[verhaal] Doe ik het of niet?

Doe ik het of niet? door Liv_Love <3 x

“Wanneer ga je nu eindelijk eens auditie doen voor the voice?!” zei mijn beste vriendin Kaat. "Ik weet het niet " ,zei ik . “Misschien vinden ze mij helemaal niet goed en wat moet ik dan doen?” Kaat zat nu al van in de zomervakantie te zeggen dat ik moet meedoen maar ik durf het echt niet. Op school kijken er ook zoveel mensen naar en dan lachen ze me misschien uit. Ik zou zo graag willen meedoen maar hoe hard ik ook probeer, ik kan het niet. “Komaan Anna, je hebt echt talent ! Voor je het weet zit je in de finale en win je !” ,zei ze. “Ik zal je dan wel inschrijven als jij het niet doet!” ,voegde ze er nog aan toe. “Nee,nee nog eens nee ik wil het echt niet, Kaat. Ik wil gerust zingen voor jou, ik wil gerust een filmpje opnemen, maar daar live gaan zingen? NOOIT!” zei ik maar het kwam harder aan bij haar dan ik bedoelde, dat zag ik aan haar gezicht. Kaat ging zitten op mijn bed en zei: “Doe het nu gewoon, alsjeblieft!! Voor mij?” Uiteindelijk zei ik : “Ik zal er nog over denken oke?” om dat deel van ons gesprek af te sluiten veranderde ik maar van onderwerp “Nu eens over iets helemaal anders, zijn jou resultaten van het ziekenhuis al binnen?” vroeg ik aan Kaat. “Morgen pas” zei ze. Kaat had al lang problemen met haar gezondheid, maar vorige zomer ontdekte ze een knobbel op haar borst. Het duurde even voordat ze het tegen haar moeder durfde zeggen , maar ik kon haar overtuigen. Ze hebben het nu laten onderzoeken in het ziekenhuis, maar ik ben toch heel ongerust. Kaat haar mobieltje rinkelde. Ze moest naar huis, het was ondertussen al 22u. Nadat Kaat vertrok, had ik ineens een ideetje voor een liedje. Gewoon omdat ik zo ongerust was. Na een uurtje muziek maken was ik echt moe en ik ging slapen, afwachtend op de resultaten van Kaat…

reageer aub hoe je het vind , dan weet ik of ik nog de moeite moet doen om te schrijven of niet :flushed:
x

Heeej,
Ik vind 't wel een goed verhaal, zoals 't ernu uitziet, maar ik vind alleen dat 't zich te snel afspeelt.
Er wordt al best veel uitgelegd in dit stuk, maar het is wel een goed begin =).
x

LEUK!
Je bent supergoed in dialogen schrijven!