[Verhaal] Don't leave me again.

Mijn schrijfstijl is
  • Waardeloos
  • Slecht
  • Gaat
  • Goed
  • Super

0 stemmers

Aangezien mijn andere verhaal afgerond is, start ik dit nieuwe topic voor mijn nieuwe verhaal. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jullie meningen en natuurlijk naar feedback. Veel plezier met lezen!

Samenvatting:

Vera heeft een depressieve moeder omdat haar vader pas is overleden. Ze gaat ondertussen verder met haar leven. Ze gaat wel naar een psycholoog toe, wat ze verzwijgt voor haar vriendinnen. Als ze één van haar vriendinnen tegenkomt bij de psycholoog, zet ze haar vriendschap op het spel. Ook is ze hopeloos verliefd op een onbereikbare jongen, waardoor ze een andere jongen niet ziet staan.

Proloog

Waarom mijn vader zelfmoord gepleegd had? Dat wist ik niet, tenminste dat wilde ik niet zeggen. Ik liet een diepe zucht uit mijn mond ontsnappen en ik haalde voorzichtig mijn schouders op. Waarom vroeg ze deze dingen? Ik keek op de grote klok, achter de vrouw die zich voorgesteld had als Sophia. Ik was hier al een halfuur, dus ik zou me nog een kwartier moeten vervelen. Ik wilde hier helemaal niet zijn, maar mijn moeder had aangedrongen. Zelf liep ze ook bij een psycholoog, die haar waarschijnlijk had overtuigd dat ik er ook heen moest. Ze dachten dat ik de zelfmoord van mijn vader nog niet had verwerkt, maar dat had ik wel. Mijn enige probleem was mijn moeder, ze was helemaal ingestort na de dood van mijn vader. Sinds kort ging het weer een beetje beter met haar, ze zei dat dat kwam door de psycholoog. En daarom zat ik me hier te vervelen, omdat zij de dood van mijn vader niet had verwerkt. Ik zuchtte en keek nog eens op de klok. Er was nog maar een minuut voorbij gegaan. ‘Vera?’ Ik schrok op uit mijn gedachten en keek recht in het gezicht van Sophia. Ik keek haar vragend aan. ‘Ga je nog antwoorden?’ Antwoorden waarop? Blijkbaar keek ik nog steeds erg moeilijk en ze herhaalde de vraag. ‘Waarom denk jij dat je vader zelfmoord heeft gepleegd?’ Dat antwoord wist ik natuurlijk, maar dat ging ik niet zeggen. En trouwens, kon ze niet ophouden met zeuren over mijn vader? Weer haalde ik mijn schouders op. ‘Dan weet ik genoeg’ zei Sophia. Die opmerking snapte ik niet helemaal, maar ik was blij dat het gesprek afgerond was. ‘Tot de volgende keer’ riep Sophia me nog na, toen ik de kamer verliet. Ik zuchtte, als het aan mij lag was er geen volgende keer. Via een smalle trap verliet ik het gebouw. Ik ademde de frisse buitenlucht in en ik was erg blij dat ik weer buiten was. Ik besloot om naar huis toe te gaan, dat zou mijn moeder vast op prijs stellen. Ook al was ze blijkbaar depressief, ze was nog altijd in mij geïnteresseerd. Ik fietste snel naar huis toe, nog nadenkend over het gesprek. Ik wist namelijk heel goed waarom mijn vader zelfmoord had gepleegd en die herinnering wilde ik niet naar boven halen.

Mijn andere verhaal is hier te lezen: http://forum.girlscene.nl/forum/schrijfsels/verhaal-dont-stalk-me-267877.0.html

Leuk, ben benieuwd!
Ik volg :grinning:

Leuk, ook ik ben benieuwd!

Leuk! :slight_smile:

Leuukk! Snel verder!

Leuk hoor!

Bedank allemaal! Ik ga vandaag verder schrijven.

Yeahh!

Okee!

Hoofdstuk 1[/b]

Samen met Pip en Anne zat ik in de ijssalon. Het was erg warm weer, dus had ik voorgesteld om een ijsje te halen. Zachtjes likte in aan mijn ijsje. Ik luisterde naar de stemmen van Pip en Anne. ‘Vera?’ ik hoorde dat Pip mijn naam zei, maar ik reageerde er niet op. Nogmaals nam ik een likje van mijn ijsje. Gelach, ik hoorde gelach. Ik keek op en ik zag dat Pip en Anne me aanstaarden. Vragend keek ik ze aan, waarna ze nog harder lachten. Had ik soms iets verkeerds gedaan? Ik zuchtte en nam nog maar een likje van mijn ijsje. ‘Waar je gisteren was’ vroeg Anne me. Gisteren? Ik was bij de psycholoog. Ik herinnerde me dat ik de afspraak met Anne had afgezegd. Ik twijfelde of ik het zou vertellen, maar ik besloot het toch niet te doen. ‘Ik moest nog huiswerk maken’ stotterde ik. ‘Jij, huiswerk?’ Pip gierde het uit. Ze had gelijk, ik maakte zelden mijn huiswerk. ‘Ik moet mijn cijfers toch een keer ophalen’ grinnikte ik voorzichtig. ‘Je verbergt iets’ merkte Anne op. Als antwoord zweeg ik. ‘Je wilt het dus niet vertellen’ concludeerde Anne daaruit. ‘Ik dacht dat we elkaar alles vertelden?’ vulde Pip aan. Weer bleef ik stil. Anne en Pip stonden op en verlieten de ijssalon. Zonder mij. Ik zuchtte, ik ging ze toch niet vertellen dat ik naar een psycholoog ging? Ik voelde iets kouds over mijn hand glijden en ik zag dat mijn ijsje smolt. Ik veegde snel mijn hand af en gooide het ijsje weg. Ook ik verliet toen de ijssalon. Ik zag de silhouetten van Pip en Anne nog in de verte. ‘Stomme psycholoog’ mompelde ik.

Leuk, verder!

Bedankt!

Leuk!
Ga gauw verder :grinning:

Verder!

Snel verder!! Lykt me echt een leuk verhaal!

Verder. :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie lieve reacties! Hierbij een klein stukje.

Ik zette mijn fiets in de schuur neer en door de achterdeur liep ik naar binnen. Ik zag mijn moeder aan de tafel zitten, ze zag er erg somber uit. ‘Hallo Mam, ik ben thuis’ groette ik vrolijk. Ze keek niet eens op en ze bleef zwijgen. Ik zuchtte en ik ging bij haar aan tafel zitten. ‘Hallo mam?’ vroeg ik. Nu keek ze wel op, vragend keek ze me aan. ‘Ik ben thuis’ zei ik geërgerd. Ze knikte. ‘Hoe was het gisteren eigenlijk bij de psycholoog?’ vroeg ze, na een korte stilte. ‘Stom, moet ik daar echt nog een keer naar toe?’ vroeg ik. Voor een depressieve moeder had ze alles nog goed op een rijtje. ‘Ja’ antwoordde ze streng. Ik sloeg een diepe zucht en ik besloot een eindje te gaan wandelen. Mijn moeder was nou niet echt het prettigste gezelschap op dit moment. Ik liet de achterdeur achter me dichtvallen en ik liep door de tuin naar de straat. Ik trok mijn mobiel uit mijn zak en ik zette muziek aan. Ik dacht aan Pip en Anne, ik had ruzie met ze. Tenminste dat dacht ik. En mijn moeder verplichtte me om naar die stomme psycholoog te gaan, waardoor mijn ruzie met Pip en Anne begonnen was. Ik wandelde door een parkje en ik plofte neer op een bankje.

Leuk, snel weer verder!

Zkr kmt er een jonge, k ken dit soort stukjes haha! Snel verder