[verhaal] De warmte van de zon [verhaal]

Ik lig op het gras. Te kijken naar de wolken die langzaam voorbij gaan. De vogels tjilpen. Alles lijkt zo vredig. Ik wou dat het zo was. Waarom moet dit nou gebeuren? vroeg ik me af. Ik heb wel veel te willen, maar laat ik daar nu maar even over ophouden. Nú een oplossing zoeken. Hoe KOM ik aan zo veel geld?

Ik wil het zo ontzettend graag mijn vader vertellen. Maar waarom moet hij nou juist nu in Nieuw-Zeeland zitten? Ik voel me hopeloos. Mijn moeder kan ik toch niks vertellen, die heeft het al te druk met al haar mannen. Toen werd ik boos. Ontzéttend boos. Op mijn moeder, waarom hadden WIJ nou weer geldproblemen? Nu krijg ik de verantwoordelijkheid om te zorgen dat we het huis nog kunnen betalen! Mijn moeder is gewoon verslááfd. Ze weet dat het slecht is, wat ze doet. Af en toe heb ik wel eens de dwang om weg te lopen. Ver weg. Maar dan laat ik mijn moeder achter, en ik weet zeker dat ik haar dan kwijt ben.

Verder?

Niet mooi? Geen reacties… :frowning_face:

Waar gaat het over? Dat bedenk ik me wanneer ik dit lees.
Ga maar verder. Een beginnend verhaal moet altijd even inkomen, het is niet zo dat de lezers staan te trappelen een minuut na je beginpost.

Maar ga maar verder. Ik ben benieuwd waar het over gaat.

Ben wel nieuwsgierig waar het over gaat. Ga maar verder :slightly_smiling_face:

jaah idd waar gaat het over en blowmykisses heeft wel gelijk XD maargoed ga verder

Mijn moeder is vorig jaar, door geldproblemen, helemaal de kluts kwijt geraakt. Ze wou wat gaan doen waarvan ze dacht dat ze heel erg rijk kon worden. Of in elk geval van de schulden af kon komen. Eerst ging ze strippen op clubs, daarna werd het nog veel erger, en nu ‘werkt’ ze als hoer.
Ik vind het zo verschrikkelijk, maar om nu weg te lopen… Ik wil haar helpen.
Ze is de beste moeder ooit, maar niet als ze dit doet. Maar nu weet ik geen raad. Gelukkig heb ik een goede vriend, waaraan ik ALLES kwijt kan. Laat ik daar eerst maar naar toe gaan. Mijn moeder is aan het ‘werk’ en komt morgenochtend pas terug. Ik sta op en doe mijn slippers aan. Ik stap op mijn fiets en trap al mijn boosheid en verdriet er uit. Op de fiets bedenk ik me: OF ik ga lol maken, en alles even vergeten, OF ik ga voor de duizendste keer met hem voor een oplossing bedenken. Ik besloot voor dat laatste. Toen ik bij zijn huis aangekomen was, drukte ik op de bel. Ik hoorde geschreeuw, gegil en ik hoorde iemand slaan. Oh, nee. Dacht ik. Alweer een vechtpartij tussen Evan en zijn moeder? Evan heette hij, mijn beste vriend. Hij had vaak ruzie met zijn moeder maar wil absoluut niet naar een pleeggezin. Samen slepen we elkaar door het leven heen, maar ik besef dat dit nu niet het goede moment is.
Ik ga weer terug, en als ik aan het eind van de oprit ben, hoor ik een stem. Ik ken de stem, een warme stem. Evan. Hij zegt mijn naam, ik draai me om. Hij ziet er verschrikkelijk uit.

(dit is trouwens NIET waargebeurd).

verder!
i like drama ( krijgen ze nog wat met elkaar?? (: )

Overal blauwe plekken, maar huilen? Nee. Zo is Evan niet. Evan loopt naar me toe en legt zijn handen op mijn schouders. Ik voel me beschermd bij hem. ‘Evan…,’ fluister ik, ‘ik wil het geld. HOE?!’ Ik wíl helemaal niet wanhopig overkomen. Dan barst ik in snikken uit. Ik ga zitten, op de koude stoep. Evan komt naast me zitten. ‘Als we dit nou op een leuke manier doen. Zodat je er geen last van hebt, terwijl je het verdient.’ ‘Hoe?’ snik ik. Je hebt 13.000 nodig.
We zamelen een actie in? Iedereen heeft wel wat oude spullen. Die verkopen we dan en… ‘Evan, dit WIL NIET! Dit gaat toch nooit lukken? Ik moet het volgende maand hebben! 13.000 met een veiling gaat nooit lukken voor zo’n suffe actie. We moeten NADENKEN.’ Er viel een doodse stilte. Misschien duurde het een minuut. Misschien een uur. Misschien een half uur, ik weet het niet. Plots zegt Evan: ‘Ik heb het.’

Verder?

Sorry voor de spam, maar ik wil heel graag verder gaan en ik wil graag weten wat jullie er van vinden ;$

ik vind het wel leuk! VERDER :grinning:

oke, upppp
(ik wil meer mensen die het leuk vinden… :slightly_smiling_face:)

hh.