Verhaal] Een jaar zonder jou

Hoi allemaal :slightly_smiling_face:

Ik ben nieuw hier en heb een account aangemaakt, omdat ik benieuwd ben wat jullie van mijn verhaal vinden.
Ik post meteen het eerste stukje.

Het was een vrijdagavond zoals alle vrijdagavonden zijn. Het was eind augustus. De volgende maandag zouden de scholen weer beginnen. Ook voor Daisy.
Daisy zucht vermoeid. Het zou voor haar een moeilijke dag worden. Ze moest vandaag afscheid nemen van Douwe. Met tegenzin liep ze naar buiten. Een jas was nog niet nodig, alhoewel ze het een beetje koud kreeg. Maar gelukkig woonden Douwe en Jesse naast haar. Het waren haar buurjongens, al tien jaar. Ze kende ze beide door en door. Vooral Jesse. Jesse was haar beste vriend. Ze kon altijd bij Jesse terecht.
Douwe was een soort broer voor haar. Hij was drie jaar ouder dan zij, maar ze konden het samen goed vinden. Het deed pijn, de wetenschap dat ze afscheid zou moeten nemen. Douwe ging in Amerika studeren. Dat was al zijn hele leven lang een wens van hem. Maar Daisy vond het erg moeilijk om hem een jaar te moeten missen.

verder?

ben benieuwd :slightly_smiling_face:

ja verderr!! ( dat klinkt best fout haha xd) maar ik lees graag verder!:slight_smile:

:slight_smile: okee nu een iets langer stukje…

‘Hoi Daisy,’ zei Jesse.
‘Hoi,’ zei ze een beetje bedroefd, ‘waar is je broer?’
‘Boven,’ zei hij.
‘Ik ga hem missen,’ zei ze.
Jesse haalde nonchalant zijn schouders op. ‘Valt wel mee. Het is maar een jaartje hoor. Het is niet voorgoed.’
Daisy schudde haar hoofd. ‘Jongens zijn zo gemakkelijk. Geef maar gewoon toe dat je je grote broer gaat missen.’
Jesse grinnikte. ‘Ik denk eigenlijk dat het wel lekker rustig is zonder hem.’
‘Je liegt,’ zei Daisy zelfverzekerd, ‘Ik ken je veel te goed.’
‘Het zal wel,’ zei Jesse.
Daisy liep door de gang de trap op, naar Douwes kamer. Daar is ze al zo vaak geweest. Ze vroeg zich af of dit de laatste keer zou zijn. Ze zou het missen. Al die keren dat ze op de playstation hebben gespeeld, zijn voorbij. Al die keren dat Douwe haar ondervroeg of ze al een vriendje had en zij zich had geërgerd, zijn voorbij. Ze kon zich nu een jaar lang niet meer aan Douwe ergeren. Het stak haar.
Daisy klopte op de deur.
‘Binnen,’ zei Douwe kortaf.
Daisy duwde de deur langzaam open.
‘Daisy! Wat leuk dat je even komt,’ zei Douwe opeens vrolijk.
Daisy glimlachte. ‘Ik ga je missen,’ zei ze.
Ze liep op hem af en omhelsde hem stevig.
Douwe grinnikte zachtjes. ‘Ik dacht dat je morgen pas afscheid zou komen nemen.’
‘Eigenlijk wel, maar ik wilde je nog even zien omdat ik niet kan geloven dat ik je een jaar niet ga zien,’ zei Daisy bedroefd.
Douwe keek haar lang aan. ‘Dat is ook wel een vreemd idee, maar je zult zien dat dat jaar voorbij vliegt,’ beloofde hij.
Daisy knikte moedig. ‘Ik hoop het.’
‘Kom eens hier,’ zei Douwe.
Daisy wilde hem nog een keer omhelzen, maar Douwe draaide zijn hoofd. Daisy keek hem verrast aan. Was hij van plan om haar te gaan zoenen?
Douwe knikte geruststellend, net alsof hij haar gedachten had gelezen. Daisy wist niet wat ze moest doen. Dit kon alles verpesten, maalde er door haar heen.
Maar toen zijn lippen de hare zachtjes raakten, dacht ze niet meer na. Ze zoende meteen terug, net alsof het zo hoorde te zijn. Net alsof hij niet al die jaren als een broer voor haar was geweest, als een goede vriend. Het was alsof dit al jaren vaststond, dat dit moest gebeuren, alsof het in de sterren stond geschreven.
‘Dit klopte,’ zei Daisy verbaasd.
Douwe knikte alleen maar. ‘Eindelijk. Dit zat er al jaren aan te komen.’
Daisy hapte even naar adem toen ze iets besefte. ‘Dit was mijn eerste zoen.’
Douwe schrok. ‘Heb ik je zojuist je eerste zoen gegeven?’ vroeg hij verbaasd.
Daisy knikte alleen maar, nog een beetje in shock.
‘En ik ga morgen weg,’ concludeerde hij.
‘Je gaat morgen weg,’ zei Daisy hem na.

aaah verder!! :slightly_smiling_face:

aaah verder!! :slightly_smiling_face:

Okee laatste stukje vandaag

‘Heb je spijt van die zoen?’ vroeg Douwe een halfuurtje later.
‘Nee,’ zei Daisy vastbesloten.
‘Gelukkig maar,’ zei Douwe.
Na een korte stilte, zei Douwe opeens: ‘Ik ben verliefd op je. Al heel lang.’
Daisy keek hem aan in zijn ogen en besefte dat ze hetzelfde voelt. ‘Ik ook op jou, maar jij gaat morgen weg,’ herhaalde ze.
Douwe knikte. ‘Wat gaan we doen?’ vroeg hij een beetje hopeloos.
Daisy keek hem aan maar het deed pijn. Het deed pijn omdat ze dan besefte dat ze hem een jaar niet zou zien.
‘Ik weet het niet,’ zei ze vermoeid en bang.
‘Ik ga je niet vragen om op me te wachten,’ zei Douwe onmiddellijk.
‘Zou je dat willen?’ vroeg Daisy.
Douwe schudde snel zijn hoofd en pakte Daisy’s hand. ‘Misschien is het niet verkeerd, dat ik er dit jaartje tussenuit ga. Ik ben bijna drie jaar ouder, Daisy. Jij hebt nog geen andere vriendjes gehad, misschien moet je dit jaar daarvoor nemen. Als je me daarna nog wilt, zweer ik je dat ik je nooit meer alleen laat.’
Daisy keek hem verbaasd aan. ‘En wat ga jij doen in Amerika?’ vroeg ze nieuwsgierig.
‘Laten we elkaar niks verbieden. Dat houden we geen jaar vol,’ zei Douwe.
Daisy knikte uiteindelijk. ‘Volgend jaar wil ik je nog steeds,’ verzekerde ze hem.
Douwe glimlachte. ‘Dan wil ik nu nog wel een zoen,’ zei hij serieus.
Daisy kwam langzaam naar hem toe en draaide haar hoofd. Het gevoel dat haar eerder overspoelde, kwam terug. Het gevoel dat alles klopt. Dat dit het lot is. Dat dit zo hoort te zijn.

nog verder?

wooow je kan echt goed schrijven :wink:

Dank je :slightly_smiling_face: het is de eerste keer dat ik een verhaal post, dus ik was wel benieuwd, haha

zeker verder gaan, verder???