verhaal: de nieuwe jongen

Jennifer is een bijna 14 jarig meisje en word steeds geconfronteerd met David. Een jongen die nieuw is op haar school.Iedereen vind dat ze ‘‘the perfect couple’’ zouden zijn. Ze trekt zich er niks van aan maar als haar beste vriendin haar smeekt hem toch een kans te geven veranderd alles. David stuiterd met zijn gevoelens en Jennifer gaat zich steeds meer hechten aan David. Deze gevoelens veranderen haar zo erg dat ze van alles aan haarzelf veranderd en het zo heftig word dat ze er bijna een einde eraan wil maken.

‘‘Wat had jij gekregen van je vriendje?’’ ‘‘Een beertje met i love you erop.’’ ‘‘Oh ik zou smelten als ik dat zou krijgen!’’ ‘‘Wat heb jij dan gekregen?’’ ‘‘Een bloem die hij uit de tuin van zijn tante had geplukt.’’ ‘‘Haha hij was het zekker vergeten.’’ ‘‘Ja dat denk ik ook.’’ Starend naar de grond luisterde ik mee. Het was net valentijnsdag geweest en ik haatte die dag erna. Dan komt de ‘‘na bespreking’’ met elk meisje met een vriendje. Ik voel me dan altijd zo ongemakkelijk omdat ik er niet over mee kan praten. Verliefd was ik ook niet. De laatste keer dat ik verliefd was had ik niet bepaald de goeie uitgekozen. Hij was lief en leuk en knap, maar 1 dag later deed hij precies hetzelfde tegen een ander meisje. Sindsdien ben ik maar liever niet verliefd en pas ik op met waar ik met me gevoelens heen ga. ‘‘Jen?’’ Vroeg Anouk. ‘‘Jennifer?’’ Vroeg ze weer. ‘‘Ja wat is er?’‘Antwoorde ik. ‘‘Heb jij nou al een vriendje?’’ Vroeg Anouk. Ik haat het als ze dat vraagt. Ze vraagt zulke dingen zovaak. En elke keer wist ze dat ze hetzelfde antwoord ging krijgen. ‘‘Nee die heb ik niet’’ TRRR de bel ging en ik was blij dat ik bevrijd uit het liefdes topic was. ‘’ Jen, daar ben je! Kom je even mee naar het winkelcentrum? Ik heb zo’n trek!’’ Vroeg Amy. Amy is mijn beste vriendin. Soms iets te bijdehand en te makkelijk in dingen maar dat maakt haar voor wie ze is. Lopend naar het bakkertje in het winkelcentrum kwamen we een paar jongens van Amy’s klas tegen. ‘‘David hartje Jennifer.’’ Herhaalde ze.Wie is David? En waarom hartje mij? 100de vragen gingen door mijn hoofd.’‘Wie is dat nou weer?’’ Vroeg ik gauw. ‘‘Ja jou vriendje he.’’ Antwoorde een van de jongens. Ik keek Amy vragend aan. ‘‘Oke,oke sorry ik had het je moeten vertellen. Er is een nieuwe jongen in mijn klas en hij past echt gewoon perfect bij jou en ik had hem een beetje over je verteld en hij was wel geintresseerd dus…’’ ‘‘HO stop maar weer. Ik heb echt geen zin meer in dat gedoe.’’ Onderbrak ik haar. ‘‘Ja maar Jen, hij is de ware voor jou geloof me nou maar en hij vind jou zekker weten ook leuk geef hem nou en kans!’’ Zei Amy weer volhoudend. ‘‘Goh er is niet veel vandaag he.’’ Zei ik rondkijkend in het bakkertje. ‘‘Jennifer, verander niet van onderwerp. Ik doe er alles voor om jullie elkaar te leren kennen. Doe het dan alsjeblieft voor mij?’’ Vroeg Amy met haar grote blauwe ogen. ‘‘Oke! Mij best ik zal die gozer wel even gedag zeggen nu blij?’’ Zei ik. Amy begon te dansen van blijdschap. Wat kan er nou gebeuren? Ik weet 100 procent zeker dat ik niet verliefd op hem word.Terwijl Amy doorratelde betaalde ik de broodjes af en liepen we terug naar school. Eenmaal op school kon ik me hoofd niet bij de les houden. Ik was toch best nieuwsgierig. Een jongen die perfect bij mij past. Hoe zou hij eruit zien? Wat voor kleren zou hij dragen? ‘‘Jennifer? Ben je wel bij de les vandaag jongedame?’’ Vroeg Mvr. de Raaf. ‘‘Ja ik voel me niet zo lekker. Mag ik even naar de wc?’’ Vroeg ik. ‘‘Voorruit omdat je je niet lekker voelt. Maar wel opschieten.’’ Dit was mijn kans. Ik kon nu langs zijn lokaal lopen en kijken wie de nieuwe jongen was aangezien ik iedereen van Amy’s klas al kende. Met een grote lach liep ik het klaslokaal uit en zocht ik naar lokaal 101. Er waren 2 nieuwe jongens en 1 nieuw meisje. Een van de jongens zag er klein en dun uit. Hij had gemilimeterd haar en een rugzak die groter dan hem was. Dat kon hem niet zijn aangezien Amy heel zijn uiterlijk duidelijk had beschrijft. Toen zag ik weer een jongen. Ik kon het niet goed zien want Thomas zat ervoor. Hij had een korte broek aan en… ‘‘Moet jij niet naar je les Jennifer?’’ Ik keek om en zag mnr. de Groot achter me staan. ‘‘Ja ik ging even naar de wc want ik voelde me niet zo lekker.’’ zei ik snel. ‘‘Maar de wc is die kant op toch?’’ Vroeg hij weer. Jemig waar bemoeit hij zich mee. Dacht ik. ‘‘Ja ik was aan het denken of ik me zal afmelden of niet’’ Zei ik weer. ‘‘Oke hoeveel uren les heb je nog?’’ Vroeg hij weer. ‘‘2 meneer.’’ Antwoorde ik. ‘‘Probeer het dan nog maar even maar ik wil je niet meer voor lokalen zien staan.’’ Zei meneer de Groot. ‘‘Oke.’’ Ik had niet door dat Amy en de helft van haar klas me nu wel zag staan. David heb ik niet goed gezien en hij zat ook niet meer op de plek waar ik hem zag. Zwaaiend naar Amy liep ik weer naar mijn eigen klaslokaal.

verder?

misschien meer alinea’s
en volgens mij mag je niet 2 citaten naast elkaar zetten in een verhaal dus
‘blablabla?’ ‘blablabla’ << Fout
‘blablabla?’ zei ik ‘blablabla’ << Goed
of
‘blablabla?’
‘blablabla’

Ja, ga maar door!:smiley:

verder!

Jaa dat klopt ik had het eerst onder elkaar gedaan maar toen werd het zo uitgebreid. Maar ik zal er nu op letten :grinning:

En verder bedankt voor de reacties!

De volgende dag sprinte ik naar het lokaal waar mijn klas zich moest verzamelen voor het schoolreisje naar het museon. ‘‘Daar ben je eindelijk. Spuug je kauwgom maar uit onderweg naar de bus vertel ik je wel wat ik je klasgenoten heb verteld.’’ Zei mijn mentor. Onderweg naar de bus ratelde ze door over de 100de die je niet mag doen. Eenmaal in de bus zat ik naast Amy.
You should let me love you
Let me be the one to give you everything you want and need
Baby good love and protection
Make me your selection
Show you the way love’s supposed to be
Baby you should let me love you, love you, love you
Half dansend zaten we in onze stoelen. Toen ik opkeek zag ik een jongen hellemaal voorrin zijn hooft uitsteken. Toen ik hem aankeek werd hij rood en keek hij weg. ‘‘Eem? Wie waren de nieuwe jongens uit jou klas ook al weer?’’ Vroeg ik nieuwsgierig. ‘‘Dennis daar achter je en David hellemaal voorin die jongen die nu naar je lacht.’’ Ik voelde iets wat ik niet kon beschrijven. Het voelde alsof ik bang was dat iemand mijn buik ging kietelen maar dat het nog niet gebeurde. Toen we aangekomen waren zag ik Dylan staan. De jongen waar ik het over had. ‘‘Jennifer dit is David, David dit is Jennifer.’’ Zei Amy enthousiast. ‘‘Ja hoi.’’ Zei ik droog en keek Dylan starend aan. Wat David daarna zei verstond ik niet eens. Dylan keek me aan en zwaaide naar me. Ik begon te lachen en probeerde mijn gevoel weer tegen te houden. Het was niet zo dat ik echt van hem hield het waren zijn charmes waar ik voor viel. ‘‘Jen, wat doe je nou! Zo word het nooit wat als je niet meewerkt!’’ Zei Amy geirriteerd. ‘‘Ja maar ik voel toch niks voor hem’’ Zei ik verdedigd. '‘Je kent hem nog niet eens!’ zei Amy. ‘‘Ja oke maar iemand leuker dan Dylan…’’ Ratelde ik door. ‘‘Dylan is ene lul deze jongen zou je hart nooit breken hij is zei zelfs dat hij je beter wilde leren kennen’’ Zei Amy. Nadat we naar de saaiste uitleg over lampen waren geweest begon het te regenen en moesten we nog 5 minuten lopen en een kwartier wachten op de schoolbus. Mijn haar zakte hellemaal in dus ik probeerde opnieuw een staart te maken. ‘‘Amy hou is even vast’’ Zei ik tegen Amy. Ik pakte mijn haar bij elkaar en gebaarde toen dat ze mijn elastiekje moest teruggeven maar die kreeg ik niet terug. ‘‘Doe je haar nou een keertje los!’’ Zei Amy huppelend met mijn elastiekje ergens in haar 100de zakken.Ik haat het als ze dat doet.Ze is altijd maar bezig met uiterlijk. Terwijl ik hellemaal niet zo ben. Ik schudde met mijn hoofd en had geen zin om mijn elastiekje terug te pakken. Amy pakte haar mobiel en begon foto’s te maken. ‘‘Wat doe je nou weer?’’ Vroeg ik geirriteerd. ‘‘Moet je kijken hoe leuk dat staat!’’ Zei ze weer. Ik kijk op de foto en het stond inderdaad beter dan altijd die knotten enzo. Toen de bus er was ging ik voorin alleen zitten omdat Amy en ik een van de laatste waren. Ik staar uit het raam en zie David naar binnen gaan. Ik deed mijn haar goed en keek hem met een lach aan. Hij staard me eerst aan en lacht dan voluit en loopt door. Waar ben ik mee bezig? Waarom deed ik mijn haar goed? Ik vond hem toch niet leuk? 100de vragen drongen tot me door.

100de irriteert me een beetje
schrijf het gewoon volluit a.u.b
verder is het een leuk verhaal

die 100de vind ik ook een beetje irritant, probeer op je spelling te letten en een wat duidelijker verhaal te maken, bij Dylan en David dacht ik namelijk dat je ze door elkaar haalde maar dat was niet zo!
voor de rest lijkt het me wel een leuk verhaal =]

Helemaal, met 1 L.
Geïrriteerd met een ï
Het is honderdste en niet 100de.
De vetgedrukte woorden zijn verbeterd.
Je moet wel op je spelling letten, lees het anders nog een keer door.

Ook moet je erop letten dat je komma’s gebruikt en niet meteen een punt of gewoon niets.

Niet lullig bedoelt of zo, maar dit zijn wel erg veel spelfouten…
Verder is je verhaal erg interessant.

Ja toen ik het zelf na las dacht ook hetzelfde.
Teveel spelfouten en onoverzichtelijk.
Maar bedankt dat jullie het opmerkte.
Misschien kan ik maar beter zo’n spellingscontrole nemen.

De volgende dag op school was alles weer even saai als normaal. Maar gelukkig was het nu eindelijk pauze. ‘’Jenny, ga je even mee naar het winkelcentrum?’’ Zei Amy met een geheimzinnige lach. ‘’Uh, oke’’ Zei ik maar meestemmend. Onderweg naar het winkelcentrum zag ik een groep staan met allemaal jongens. ‘’David, David wacht dan even, dan kunnen we met zijn alle gaan.’’ Riep Amy vooruit. Ik keek naar de groep en zag weer een jongen met een lange G-star broek en een vest. snelwandelend naar het kleine winkeltje gaan. Hij werd wel steeds naar mij toegetrokken maar hij liep in een richting door. Eenmaal daar zag ik ze niet meer. Ik pakte een pakje kauwgom en legde het op de toonbank. Ik keek achter me en schrok me dood. Achter me zag ik David met een paar andere jongens staan. Deze keer van dichtbij. Hij had halflang bruin haar en groene ogen. Wow hij was eigenlijk best leuk. David kijkt me aan en lacht naar me. Wow, ik heb nog nooit zo’n mooie witte lach gezien. Dacht ik in mezelf. ‘’Ah, kijk ze kijken naar elkaar! Zie je dat dit wel een goed idee was Nick!’’ Hoorde ik Amy achter me zeggen. David en ik beginnen te lachen. ‘’Kijk nu worden ze ook al rood. Dit is gewoon ware liefde’’ Ik keek naar David en hij liep inderdaad een beetje rood aan. Maar dat betekende dus ook dat ik dat deed. Ik stootte Amy aan ‘’Doe ik normaal’’ Zei ik weer. ‘’Nee jij vind hem toch ook leuk ik zie het aan heel je hoofd’’ David keek me aan en ik voelde me rood aanlopen. ‘’Dat is niet waar hoor Amy is gewoon verliefd op je maar durft het niet toe te geven.’’ Zei ik snel. ‘’Oke’’ Lachte David. Op de terugweg kregen Amy en ik weer een kleine discussie over wat er gebeurde. ‘’Maar je vind hem toch wel leuk?’’ Vroeg Amy. Ik wist dat als ik zou zeggen dat ik hem leuk vond, dat ze dan gelijk naar hem toe rent om te vertellen dat hij gaat trouwen. ‘’Nee, ik voel nog niks hoor. ‘’ Zei ik droog. ‘’ Ik zag aan Amy’s hoofd dat ze me doorhad maar ik bleef doen alsof er niks aan de hand was. Toen we uit waren en naar de tramhalte liepen begon Amy er weer over. ‘’Dus… wat vind je van hem?’’ Vroeg Amy. ‘’Nou, gewoon.’’ Zei ik. ‘’Ja maar hij vroeg wat jij van hem vond.’’ Zei Amy. Een stuk ging door mijn maag heen. Hij vroeg over mij? ‘’Ja tuurlijk eem.’’ Zei ik. ‘’Nee ik zweer het je ik vroeg wat hij van jou vond toen zei hij. Ik zag haar niet zo goed maar ik zou haar wel beter willen leren kennen. En toen vroeg hij: Wat vind ze van mij?’’ Zei Amy. Ik probeerde mijn lach te verbergen. ‘’Ja wat moet ik zeggen? Ik vind hem leuk is te snel en ik vind hem niet leuk is gemeen’’ Zei ik. ‘’Dus, je vind hem wel een leuke jongen anders zei je dat niet toch.’’ Zei Amy. Ik begon te stotteren en gaf toen toe: ‘’Oke, ik vind hem eigenlijk best wel leuk maar niet tegen hem zeggen want dat is veel te snel’’ Amy begon een dansje te maken. ‘’Oke wat je nu kan zeggen is iets over zijn uiterlijk. Bijvoorbeeld een kledingstuk die je hem leuk vind staan ofzo.’’ Zei ze. ‘’Ja , zeg maar dat ene zwarte vest’’ Zei ik. ‘’Ja welke?’’ Vroeg Amy. ‘’Hoe bedoel je?’’ Vroeg ik. ‘’Hij heeft er een met strepen,diamanten,zo’n aap en zo’n trui met een rolling stones tong.’’ Zei Amy. ‘’ Heeft hij er een met van die diamantjes? Met al die kleurtjes?’’ Vroeg ik. ‘’Ja, vind je die het leukst?’’ Vroeg Amy. ‘’Ja zeg dat dan maar’’ Zei ik.

die aanhalingstekens staan er anders dan verwacht sorry voor dat.

''zijn uiterlijk. Bijv. een kledingstuk die je hem leuk vind staan ‘’

stel je voor, in rl zitten jij en je vriendin te praten, dan zegt ze toch oowk geen bijv. maar bijvoorbeeld?

jaa sorry dat ben ik gewend :stuck_out_tongue:

Verder?

Om verder te gaan met je eigen verhaal hoef je geen toestemming te vragen aan ons om verder te gaan. Té standaard onderwerp :slightly_smiling_face:

echt heeel onoverzichtelijk en erg veel fouten. sorry.

ik vraag het ook omdat het geen zin heeft om het te schrijven als niemand het zou lezen. Ik weet dat het verhaal tot nu toe best standaard is maar ik wou graag zo’n verhaal omdat ik het nergens kon vinden op girlscene en het loopt echt niet af zoals je het verwacht.

De volgende ochtend stond ik extra vroeg op om tijd te nemen voor mijn uiterlijk. Ik deed een shirtje met een bolero en een zwarte spijkerbroek aan. Ik deed wel gewoon mijn gympen aan want die waren nog nieuw. Ik deed mijn haar los en twijfelde. Zal ik het doen of niet? Ik pakte een beetje crème en begon in mijn haar te kneden. Tot mijn verbazing kwamen er allemaal krullen in. Ik deed een speltje in en pakte mijn make-up. Voor het eerst nam ik hier ook echt de tijd voor. Na een beetje foundation, oogschaduw en mascara besloot ik naar de keuken te hollen en snel een boterhammetje naar binnen te nemen. ‘’Zo dat is ook de eerste keer dat ik jou met los haar zie’’ Hoorde ik mijn moeder me na roepen terwijl ik weer naar de tram halte holde. Eenmaal in de tram kwam ik een jongen van mijn klas tegen. ‘’Ga je een jongen versieren Jen?’’ Riep hij naar me toe toen ik een halte voor hem uitstapte. Zou dat iets goeds op slechts betekenen? Dacht ik het kleine stukje lopend naar school. Ik kwam aan op school en gelijk kreeg ik veel reacties. ‘’Wat zie je er leuk uit!’’ Riep Amy. ‘’Dat moet je echt vaker doen met je haar’’ Zei Anouk. Ik voelde me best zelfverzekerd. Amy en ik gingen op de trap zitten om even bij te praten voor me ons moesten scheiden als de bel gaat. ‘’En heb je het hem al gezegd over dat vest?’’ Vroeg ik. ‘’Ja hij moest lachen’’ Zei Amy. Weer begon ik te denken, is dat nou iets slechts of goeds? Toen ik om me heen keek zag ik een jongen met een vest aan. Precies dat vest wat ik het mooiste vond staan bij David. De jongen draaide zich om en ik kon mijn ogen niet geloven. Hij had het vest aan! Hij keek me met grote ogen aan en er groeide een grote glimlach op zijn gezicht. Van de deur tot de aula staarde hij me alleen maar aan. Zijn vriend gaf hem een duwtje ‘’Wat heb jij nou ineens’’ Vroeg Thomas. ‘’Niks,niks ik ben gewoon blij dat ons laatste uur vervalt’’ Zei David. Thomas keek naar de richtig waar David naar keek. ‘’Je vind haar leuk he’’ Zei Thomas met een lach. ‘’Wie?’’ Vroeg David zenuwachtig. ‘’Jennifer he, je staart de hele tijd naar haar’’ Zei Thomas. ‘’Hellemaal niet, ik ben hellemaal niet verliefd op haar’’ Zei David zelf verdedigd. ‘’Wel anders zou je er niet zo’n groot punt van maken’’ Zei Thomas. David liep rood aan. ‘’Wat jij wilt’’ Zei David zacht. Toen hij eenmaal in de kantine zat, zat hij op een plekje waar hij me precies kon zien. Die vijf minuten die we nog hadden staarde hij me alleen nog maar aan. Toen we eindelijk vrij waren liep ik met Amy naar de tramhalte want we waren weer samen vrij. ‘’Kijk daar is je lover’’ Zei Amy wijzend naar David die daar nog steeds stond met zijn fiets. Hij zag me niet en reed toen weg. Toen hij de hoek om ging viel het hem pas op dat ik verderop stond. Hij stopte en keek me aan. ‘’Waarom stop je nou weer?’’ Vroeg Nick aan hem. ‘’Ja, iets met mijn ketting’’ Zei David. ‘’Ja tuurlijk, fiets nou maar door.’’ Zei Nick en ze fietst snel door.