http://freebits.nl/images/2014/05/06/27436.jpg
Proloog
Strak kijkt ze hem aan. Ergens diep van binnen wist ze het allang, toch doet het onverwachts veel pijn. Even slikt hij moeizaam en haalt diep adem. ‘‘Het was niet de bedo-’’ ‘‘maar toch deed je het’’ kat ze hem af. De jongen kijkt haar met tranen in zijn ogen aan. ‘‘Ik wil je niet kwijt’’ zegt hij dan en doet een stap dichter naar haar toe. Boos duwt ze hem weer van haar vandaan ‘‘Oja, blijkbaar ben ik niet genoeg voor je dus misschien is het wel beter dat ik weg ga’’ zegt ze ijzig. Hoe vaak had ze dit gesprek wel niet doorgesproken in haar hoofd? Vorige week bij de eerste aanwijzing was het begonnen. Ze had eerst hard gehuild maar nu was ze alleen nog maar boos. ‘‘Hoe vaak heb ik je gesmeekt om gewoon eerlijk tegen me te zijn in plaats van tegen me te liegen!’’ zegt ze weer vol ongeloof in haar stem. ‘‘Het is mijn schuld, ik had een… weddenschap gesloten’’ een andere stem vult de kamer. Ze draait zich naar de richt van de stem toe. ‘‘Please, trek wat kleren aan. Misschien zijn jullie smoesje dan beter’’ bits ze naar het meisje voor haar en draait dan weer om naar de jongen. Tranen stromen over zijn wangen. ‘‘Don’t bother to call me ever again’’ zegt ze dan tegen hem. Nog even kijkt ze van het meisje achter haar naar de jongen. Een kleine zucht verlaat haar mond en vlug loopt ze naar de deur. ‘‘Ik hou van je’’ hoort ze nog voor dat ze de deur opent. Haar hand houd de deurklink stevig vast. ‘‘Jhea right, dat kan ik zien’’ zegt ze sarcastisch en loopt de kamer uit. Zonder om te kijken loopt ze door naar de lift. Ze stapt in en een opluchting gaat door haar heen als er niemand in de lift is. Als de deuren sluiten beginnen de eerste tranen te stromen. Hoe kan ik toch zo stom zijn geweest denkt ze verbitterd. Liefde, waarom verliefd worden als het toch op een dag eindigt. Je doet jezelf er gewoon pijn mee.