[verhaal] desiring love (veder?)

Ik fietste het schoolplein op, ik zag die knappen jongen waar ik al maanden verliefd op was weer staan. Ik zetten me fiets weg en liep langs hem heen, ik begon te blozen. Snel liep ik door en keek nog even achter me maar hij zag me niet. Ik liep naar me kluisje en al gauw kwam mijn beste vriendin achter me aan gelopen. “he Esmee wacht even ” riep Fiona. “Hee Fiona” riep ik terug. Ik liep snel naar haar toe. “Lucas kwam net naar me toe en vroeg aan mij of ik jou had gezien”vertelde Fiona mij met een glimlacht. Ik begon te blozen en kon het niet geloven. “O oké, zei hij nog meer?” vroeg ik haar snel. “hij zei dat ik moest zeggen dat hij je zocht. “ zei Fiona. Pratend liepen we naar de rest van de groep toe die buiten op een bankje zaten te praten. “hee meiden” zei ik vrolijk. Voor dat zij wat terug konden zeggen kwam Lucas naar ons toe gelopen. “Esmee kan ik even met je praten” vroeg hij aan mij. Zonder antwoord te geven stond ik op en liep met hem naar een rustig plekje. “ik wil je wat vragen” zei hij toen we er bijna waren.

tips altijd welkom
MOET IK VEDER GAAN OF STOPPEN?

OEEH VERDER!(l)

knapen jongen = knappe jongen
ik zetten = ik zette
me beste = mijn beste
hee Esmee = hé Esmee
jou hand gezien = jou had gezien
ow oké = O, oké
voor dat hun wat… = voor dat zij wat

ik vind het niks.

oh en dit was niet om je af te kraken of gemeen bedoeld of wat dan ook, maar ik wilde even zeggen dat ik het ontzettend storend vind als er spelfouten in een verhaal zitten, vooral als het zulke grote zijn, dus van mij hoef je niet verder te gaan.

ik denk dat ik dan beter kan stoppen!!
mensen die willen dat ik door ga???

ga maar door ^^

Van mij hoef je niet verder te gaan. Niet om je af te kraken, maar omdat ik het te standaard vind en er veel spellingsfouten in voorkomen.

boring, sorry

Er zitten een aantal fouten in en het is niet pakkend genoeg. Verbeterde versie:

Ik fietste het schoolplein op. Ik zag die knappe jongen -waar ik al maanden verliefd op was- weer staan. Ik zette mijn fiets weg en liep langs hem. Ik begon te blozen. Snel liep ik door en keek nog even achterom. Hij zag me niet. Ik liep naar mijn kluisje en al gauw kwam mijn beste vriendin achter me aan gelopen. “he Esmee wacht even,” riep Fiona. “Hee Fiona,” riep ik terug. Ik liep snel naar haar toe. “Lucas kwam net naar me toe en vroeg aan mij of ik jou had gezien,” vertelde Fiona mij met een glimlach op haar gezicht. Ik begon te blozen en kon het niet geloven. “O oké, zei hij nog meer?” Ik vroeg het haar snel en was erg nieuwsgierig. “Hij zei dat ik moest zeggen dat hij je zocht." Pratend liepen we naar de rest van de groep toe, die buiten op een bankje zaten te praten. “Hee meiden,” zei ik vrolijk. Voordat zij wat terug konden zeggen, kwam Lucas naar ons toe gelopen. “Esmee, kan ik even met je praten?” Zonder antwoord te geven stond ik op en liep met hem naar een rustig plekje. “Ik wil je wat vragen,” zei hij toen we er bijna waren.

Meisje, als jij door wilt schrijven, doe je dat toch gewoon? Wat maakt het uit of anderen het niet denderend vinden. Vraag om tips, dat kan je helpen met beter schrijven. Maar: hoe meer je schrijft, hoe meer je leert. Ja toch? Ga gewoon door met schrijven en probeer jezelf te verbeteren.

er zitten heel veel fouten in, niet alleen in de spelling, maar de interpunctie is ook niet altijd helemaal goed.
Ook zijn sommige dingen een beetje onlogisch.
Voor mij hoef je niet door, ik ga dit niet volgen, maar zoals billetjes al zegt, je moet in de eerste plaats voor jezelf schrijven, omdat je het leuk vind.
En als je spelling moeilijk vind, doe dan de spellingscontrole sowieso en eventueel kun je je verhaal eerst door iemand laten lezen, die je kan helpen met de spelling.

btw dit is niet afkrakend bedoeld!
succes

-

-

Ten eerste: sorry, ik vind het verhaal ietwat saai. Probeer wat meer spanning te maken.
Ten tweede: ik merk dat je last hebt van de spelling. Misschien dat je hierop kunt oefenen. Of gebruik de spellingscontrole.
Ten derde: Het komma-gebruik klopt ook niet helemaal. Dit is hoe je zou moeten werken met als iemand praat:"
‘Hallo,’ zei Pietje.
‘Hé Pietje!’ Hij reageerde wat laat, maar dat maakte Pietje niets uit.

Weet je wat ik bedoel? Als je ‘riep hij’ of ‘zei ze’ doet, moet de komma aan het einde van de praat-zin maar wel binnen de appelstrof.

Officieel moet de komma erbuiten, maar ik vind het zelf ook mooier om 'm erbinnen te zetten.

Ga maar verder hooor, ik vind het best leuk (: