besloot om te blijven staan.
‘‘Je mag hier ook bij zitten als je wilt.’’ De stem kwam van een jongen die uit het raam zat te staren. Hij zag er vies uit. Één ding wist ik zeker. Hij kwam van de Straat. Net zoals ik. ‘‘Uh… Ja, bedankt.’’ zei ik snel terwijl ik ging zitten en mijn tas onder de stoel schoof. Ik bezat geen waardevolle spullen dus ik verwachtte niet dat mensen van me gingen stelen. Ze durfden me waarschijnlijk niet eens aan te raken.