[VERHAAL] Droom maar lekker verder..

Hallo girlscene-meiden. Ik was al een keer eerder met dit verhaal begonnen, maar ik heb het aangepast en (hopelijk) beter gemaakt. Al ben ik nog steeds heel slecht met spelling. Dus als er iemand is om me te helpen? Graag!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik bekijk de saaie, witte, doffe muren. Ze zijn echt leeg, en op sommige plekken hangt een poster. Meer niet. Oké, dit moet dus mijn toekomstige school worden? Ik haat deze plek nu al! Dat is toch niet zo best? Ik wil terug, ik wil dit niet. Ik moet vandaag 2 uurtjes mee lessen met mijn toekomstige klas. Zin dat ik erin had… Ik zit in havo3, en op mijn oude school stond ik er niet zo best voor. Dat kwam dan vooral door mijn gedrag. Wat ik dan natuurlijk weer niet snap! Ik gedraag me harstikke goed, hoe kunnen mijn punten daar nou zo laag door worden? De onvoldoendes waren dan ook altijd voor de kunde vakken… aardrijkskunde, wiskunde, scheikunde & natuurkunde. Dus aan de ene kant is het wel fijn dat ik hier opnieuw kan beginnen… met een schone lijst lijkt me. In de verte zie ik een lange, slanke vrouw aankomen. Ze heeft kort bruin haar. Ze loopt op me af. ‘Hallo, ik ben de coördinator hier. Welkom op het Borch college.’ Zegt ze met een glimlach. ‘Hai, ik ben Belle.’ Zeg ik chagerijnig. En schud haar de hand. ‘Loop maar even met me mee.’ Ik volg haar zonder nog wat te zeggen. We komen in een klein kamertje. Deze zag er al wat beter uit dan de saaie witte gangen. De muren waren wit, en de muur recht tegenover de deur was felgroen. Er stond een bureau en 2 stoelen. Verder was het allemaal heel simpel. ‘Ga zitten.’ Zegt ze vriendelijk. Ik plof neer op de stoel. ‘Zo Belle, eens kijken in welke klas je zit.’ Ze pakt een rode map en bladerd erin. ‘Ah, hier sta je.’ Ze kijkt me aan. Ik glimlach flauwtjes terug. ‘Je zit in 3G, zullen we er even heen gaan? Ze hebben nu scheikunde.’ ‘Uh, ja hoor.’ Fijn, leuk begin. Meteen mijn favoriete vak. Ik slof het kamertje uit, achter haar aan.

We komen in een gele gang. Ik kijk naar de ramen om me heen. Overal staan wel muizen in potjes sterk water, of andere enge beesten. En slangen in van die glazen bakken. Ah jakkie, die beweegt. Die zijn dus niet dood. We stoppen voor een houten deur. ‘Hier is het.’ Fluistert ze. Ze klopt op de deur, en loopt naar binnen. Zelfverzekerd stap ik erachter aan. Ik werp een korte blik op de klas, en bekijk daarna de leraar. En oudere man met grijs haar. Ik schat hem rond een jaar of 50. Hij ziet er wel aardig uit. Ik schenk hem een glimlach. Hij glimlacht terug, en loopt op me af. Hij steekt zijn hand uit. ‘Ik ben meneer Roelk.’ ‘Belle.’ Zeg ik. ‘Nou jongens, dit is Belle. Ze komt vandaag vast een keertje meedoen, waarschijnlijk word ze jullie nieuwe klasgenoot.’ Zegt de coördinator van wie ik de naam nog steeds niet weet… Meneer Roelk wijst een plekje aan. Ik loop er heen, en plof neer. Dat deed ik namelijk altijd. Ik ging nooit rustig op een stoel zitten. Ik bekijk het meisje naast me. Ze zag er een beetje uit als z’n typetje dat boos word als je een keer kucht tijdens de uitlegt, als je snapt wat ik bedoel. Ze had blonde krullen, die ze in een staart droeg. Het zag er heel onverzorgt uit. En ze droeg een bril. Terwijl ik haar een beetje vies aan het bekijken was, draaide ze zich om. ‘Hoi, ik ben Else.’ Ik kijk haar arrogant aan, en draai mijn hoofd weg. Ik sla mijn benen over elkaar. Gooi m’n lange blonde haar naar achter, en leg mijn hand onder m’n kin. Ik voel dat iedereen naar me kijkt, zelfs de leraar stond me aan te gaapen. ‘Uh, we gaan verder. We zijn bezig met het berekenen van de overmaat.’ Ah, fijn. Geen zin in. Ik vis m’n ipod uit mijn tas en stop de oortjes in mijn oren. Zo blijf ik de rest van de les zitten. Ik bekijk de klas eens goed. Ik zit achterin dus kon iedereen goed zien. Naja, vanachter dan. M’n blik blijft hangen op een licht getinte jongen. Hij had bruin haar, een kapsel als zac efron. En bruine ogen dat zie ik nu. Hij voelde namelijk vast dat ik hem aanstaarde want hij kijkt terug. Ik glimlachte, en hij ook. Zo zo, die is vast wel leuk. Die wil ik wel beter leren kennen.

gebruik alsjeblieft alinea’s

Ik heb het aangepast. :slightly_smiling_face: kritiek is altijd handig, vanavond post ik een stukje.

Na alle lessen.
Ik loop het lokaal uit, ik zie dat de jongen die me opgevallen is daar staat. Ik loop erlangs. ‘Hee.’Ik kijk om. ‘Hai.’ ‘En bevalt het je een beetje hier?’ ‘Ja hoor.’ ‘Mooizo. Ik wou eigenlijk wat anders vragen.’ Ik kijk hem vragend aan. ‘Ik ben trouwens Jefrrey.’ ‘Haha oke, ik ben Belle. Maar dat wist je waarschijnlijk al wel.’ ‘Ja klopt, iedereen weet het. Je bent volgens mij wel een leuk meisje.’ Ik glimlach naar hem. ‘En een mooi meisje ook! Maar ik moet weg, tot morgen denk ik!’ Hij knipoogde en liep weg. Hm, hij is echt wel leuk. Ik paradeerde naar de receptie. Er zat een jonge man achter, met zwart haar en keek me vragend aan. ‘Hai, mag ik mijn kluissleutel?’ ‘Ah, jij moet Belle zijn.’ ‘Ja dat klopt.’ Hij maakt een laatje open, en haalt er een sleuteltje uit. ‘Alsjeblieft. Je gaat de eerste gang rechts en in die rij is je kluisje.’ ‘Ok, dankje.’ Ik doe wat hij zegt en loop de eerste gang rechts in. Ik bekijk het nummer op mijn sleutel. Ah 125. Ik bekijk zoekend de kluisjes. Yes, gevonden. De kluisjes zijn klein en blauw. Allemaal hetzelfde. Met een sleutelgat dat zilver is. Ik steek de sleutel in het slot en draai hem open. Mijn kluisje is op mijn hoogte, dus ik hoef niet te bukken. Dat is al een pluspunt. Misschien dat ik het hier nog leuk ga vinden.

verder?

Ik prop alle boeken in mn kluisje. Ik gooi het kluisje met een klap dicht en loop naar de fietsenstalling. In de verte zie ik mn blauwe opvallende fiets al staan. Ja, dat deed ik graag. Opvallen. Bij mijn fiets aan gekomen haal ik mn ipod uit mn tas en zet fight for this love op van Cheryl Cole. En fiets weg.

Eenmaal thuis aangekomen laat ik me op de bank vallen. Ik kijk op mn mobieltje. 2 nieuwe smsjes zie ik. De eerste is van Nina. Hee lief, heb je je eerste dag overleeft? X. Haha lieve Nina. Ik sms terug; Hee meisje, ja hoor het valt opzich nog wel mee X. Ik lees het 2e smsje. Van Joris. Schatje, hoe is het daar? Ik mis je… stom dat het allemaal zo gelopen is xxx. Hoe durft die eikel me nog te smsen? Ik verwijder het smsje meteen. Ik loop naar mn kamer, start mn laptop op en meld me aan op MSN. Ik zet mn status op afwezig en begin aan mn huiswerk. Veel was het niet dus ik was binnen een halfuurtje klaar. Ik veranderde mn status in online en bekeek wie er online waren. Meteen begon het onderin mn beeld oranje te knipperen. Nina, Lisa en… Joris. Ik opende het gesprek met Joris.
Joris zegt: Schatje, heb je mn sms niet gehad?
Belle, (L) zegt: Jawel
Joris zegt: Oh… krijg ik niks terug?
Belle, (L) zegt: Joris, hou hier mee op! Zie je dan niet dat je me alleen maar meer pijn doet? Ik snap gewoon niet wat jij met die trut moest! Wij waren toch samen?
Joris zegt: Ik weet het, en sorry daarvoor. Maar die trut heeft ook een naam. En ze zoende mij. Het was gewoon stom dat jij net op dat moment aan kwam lopen.
Belle, (L) zegt: Eikel dat je bent!
Ik blokte hem. Wat denkt hij wel niet? Ik opende het gesprek met Lisa die intussen alweer offline was. Dan maar Nina.

Nina zegt: Schat hoe is het?
Belle, (L) zegt: Liefje, niet zo best. Heb net Joris gesproken.
Nina zegt: Echt waar? Dat hij je nog durft aan te spreken! Eikelalarm. Wat zei hij?
Belle, (L) zegt: Dat het stom was dat ik dat net moest zien…
Nina zegt: Je hebt het beste gedaan om hem te dumpen echt waar.
Belle, (L) zegt: Weet ik, maar waarom doet hij me dan nog wat?
Nina zegt: Dat is normaal meisje, je komt over hem heen echt waar.
Belle, (L) zegt: Dankje lief, als ik jou niet had…
Nina zegt: Ik ga, je kan me altijd bellen xxx
Belle, (L) zegt: Ok xxx

Ik meld me ook af en ga maar eens naar beneden. ‘’Hee lieverd, hoe was je eerste schooldag?’’ vraagt mn moeder vrolijk. ‘’Leuk.’’ Antwoord ik bot. ‘’We gaan zo weg, we zijn rond 1 uur terug vannacht. Red jij het alleen?’’ ‘’Lukt me altijd toch?’’ ‘’Jaja, weet ik. Tot vanavond liefje.’’ Ze geeft me een kus op me wang en vertrekt samen met papa.

ik ben na het eerste stukje gestopt met lezen, je schrijft VT en TT door elkaar heen.
en daarbij vind ik het niet echt boeiend geschreven…

het is ook meer om te proberen… heb totaal geen ervaring maar had best veel inspiratie.

upppie ?

Eenmaal alleen thuis wandel ik de woonkamer in, en plof neer op de bank. Oke, hoe ga ik me nu vermaken? Ik kijk om me heen, maar niks trekt me aan. Ik loop naar onze dvd kast en bekijk ze. Nee, geen leuke films. Pf, dan maar naar de videotheek. Ik loop via de achterdeur naar buiten en spring op mn felblauwe fiets en fiets de straat uit. De weg wist ik al redelijk hier. Gelukkig maar, ik moet er niet aandenken dat ik nu zou verdwalen. De videotheek was dichtbij dus binnen 10 minuutjes was ik er. Ik zet m’n fiets op slot en loop naar binnen.
De videotheek zag er leuk uit. De muren waren allemaal verschillende kleuren, felblauwe, groen, rood… Zag er wel leuk uit zo. Ik loop naar de komedie’s en pak what happens in vegas van de muur. Ik lees vluchtig de achterkant en besluit hem dan maar te nemen. Ik wil net naar de kassa lopen maar dan valt m’n oog op de diepvries. IJSSSSS. Ik loop erheen en neem een pot B&J cookie dough. Zo nu kom ik de avond zowiezo door. Ik wil net terug naar de kassa lopen en zie dan dat er een geblondeert meisje achter me staat. Ze kijkt me nijdig aan. ‘Is er iets?’ vraag ik.'Ben jij niet dat nieuwe kind bij ons op school? Hoe heet je ook alweer Belle?'Haar grote blauwe ogen staarde me strak aan.‘Uh, ja dat ben ik.’‘Zo dus je hebt met Jeffrey lopen flirten?’

verder ?:grinning:

ik zal vanavond weer een stukje posten een keertje.

je moet niet steeds van tijd veranderen. Blijf in de tegenwoordige tijd schrijven dus, en niet in de verleden tijd zoals je hier doet:

Deze zag er al wat beter uit dan de saaie witte gangen. De muren waren wit, en de muur recht tegenover de deur was felgroen. Er stond een bureau en 2 stoelen. Verder was het allemaal heel simpel

zag = zie
waren = zijn
was = is
stond = staat
was = is

verder, leuk verhaal.

okee, zal ik doen :slightly_smiling_face:
dankjewel

‘ehm…’ antwoord ik geïriiteert. ‘Ik heb het wel gehoord dus ontkennen heeft geen zin.’ ‘Wat dan nog?’ ‘Hoor eens meisje, he’s mine.’ Ze draait zich om en paradeert op haar stiletto’s weg. Zo dat ging lekker dan. Nu al een vijhand. Ik loop naar de kassa en reken af. Buiten aangekomen, stap ik opnieuw op mn fiets en trap stevig door naar huis. Thuis, trek ik snel m’n felroze pyjama aan en zet mijn dvdtje op. De film staat net 5 minuten aan of ik hoor al de aangename trilling van m’n mobieltje. Joris. Ah nee, wat moet hij nu weer? Schatje, ik hou van je. Echt waar. X
Pf, klootzak. Nu kun je het ineens wel zeggen? Toen we wat hadden was het te moeilijk voor hem. Ok, het gaat wel over. En klap mn mobieltje dicht.
2 uurtjes later.
Ik kijk op de klok. Wow, al 12 uur. Moe, ja dat ben ik wel. Ik loop de trap op en ga in bed liggen. En val in een diepe slaap.

Ik word gewekt door het ochtendlicht dat door mn raam naar binnen schijnt. Ik rek me uit en stap uit bed. Ik loop de trap af naar beneden, mama zit al in de eetkamer. ‘Goedemorgen lieverd.’ Ik glimlach naar haar, en pak een broodje. ‘Heb je je vermaakt gister?’ ‘Ja hoor, heb een filmpje gehaald.’ Mama drinkt haar kop koffie leeg, en kijkt me aan. ‘Schatje, er is vanmiddag een strandfeestje ga erheen! Ideale gelegenheid om hier vrienden te maken.’ Wow, daar heb ik zin in, in een feestje. ‘Ja lijkt me leuk.’ ‘Ok mooi, ik ga nu veel plezier schat.’ En ze geeft me een kus op mn voorhoofd.

Ik loop naar mijn kamer, en duik mn inloopkast in. Eens zien, wat kan ik aantrekken voor een leuk strandfeestje? Ik pak een kort spijkerbroekje, en neem een leuk wit topje. Snel trek ik het aan. Hm, dit staat me wel. Mijn make up hou ik lekker luchtig. Ik doe alleen wat mascara op, en maak een speelse haarbandvlecht van mn haar. Zo, klaar om te gaan. Ik doe nog leuke slippertjes aan, en stap op mn fiets. Meeste meisjes vinden het eng om alleen naar een feestje te gaan. Normaal doe ik het ook niet, maar op dit moment heb ik geen vrienden dus ik moet wel. Het strand is z’n 20 minuutjes fietsen. Stevig trap ik door, de zon schijnt volop.
Het is een lekkere zomerse dag vandaag. In de verte zie ik het strand al. Het ziet er leuk uit. Er is een soort van hawaÏ barretje, een DJ, en er hangen lampionen. Het is erg druk, ik zet mn fiets weg en loop er naar toe. Ok, en nu? Ik kijk rond maar zie nog niemand uit mijn klas. Ik loop naar het hawaï barretje en ga zitten. ‘Een bessen 7up alsjeblieft.’ 'Id bij meid?'antwoord de barman. ‘Sure.’ En ik vis het uit mn zak. 'Sorry maar we verkopen alleen alcohol aan 16 jarige. En aangezien jij dat niet bent, krijg je dit niet. Shit, dat is waar ook. Ik draai me om, en ik zie Jeffrey met nog wat jongens lopen. Ik wil er net naartoe lopen, maar ineens springt er een meisje voor mijn neus. ‘Heeeeee, ik ben Mirte.’ schreeuwt ze bijna. ‘Uh, hoi Belle.’ ‘Jou ken ik wel, jij bent het nieuwe meisje. Superleuk, dat je er bent.’ ‘Dankje’ Ik klets nog wat met Mirte. Het is een leuk meisje. Ze heeft donkerbruin haar, en groene ogen. En is klein. Ik kijk een beetje rond, en zie dat Jeffrey aan de bar zit. Hij zwaait naar me. Ik lach naar hem, en sleur Mirte mee naar hun toe. ‘Hee, leuk dat je er bent joh.’ En geeft me een knipoog.

VERDERRRR