Hoi,
Na een tijdje hier allemaal geweldige verhalen te hebben gelezen heb ik besloten om ook maar te beginnen met een verhaal Het meeste in dit verhaal is echt gebeurt, sommige dingen zijn erbij verzonnen, zoals de gesprekken (met mijn geheugen kan ik niks onthouden). Hopelijk vinden jullie het leuk. Kritiek & tips zijn altijd welkom
Nee. Nee! Ik wil dit niet! Ik heb het nooit gewild. Kon iemand me maar hier weghalen.
‘Yes! Alleen nog maar mentoruur. Hopelijk hoeven wij niet te praten.’ fluisterde Amy.
Luna keek haar aan en dacht na. ‘Ik denk dat ik wel met haar moet praten. Mijn cijfers zijn niet bepaald goed. Ik snap geen snars van Engels en sta er dik onvoldoende op.’
‘Willen de dames ook hun mond houden? Dankuwel. Kletsen doen we maar na de les!’ riep Scott, hun enge aardrijkskundeleraar.
‘Ja meneer.’ zeiden ze in koor.
Zuchtend keek Luna de klas rond. Het was een verschrikkelijke klas. Maar ze zou voor geen meter in een andere klas willen zitten. Dit was toch wel haar stomme klas. Ze ging haast niet om met de jongens uit de klas. Dat dat snel zou gaan veranderen wist ze niet, nog niet. Eindelijk, de bel ging. Blij stond iedereen op en natuurlijk waren de jongens het snelst het lokaal uit. Zo ging het nou altijd. De meisjes praatten en liepen rustig weg. Terwijl de jongens een wedstrijdje deden over wie als eerst het lokaal uit was. Glimlachend liep ze met Amy het lokaal uit.
‘Vindt jij Putem aardig?’ vroeg ze Luna.
‘Hmm, ik vind haar een beetje raar. Maar ze is wel aardig hoor. Wat vindt jij van haar dan?’ antwoordde ze.
‘Wel oké. Ze is wel best streng. Als je drie keer je huiswerk niet hebt gemaakt moet je nablijven!’ zei Amy tegen haar.
‘Mensen, mensen, ga snel zitten en hou je mond. Dan kunnen de meesten van jullie zo weer weg. Maar eerst wil ik nog weten hoe de sfeer in de klas is.’ riep Putem, die niet alleen onze mentrix, maar ook onze Latijndocente was, opeens door de klas.
‘Goed.’ mompelden de meesten en de rest zei gewoon niks.
‘Mooi zo. Dan wil ik nog even praten met Luna, Amy en Hessel. We beginnen met Hessel. Luna en Amy de gang op en de rest kan weg.’ zei Putem. ‘Shit, we moeten allebei met haar praten.’ siste Amy.
‘Ja, kom we gaan naar de gang.’ Luna sleurde haar mee naar de gang.
Ze zagen hoe het lokaal langzaam leeg liep. Toen iedereen weg was behalve Hessel deed Putem de deur dicht. ‘Niet de andere klassen gaan storen hè.’ zei ze nog snel.
Braaf knikten ze. Luna ging het tafeltje zitten en Amy ging tegen de muur aan zitten.
Luna keek Amy vragend aan. ‘Waarom moet jij met Putem praten?’
Verder/Stopppen ?