[Verhaal] Dream on...

Hello!
Ik twijfelde veel over dit verhaal te beginnen, vooral omdat ik niet veel schrijf ervaring heb in het nederlands (wel in het spaans, maar ik zou het toch moelijk in het spaans hier posten? :stuck_out_tongue: ). Maar soms heb je dat gewoon nodig, je gevoelens uitlaten in een creative manier. En ik kies voor letters, want tussen de boeken, letters en bladzijde is het enige plaats waar ik echt weet dat ik thuis ben.

Dream on…

Chantal wiebelde in haar stoel en staarde naar de leerkracht die wie-weet-wat probeert uit te leggen. Elke dag hetzelfde, en sinds december…

Be careful with what you wish, 'cause it may come true[b], dacht ze.

Haar droom. Ze had er jaren aan gedacht, en toen ze die dag het klaslokaal van die nieuwe school binnen kwam, wist ze dat het waar is. Dromen kunnen echt waar zijn.
Ze had altijd gedroomd dat ze in Engeland, het land van haar moeder, zou wonen. Dat ze daar naar school zou gaan. Al was het maar voor een maand.
Haar leven kon ze bijna niet meer staan, ook al was het niet slecht.

Maar ze droomde… misschien te veel.

Want toen ze in december de kans had om in een engelse school te zijn, ook al was het maar voor 2 weken, wist ze dat niet meer hetzelfde zou zijn.
Alles zag er zo perfect uit, iedereen was zo aardig voor haar…
Maar het duurde niet lang en ze mocht weer naar huis. Naar haar oude school, met haar oude klasgenoten, haar oude leven.[/b]

• Chantal, kom je? De pauze is misschien lang, maar ook niet zooo lang… - de stem van Ellen, een meisje van haar groepje, onderbrak haar gedachten. Ze had de bel niet eens gehoord.
  • Weet ik! [b]- lachte ze, en legde haar nostalgie een beetje aan de kant. Ze voelde zich rot, maar was niet van plan om het te laten tonen.

Ze plofte neer in haar stoel, voor haar laptop, klikte op internet en typte snel facebook.com . Een van haar britse klasgenoten had haar verteld dat ze op reis zouden gaan, en ze ging de foto’s bekijken toen iets haar aandacht trok.
Een video waar een vriendin getagd was, met de titel “you were my star - Andreas”. Gewoon uit pure nieuwsgierigheid klikte ze erop. En ze glimlachte. [/b]

Nog te kort om een mening te kunnen vormen over het verhaal zelf, maar er staan wel enkele spel- en grammaticafouten in:

-probeert te uitleggen = uit probeert te leggen of probeert uit te leggen.
-wiste dat het waar is = wist ze dat het waar is, nog mooier zou zijn: wist ze dat het waar was.
-chance = kans.

• iedereen was zo aardig met haar = iedereen was zo aardig voor haar.
    -lag haar nostalgie = legde haar nostalgie.
    -tijpde = typte.
    -puure = pure

Ik weet niet of dit komt omdat je Spaans bent? (aangezien je in je post zet dat je vaak in het Spaans schrijft :-P) Probeer er wat meer op te letten, dan denk ik dat dit best een leuk verhaal kan worden!

verder (:

verder, maar let wel op je spellingsfouten, want het is het land van haar moeder :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de verbeteringen! Zal ik meteen veranderen :slightly_smiling_face:

En ja, zoiets. Ik ben in Chili opgegroeid, dus veel nederlands kan ik niet oefenen, behalve op internet en mijn ma dan :slightly_smiling_face:

Aan de andere reacties, bedankt!