[verhaal] Een liefde om eeuwig voor te leven

Ik begin hier meteen met hoofdstuk één en niet met de quote !

Inleiding

Het verhaal gaat over een jonge man,Paul, van 22, hij schrijft en werkt om wat geld binnen te krijgen als schoonmaker in een kantoorgebouw. Als hij op een dag op straat loopt knalt hij, tijdens het bedenken van een verhaal, tegen een meisje op. Zij heet Charlotte en is 23, ze woont ongelukkig samen met Tom. Ze werkt in het zelfde gebouw als Paul. Paul voelt de vonk overslaan, wanneer hij bij Charlotte is komen de verlangens die hij al zolang heeft naar boven en worden steeds heftiger. Eerst wil Charlotte er niet aan toegeven, maar hoe gaat dat na een tijdje wanneer ze elkaar beter kennen ?

Hoofdstuk 1
-Dream as though you’ll live forever. Live as though you’ll die tomorrow. (James Dean) –

Het is een vroege lente ochtend wanneer ik, nog voordat mijn wekker gaat, wakker word. Wanneer ik opsta en mijn gordijnen open, word ik begroet door de vrolijk zingende vogels en de eerste warme zonnestralen. Het is een vrije dag maar ik ga toch even, na het ontbijt, naar mijn werk. Mijn postvak is inmiddels zo vol geraakt dat ik vandaag mooi de tijd heb om het na te kijken. Onderweg geniet ik van de vogels en de omgeving. Ik rijd langs een klein lunchtentje en zie daar een prachtige, jonge, vrouw zitten. Voordat ik verder rijd kijk ik nog een keer om haar goed in me op te nemen. Daarna rijd ik nog sneller dan net richting het 14 verdiepingen hoge kantoorgebouw.

Als ik binnenstap begroet ik de receptioniste en loop naar de “medewerkers kamer.” Ik pak de stapel post uit mijn postvak en net als ik me omdraai staat de baas achter me. “Zo, zo Paul, jij bent fanatiek op een vrije dag!” Lachend kijk ik hem aan, hij is altijd van de grapjes en het dollen. “Kom je even met me mee, ik wil wat met je bespreken.” Vragend kijk ik mijn collega’s aan die allemaal hun schouders ophalen. Dan loop ik mee naar de kamer waar hij altijd zit, hij biedt me een zitplek aan en begint te praten. “Paul, je werkt hier nu al twee en een half jaar,je doet je werk goed.Ik nagedacht en besloten dat je meer verantwoordelijkheid moet krijgen.Vanaf nu maak jij de roosters van de schoonmakers en besluit jij wanneer je stopt met werken!” In gedachten maak ik een sprongetje, ik krijg meer verantwoordelijkheid, ik!

Die middag besluit ik een wandeling te gaan maken. Het is immers prachtig weer.
Ondertussen schreeuw, zing en zeg ik de woorden die me inspireren hard op, zonder ze op te schrijven.Ik let totaal niet op de weg en voor ik het weet knal ik tegen de jonge vrouw, die ik eerder deze morgen had gezien, op. Ze komt net de boekwinkel uitgelopen en alle papieren uit de dossiermap, die ze onder haar arm had, liggen verspreid over de stoep. “Oh, sorry, wat dom van me! Gaat het?” Opeens bedenk ik me dat de vrouw zelf niets heeft. Dan bukken we ons tegelijk, elkaar diep in de ogen kijkend.Ik wend m’n blik af en begin papieren bij een te rapen. Als we alle twee weer staan geven we elkaar de hand en stellen ons voor. Ze blijkt Charlotte te heten. Een prachtige naam, voor een prachtige vrouw. We nemen ‘afscheid’ en gaan elk weer onze eigen weg.Nog een keer kijk ik achterom.

Reacties ? :slightly_smiling_face:

het gaat wel snel? dus het is boem boem en toen was het bam tegen haar opgebotst! of niet?

Ik vind wel dat je steeds de goede woorden gebruikt! Het klinkt leuk!

Wel oke, alleen het leest niet echt fijn, je hebt zoveel komma’s in iedere zin staan…
Misschien kan je proberen daar iets aan te veranderen?

:slightly_smiling_face: Dank je ! … maar nee niet zomaar ! :slightly_smiling_face: Als je goed leest kwam het omdat hij in gedachten verzonken was :wink: Ik zou er bij kunnen zetten dat hij met z’n hoofd naar beneden loopt ? Goed idee ?

En weet je misschien een betere titel ^^ Daar krijg ik nogal "kritiek"op :slightly_smiling_face:

Ik ga het proberen :wink:
Weet jij nog een nieuwe titel :grinning:

Ik vind het wel lekker lezen eigenlijk,
en juist wel fijn dat het niet lang duurt voor je to-the-point komt.
en een leuk onderwerp :slightly_smiling_face:

zou “verlangde liefde” een betere titel zijn ? ^^

of verboden verlangen