[verhaal] Don't leave me, I don't want you to be just a special memory

Het leven van Thomas is niet zoals het ooit was. Sinds de doorbraak van zijn band in Engeland kan hij niet meer normaal over straat zonder dat er hordes meisjes achter hem aanlopen. Ondanks zijn principes valt hij toch voor een fan, Lauren. Wie kon ooit weten dat dat nog wel eens fataal voor haar zou kunnen zijn?

prologue

Ik dacht dat het voor altijd zou zijn… Dit is niets voor haar, dit is voor oudere mensen… Mensen die versleten zijn, waarvan het lichaam op is. Ik schud mijn hoofd. Dit is niet het einde, dat kan niet… Dat mag niet, gewoon niet. Alsjeblieft, we hebben zo veel overwonnen, dit kan ons niet breken. If this is the end…

Haastig loop ik mee aan de zijkant van de brancard. Ik weet niet wat ik kan doen, wat ik moet doen. Ik probeer haar hand vast te houden. ‘Sorry, je mag niet verder mee.’, word er tegen me gezegd. Ik blijf meelopen, let niet op wat er om me heen gebeurd. Twee armen pakken me vast. ‘Kom op, je kunt hier wachten.’ Wanhopig probeer ik mezelf los te maken. ‘Nee, alsjeblieft, laat me los! Ik kan haar niet alleen laten! I promised her!’ Nu word ik steviger vastgepakt. ‘Kalmeer.’, zegt een stem. Ik zak in elkaar, hulpeloos, en kom op de grond terecht. Ik leg mijn gezicht in mijn armen en begin te snikken. This can’t be the end, it just can’t…

Begint in elk geval leuk. (: Snel verder!

bedankt voor je reactie!!

Ik weet het nog als de dag van gisteren… Het was al laat en we stonden op het punt om te vertrekken. Zoals verwacht waren er nog horden meisjes en wij waren niet te beroerd om even wat handtekeningen uit te delen. Ik weet nog dat James me aanstootte en knikte naar een meisje verderop. Ze stond vooraan en werd bijna platgedrukt tegen de dranghekken terwijl ze pen en papier uitstak. Glimlachend gaf ik haar een handtekening waarna ik verder werd geduwd door de bewaking. Na de laatste handtekeningen stapten we het geblindeerde busje in, op weg naar het hotel. ’ Pfff…’, zuchtte Greg. ‘Ik ben echt kapot, ik ben toe aan een goede nachtrust.’ Ik grijnsde kort en was er niet helemaal bij met mijn gedachten. Ik dacht aan dat meisje dat ik had gezien. Nu zag ik elke dag hopen meisjes die vroegen om een handtekening of een foto, maar er was nooit echt iemand die zo’n blijvende indruk op me had achtergelaten. Ik wist ik ook niet waarom, er was niets speciaals aan haar. Gewoon een normaal meisje, maar de zwijgende stilte waarin ze mij het papier en de pen toereikte deed iets met me. Voorzichtig sloot ik mijn ogen zonder de bedoeling echt in slaap te vallen, dat was levensgevaarlijk in het bijzijn van James, Greg, Yoram en Jenna. Maar mijn gedachten werden steeds vager totdat ze uiteindelijk oplosten in de dichte mist.

Naar mijn idee zit ik hier al uren, met de armen van Greg om me heen te wachten op een verpleegster of arts die me komt vertellen wat er aan de hand is. Iemand die me komt vertellen hoe het gaat met Lauren. Steeds wanneer ik de deuren hoor klapperen kijk ik hoopvol op, maar blijkbaar is er nog geen antwoord. Nadat ik de deur voor de zoveelste keer open en dicht hoor gaan houd ik mijn hoofd in mijn handen. ‘Mr. McCannen?’, hoor ik een zware basstem zeggen. Ik kijk op en zie een lange man voor me staan. Snel schud ik de armen van Greg van me af en sta ik op. ‘Ja? Wat is er? Hoe gaat het met Lauren? Komt ze erboven op?’, de vragen vloeien in één lange lijn uit mijn mond. De arts kijkt me serieus aan en zwijgt, te lang naar mijn gevoel. Dan knikt hij langzaam. ‘Het zal een lange weg worden en we weten niet in hoeverre ze zal herstellen, maar ze zal er redelijk bovenop komen.’, zegt hij dan. Tranen springen in mijn ogen en ik draai me om naar Greg. Hij slaat zijn armen opnieuw om me heen en ik leg mijn hoofd in zijn hals. ‘She has to get better, she can’t just leave me here.’

Verder!

Gaaf! Verder schrijven!

Bedankt voor jullie reacties!!

[i]Ik had er niet meer over nagedacht, over dat meisje. Het was pas een maand later, vlak voor een groot optreden, dat ik haar weer tegenkwam. We zaten met zijn allen in de kleedkamer. ‘Ik heb toch liever jouw krullen Harry, jij stapt uit bed en je hoeft je haar niet meer te doen.’, zei Greg grijnzend. ‘Het ideale kapsel.’, Ik stak mijn tong uit. ‘Krullen zijn ook niet alles.’ James trok zijn wenkbrauwen op en keek me aan. ‘Oké, dit moet je me even uitleggen; de meiden zijn gek op je krullen, je stapt uit bed en je haar zit goed… What’s not to like about it?’ Ik grijnsde toen er een van de backstage mensen binnenkwam. 'Guys, we hebben vanavond 5 meiden met een backstage pas. Zij zitten in de VIP-ruimte, komen jullie even succes wensen voor het optreden en zullen straks met jullie nog een meet & greet hebben. ‘Zorg dat jullie over vijf minuten beneden klaarstaan.’ Jenna’s ogen werden groot. ‘Huh? Wat? Vijf minuten? Maar…’ Ik schoot in de lach en klopte haar op haar schouder. ‘Het komt goed, geloof me.’ Ik hijste mezelf van de sofa af en ging even kort met een hand door mijn haar. ‘Kom, laten we zorgen dat we op tijd beneden staan.’, zei ik. Met zijn vijven liepen we naar beneden, redelijk relaxed. Eenmaal beneden aangekomen zag ik haar weer. Haar gezicht herkende ik en ik slikte even. Opnieuw was ik even van de wereld, maar ik herstelde me en gaf alle vijf de meiden een hand en stelde me voor, uit pure beleefdheid. ‘En, hebben jullie zin in het concert?’, vroeg James. Alle meiden knikten enthousiast. ‘Ik hoop echt dat jullie het leuk gaan vinden, laat me jullie mening straks weten, okay?’, vroeg ik. Ook nu werden er enthousiaste gilletjes geslaakt en driftig geknikt. Alle vijf gaven we de meiden een knuffel. Het verbaasde me niet dat ze erg lekker rook, naar vanille en kaneel.

We liepen het podium op, nerveus maar met ongelooflijk veel enthousiasme. Het concert vloog binnen no time voorbij en na enkele toegiften zaten we uitgeput in de kleedkamer. Er werd ons verteld dat de meiden binnen een aantal minuten binnen zouden komen en inderdaad, de deur ging na 2 minuten open. Voorzichtig, zo onopvallend mogelijk, nam ik het ene meisje van top tot teen op. Ze was niet lelijk, en had een aangename rust over zich heen. Ze was net zo door het dolle heen als de andere meiden, maar op de een of andere manier straalde ze een fijne kalmte uit. Ze ging op de sofa tegenover me zitten, naast Greg en ik probeerde mijn teleurstelling niet te laten zien. Voorzichtig kwamen er wat vragen en geduldig gaven we antwoord. Mijn blik trok steeds naar dat ene meisje, hoe hardnekkig ik het ook probeerde tegen te houden. Uiteindelijk was er een halfuur voorbij en na de laatste knuffels namen we afscheid. Ik dacht dat ik haar nooit meer zou zien.[/i]

Met bevende knieën loop ik achter de lange arts aan de IC op. Greg’ geeft geen krimp terwijl ik zijn hand bijna verbrijzel in de mijne. Ik kan dit gewoon niet alleen, en ik ben ook enorm blij dat hij met me mee wilde. Ik bijt op mijn lip als de arts blijft staan. ‘Jullie mogen niet zo naar binnen, daarvoor is haar toestand te onstabiel. We houden haar in een kunstmatige coma, zodat haar wonden even rustig kunnen helen. Als je door deze deur gaat kun je je omkleden in steriele kleding en dan mag je maximaal een kwartiertje bij haar zijn.’ Hij kijkt me even aan. ‘Ze heeft heel veel geluk gehad.’ Ik knik kort en volg zijn instructies op. Niet veel later zit ik aan haar bed. Een brok vormt zich in m’n keel en ik doe mijn best mijn tranen in te houden. Zacht strijk ik met een vinger wat haar uit haar gezicht . Haar huid is bleek, bijna doorzichtig lijkt het wel, en ik ben bang dat ze breekt als ik niet uitkijk. Ik hou het niet meer, en er druppelen tranen op haar deken. ‘I’m so so sorry. Dit was nooit gebeurd als ik er niet was geweest.’, mompel ik zacht.

verder nieuwe volger :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de reactie! Ik zou het leuk vinden om wat tips te krijgen hoe ik mijn schrijfstijl etc. kan verbeteren!!

[i][size=9pt]

Ik bijt op mijn lip. ‘Kom op, we moeten gaan, Thomas.’ De stem van Greg. Ik pak het bed steviger vast, mijn knokkels worden wit. Ik schud mijn krullen. ‘Nee.’, gefluisterd komt het woord over mijn lippen, met moeite. Ik probeer de brok in mijn keel weg te slikken en kijk door een waas van tranen naar Lauren. Ik mag haar niet weer alleen laten, dat kan niet, we hebben gezien wat er van komt. Twee zachte handen op mijn schouders. ‘Thomas, ze wordt beter, maar je moet haar nu echt alleen laten.’ Tranen druppelen op haar deken en ik snik. Ik krijg geen woorden meer over mijn lippen en schud mijn hoofd nogmaals. ‘Jongeman, dit kan zo niet.’, een strenge stem. Ik proef bloed, mijn lip. Met mijn duim ga ik over haar wang, over haar bleke, porseleinachtige huid. Ik voel hoe een grote hand mijn bovenarm omklemt. De zware basstem van de arts. ‘Haal hem hier weg, he has a nervous breakdown.’ Een langgerekte schreeuw kruipt over mijn lippen. ‘Nee!’ Mijn vingers worden losgemaakt van de reling van haar bed. Ik vecht, ik kan haar niet wéér alleen laten, ik heb mijn belofte al twee keer gebroken. Ik word meegetrokken naar de gang. De deur sluit en ik val op mijn knieën. Twee armen sluiten zich om me heen. ‘Het komt goed…’ Ik huil, en kijk met waterige ogen op. Ik schud mijn hoofd. ‘Nee, dit is mijn schuld. Ik heb het haar beloofd. Beloofd, Greg!’ Hij helpt me omhoog, en reageert niet. Met zachte dwang duwt hij me richting de uitgang, als een moeder die haar gevallen kind van het speelplein af begeleid. Ik voel me wanhopig, hulpeloos. Lauren ligt daar, en ik kan niet eens bij haar zijn als ze zo wakker wordt. Ze zal denken dat ik haar in de steek heb gelaten, ze zal zich nog ellendiger voelen. I can’t just leave her here… Please.

ahh zoo zielig maar toch leuk! :slightly_smiling_face:
ga doooor!

Verder!