[verhaal] En dan

Van 14 aug
tot 28 aug
ben ik op vakantie

Ja hoor, dat moest mij weer overkomen. Daar hing ik dan, aan een tak aan de kant van een afgrond. Nou ja tak, volgens mij was het meer een dode wortel die -gelukkig- uitstak, anders was ik te pletter gevallen. Maar goed mijn gewicht zal hij ook niet lang houden. En daar had ik gelijk in, een kreet ontsnapte uit mijn keel toen ik voelde dat de tak een stukje naar beneden schoot. Ik keek omhoog maar werd verblind door de zon. Snel keek ik weer naar beneden. Oeps, ook niet zo’n goed idee, ik gokte dat het wel 100 meter diep was. En er was niet eens water het was een en al zand. Ik keek opzij en zag niks anders dan een super mooi uitzicht. De zon ging net onder dus de lucht was paars achtig rood. Er vlogen vogels naar de zon toe. De richel liep zo ver door dat ik het einde niet eens kon zien. Boven me hoorde ik een zacht gemompel. Ik keek naar boven waar iemands gezicht de stralen van de zon tegenhielden. Wie het was kon ik niet zien. Ik hoopte dat diegene mijn redding zou zijn.
‘Pak het touw’ hoorde ik iemand roepen. Ik herkende de stem niet. Of de stem van een jongen of een meisje was kon ik niet goed horen. Langzaam zie ik dat er een touw naar beneden komt. En daar moet ik aan hangen ? Ik kreeg een lichte paniek aanval tot ik bedacht dat ik beter aan het touw kon hangen dan aan een dode tak die bijna brak door mijn gewicht. Oké rustig blijven, ik telde tot 3 en greep met mijn linkerhand naar het touw. Mis. Snel greep ik weer naar de dode tak. Ik zuchtte en probeerde het nog een keer. Weer mis. Ik voelde dat ik weer een stukje naar beneden schoot. Ik gaf weer een gil en toen hoorde ik gekraak. Wanhopig probeerde ik het touw te pakken. Maar het mislukte omdat ik nog een stuk naar beneden schoot. Ik wilde schreeuwen dat het touw nog wat verder maar beneden moest, maar daar kreeg ik de kans niet voor. De tak begaf het en ik viel naar beneden. ‘Nee !’ hoorde ik de onbekende stem boven me schreeuwen.

Je moet erop letten dat je de tegenwoordige en verleden tijd niet door elkaar haalt. Verder is het wel spannend!

Het is de bedoeling dat het vt is XD. Maar soms gaat het zo snel dat het verkeerd gaat. Als je het zie graag zeggen, dan kan ik het verbeteren :3.
------

Gillend werd ik wakker. Ik ging zitten en tot mijn verbazing zag ik dat mijn voeten op mijn kussen lagen. Beduusd bleef ik zitten, in de kamer naast me hoorde ik gestommel. Ik keek mijn kamer rond, hij was mooi, vrolijk. Appeltjes groen op de muur naast mijn bed, de muur ertegenover was ook appeltjes groen. De twee muren ertussen waren donkerder groen. Tegenover mijn bed stond mijn bureau voor het raam. Verder stonden er allemaal dozen, verhuisdozen, die ik allemaal nog uit moest pakken in de vakantie. De deur ging langzaam open.
‘Wat is er aan de hand ?’ vroeg een zware mannenstem.
Ik draaide me om zodat ik met mijn gezicht naar de deur zat, een man stak zijn hoofd door de kier. Hij had kort zwart haar. En voor zover ik kon zien blauwige kringen onder zijn ogen.
‘Niks hoor pap, gewoon een nachtmerrie.’ Alweer dacht ik in mezelf.
‘Hoe laat is het ?’ Er hing nog geen klok in mijn nieuwe kamer.
‘Half drie’ hoorde ik mijn vader met een geeuw zeggen.
‘Oké dan ga ik nog maar even proberen te slapen.’
‘Is goed meis, lekker slapen.’
De deur ging met een akelige piep dicht. Ik ging met mijn hoofd liggen op mijn kussen en dacht aan mijn droom. Ik had hem al is eerder gehad, alleen was het toen anders. Wat er anders was wist ik niet. Ik wist alleen dat de eerste keer dat ik de droom had net had gehoord dat we in dit huis gingen wonen. Ik zuchtte en draaide me om. Het was een mooi huis, en groter dan ons oude huis. We hadden nu een alleen staand huis. Het was mooi beschut tussen de bomen, en gelukkig niet wit geschilderd zoals het huis van onze buren. Dat ongeveer tien minuten lopen was. Ik deed mijn ogen dicht en draaide me om zodat ik met mijn gezicht naar de muur lag. Vandaag moet ik alle spullen uit gaan zoeken en opruimen. Echt zin had ik daar niet in, gelukkig zou Lisa komen om me te helpen. Lisa was een schat. Ze stond altijd voor me klaar en ik voor haar.

wow echt heel mooi en spannend maar als ik jou was zou ik iet meer op vt en tt letten anders raken mensen in de war maar je hebt echt talent

Waar staan er dan nog dingen in tt ? Ik zie dat niet XD. Ik lees eroverheen denk ik.

Oh, ik zal het wel effe eh, duidelijk maken zegmaar (;

Hmm, ik moet brood halen van m’n moeder. Gheghe, ik zal het zo wel effe doen (: Maar voor de rest leuk verhaal!

Bedankt trouwens :3. Dat vind ik echt een heel groot compliment :grinning:

Okee, is goed. Ik heb er al een paar ontdekt XD

Dit zijn er een paar. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Ik ben ook niet allerbeste (zeker niet zelfs!) dus zie dit maar als ehm, tja… om je te helpen haha.

Oh nu zie ik dat je je verhaal in tt wilde schrijven. Oeps! :3

hahaha xd, Kan gebeuren :stuck_out_tongue:

Nee ik ben bezig met vt te schrijven. Ik schreef het ergens verkeerd. Ik haal het heel snel door elkaar :blush:

Vorig jaar is haar vader overleden, ze was er kapot van. Hij had een hartinfarct gehad, de hulp was er te laat. Ik herinner me hem als een vrolijke man, altijd lachen en plezier maken. Zijn begrafenis was dan ook anders dan anderen, hij wilde niet dat iedereen in het zwart zou gaan. Dus iedereen had vrolijke kleuren aan. Het was ook niet in een kerk maar in een circustent. Nadat Lisa had gehoord dat hij was overleden was ze als een zombie. Ik zou bij haar blijven slapen. We hadden net een leuke film gekeken, en waren super melig. We wouden net nog een film opzetten toen de bel ging. Samen liepen we naar de deur. Giechelend maakte Lisa de deur open. Toen ze hem helemaal open had gemaakt, stopte we allebei direct met lachen. Er stonden twee politie agenten voor de deur met Lisa`s moeder tussen zich in. Ze had rode betraande ogen.
‘Wat… wat is er ? ‘ vroeg Lisa stamelend.
Ik zelf durfde niks te zeggen, ergens diep van binnen wist ik dat er iets was met haar vader.
‘Lisa het is beter als we even naar binnen gaan’ Vanessa zei het langzaam. Ze keek haar dochter niet eens aan maar staarde voor zich uit. Lisa liep langs me en ik draaide me om en liep achter Lisa aan naar de woonkamer. We gingen zitten en ik vroeg me af of ik niet naar huis moest gaan. Ik ging naast Lisa op de bank zitten terwijl ze haar moeder afwachtend aan keek. Een paar minuten was het doodstil.

verder ??