Verhaal: Eerst verweg, en nu dichtbij.

Dit verhaal gaat over Melissa. Melissa is 14 jaar jong, en zit op schaatsen. Ze is ook nog best wel goed! Een jongen van haar leeftijd, Ivan, is Nederlands Kampioen schaatsen. Melissa en Ivan hebben 1 week verkering gehad, maar toe ging het uit. Nu, is Melissa verhuist, en begint er voor haar een nieuw leven.

(Dit is me eerste verhaal dat is schrijf. Graag als ik iets foust doe, geef me tips!)

Vandaag, me eerste dag op me nieuwe school. Ik ken er totaal niemand. Als ik de school binnen loop, loop ik gelijk naar de administratie. Ik vraag om me kluissleutel en schoolpas. Die krijg ik gelijk. Ik loop naar me kluisje en maak 'm open. Ik stop me jas erin, en dan hoor ik iemand achter me zeggen: “Ben je nieuw hier?” Ik draai me om, en zie een heel vriendelijk meisje. Ik zeg: “Ja.” ze steekt d’r hand uit en zegt: “Ik ben Ceanne.” ik schud d’r hand en zeg: “Melissa.” Ik grijns. Ze grijnst terug, en vraagt in welke klas ik zit. Ik kijk snel even in me agenda en zeg: “ScH31” Ze zegt blij: “Dan zit je bij mij in de klas! Geloof me, je zit in een hele leuke klas hoor!” Ik grijns en ze zegt: “Onze mentor zei al dat we een nieuw meisje in de klas kregen, dus ik ben speciaal een beetje alleen gaan zitten zodat je teminste iemand een half en beetje kent.” Ik lach en zeg: “Wie weet was ik een hele enge vies meisje!” We moeten beide lachen. Als de bel gaat, lopen we samen naar de les. Eerste uur hebben we wiskunde. We zitten een beetje achterin, maar dat is niet erg. Ik pak me spullen uit me tas, en zet alles op me tafel. Als ik recht op ga zitten, zie ik iemand binnen lopen. Ik kijk heel goed, en schrik me dood. Dat kan gewoon niet! Dat is…

Ik ga maar gewoon even verder.

Dat is mijn ex vriendje, Ivan van der Brug! Ivan kijkt mij echt heel verbaasd aan. Ceanne poort me aan en zegt: ´Zozo, Ivan kijkt je lekker aan!´ Ik kijk Ceanne aan, en fluister: “Dat is me ex.” Ceanne staat op en zegt: “Jij bent dus het meisje waar hij altijd over praat!” “Wat?” “Hij zegt altijd hoe erg hij je mist enzo. En hoe aardig je bent en blabla.” Een man komt binnen en zegt: “Jullie wiskunde docent valt uit. Jullie mogen gaan.” Ik stop geschrokken alles weer in me tas, en loop het lokaal uit. Als ik het lokaal uit loop, trek opeens iemand aan me arm. “Hee!” Ik draai me om, en zie Ivan. “O, jij ook hallo.” Zeg ik lachend. Ik fluistert: “Wat doe jij in godsnaam hier?!?” “Dat heet verhuizen.” “Maar hier! Waarom hier??” “Nou Ivan, dan moet je maar is naar me moeder en vader gaan.” Ik loop weg, en zeg nog even snel: “En Ivan, nu hoef je me niet meer te missen!” Ik grijns, en loop naar de aula. Beneden, zie ik Ceanne met heel veel meiden staan. dan hoor ik: “Kijk, daar is ze.” Ceanne loopt naar me toe, en zegt: “Een paar meiden willen je leren kennen.” “Oke…” Zeg ik. Ik loop met Ceanne mee, en een meisje zegt gelijk: “Dus jij bent ook Kampioen, Kampioen Schaatsen?” “uhmm… nee. Ik was nét geen kampioen. Ik was tweede.” “oh. Maar je hebt wel verkering met Ivan gehad?” “Ja, maar…” “Waarom heb jij het in godsnaam uitgemaakt? Ivan is zo lief!” “Ho ho ho.” Zeg ik verbaasd. “Ik heb het niet uitgemaakt hoor, Ivan had het uitgemaakt omdat we elkaar te weinig zagen. En trouwens, we hebben maar een week gehad!” Boos loop ik weg. Jezus. Hoe kan Ivan zulke leugens vertellen?

Dat is mijn ex vriendje, Ivan van der Brug! Ivan kijkt mij echt heel verbaasd aan. Ceanne poort? me aan en zegt: ´Zozo, Ivan kijkt je lekker aan!´Ik kijk Ceanne aanen fluister: “Dat is mijn ex.” Ceanne staat op en zegt: “Jij bent dus het meisje waar hij altijd over praat?
“Wat?”
“Hij zegt altijd hoe erg hij je mist enzo. En hoe aardig je bent en blabla.”
Een man komt binnen en zegt: “Jullie wiskunde docent valt uit. Jullie mogen gaan.” Ik stop geschrokken alles weer in me tas, en loop het lokaal uit. Als ik het lokaal uit loop, trekt opeens iemand aan me arm. “Hee!” Ik draai me om en zie Ivan. “O, jij ook hallo,zeg ik lachend. Ik fluister: “Wat doe jij in godsnaam hier?” “Dat heet verhuizen.”
“Maar hier, waarom hier~~~~~~[/b]?” “Nou Ivan, dan moet je maar is naar m’n moeder en vader gaan.” Ik loop weg, en zeg nog even snel: “En Ivan, nu hoef je me niet meer te missen!” Ik grijns en loop naar de aula. Beneden zie ik Ceanne met heel veel meiden staan. Dan hoor ik: “Kijk, daar is ze.” Ceanne loopt naar me toe, en zegt: “Een paar meiden willen je leren kennen.” “Oke…” ~~~~~~[/b]zeg ik. Ik loop met Ceanne mee en een meisje zegt gelijk: “Dus jij bent ook Kampioen, Kampioen Schaatsen?” “uhmm… nee. Ik was nét geen kampioen. Ik was tweede.” “oh. Maar je hebt wel verkering met Ivan gehad?” “Ja, maar…” “Waarom heb jij het in godsnaam uitgemaakt? Ivan is zo lief!” “Ho ho ho.” Zeg ik verbaasd. “Ik heb het niet uitgemaakt hoor, Ivan had het uitgemaakt omdat we elkaar te weinig zagen. En trouwens, we hebben maar een week gehad!” Boos loop ik weg. Jezus. Hoe kan Ivan zulke leugens vertellen?

En ga zo maar door. Voor een woord zoals en en maar hoort NOOIT een komma. Die ene zin die ik dikgedrukt heb gedaan klinkt raar. Als je iets zegt doe je dat zo : ‘Hoi, ik ben Blabla,’ zegt ze.

Aanhalingstekens, hoofdletter woordje, komma eind van de zin, aanhalingstekens, GEEN hoofdletter, punt

Snapje? ;d Ben benieuwd en de titel is : ~~~~~~[b]Eerst ver weg en nu dichtbij[/b =)