[VERHAAL] De nieuwe huisgenoot

Dit is de 1e x dat ik schrijf.
ben benieuwd naar jullie reacties.
als je verbeterpuntjes hebt kun je ze altijd even melden, maar hou het asjeblieft wel een beetje netjes. :slightly_smiling_face:

De nieuwe huisgenoot
De jongens: Markos en Nike wonen samen in een luxe studentenhuisje met de 3 meiden: Julia, Selina en Emmelie. De 5 wonen nu al een half jaartje met z’n allen in het studentenhuisje waarvoor ze zichzelf hebben ingeschreven toen der tijd. Er werd toen een voorstel gedaan op een luxe studentenhuis waarvoor iedereen zich in zou kunnen schrijven, maar waaruit 5 jongeren geselecteerd zouden worden om er te mogen wonen. De 5 kenden elkaar in het begin nog niet, maar zijn uiteindelijk een hechte vriendengroep geworden die houden van feesten, lol maken en samen van alles en de gekste dingen meemaken. Nu werd er kort geleden een melding aan de vrienden gedaan dat er een nieuweling(jongen) bij zou komen aangezien er plek genoeg is voor nog een huisgenoot. Maar met de komst van de nieuweling zijn er een aantal niet blij, zal daardoor de sfeer gaan veranderen in de vriendengroep? en zal alles nog zo zijn als dat het een half jaar geleden was?

Weltrusten
We besloten de avond met z’n allen in de jacuzzi te blijven, het stappen zat er niet meer in voor vanavond.
Iedereen was te gaar om de jacuzzi nog uit te komen en daarnaast hadden ze lol genoeg met z’n vijven.
Julia was bovenop Nike geklommen en beet hem speels in zijn nek.
‘Fietfieuw’ floot Selina die met een grijns tegen julia’s rug aankeek.
‘Pfff… geloof jij dat Julia iets in die kerel ziet? normaal kijkt ze niet eens naar die gast om’ Fluistert Markos in Selina’s oor ‘maar ja dat doet drank nu eenmaal met mensen die droog staan’ zegt hij terwijl hij dichter bij Selina komt zitten en over haar been begint te strelen.
Selina rolt met haar ogen en duwt Markos lachend van zich af ‘vergeet het maar Markos, zo ver weg ben ik niet vanavond’.
Emmelie staart dromerig voor zich uit ‘Wie zal toch die nieuwe jongen zijn die morgen bij ons ’t huis in komt’ ze schrok van haar eigen opmerking die ze blijkbaar hardop zei, maar gelukkig werd er niet vreemd naar haar gekeken en werd haar opmerking meteen onderbroken door Selina: ‘hopelijk ziet hij er beter uit dan die 2 mannen hier’ zegt ze terwijl ze lachend door Markos haar woelt.
‘niemand kan aan mij tippen jonge dame’ zegt hij terwijl hij Selina kopje onder duwt. Julia kijkt lachend op ‘hmmm we zullen zien…’ en ze likt verrukt met haar tong over haar lippen.
Nike trekt Julia steviger tegen zich aan en zegt speels maar ook lichtelijk geïrriteerd ‘vergeet het maar Julia, je bent van mij meisje’. ‘vanavond wel’ zegt Julia uitdagend waarna ze hem overdreven begint te zoenen.
Emmelie rolt met haar ogen, die Julia toch… als die ook maar iets te diep in het glaasje heeft gekeken kan ze van niemand afblijven en de arme Nike steeds maar weer een beetje hoop geven, alhoewel was Nike ook niet altijd een lieverdje.
Maar ja… stiekem hoopte ze natuurlijk dat de nieuweling een leuke man zal zijn die eens een keer het oog op haar liet vallen dan op de losbandige Julia en de aanwezige Selina.
‘Eh jongens wij gaan naar boven’ zegt Julia speels terwijl ze opstaat en Nike’s hand pakt om mee de Jacuzzi uit te gaan.
Nike staat op en trekt zijn wenkbrauwen op naar Markos ‘Welterusten’ zegt hij met een brede grijns terwijl hij de wankelende Julia volgt naar boven. ‘Welterusten geluksvogel’ grinnikt Markos hem nog achterna.
‘Wat nou geluksvogel? Jij bent de geluksvogel! Jij zit hier in nog in de jacuzzi met 2 mooie meiden’ zegt Selina lachend.
‘Uhm… niet lang meer, ik denk dat ik zo ook maar naar bed ga’ zegt Emmelie gaperig. ‘Ach wat jammer nou… ik had er liever 2 gehad vannacht’ zegt Markos. ‘Helaas Markosje dat word gewoon lekker alleen slapen, ik ga met je mee Emmelie ik heb mijn slaap ook hard nodig na de afgelopen avonden’ zegt Selina. Markos kijkt de 2 sip aan maar stapt daarna ook uit de jacuzzi om z’n bed in te duiken. ‘Welterusten dames’

nice! je kan leuk schrijven

dankje ga even eten en zal na het eten nog een stukje plaatsen :slightly_smiling_face:

Toen ik dit verhaal last dacht ik: leuk, volgens mij is de schrijver een jaar of 16 en dat klopt dus ook zie ik op je profiel :stuck_out_tongue:

Maar het is leuk geschreven, alleen je merkt dus wel dat het van een beginner is, maarja das natuurlijk geen probleem. Gewoon door blijven schrijven en veel oefenen. Ik ga je verhaal volgen :slightly_smiling_face:

leuk ben benieuwt hoe het verder gaat (:

De volgende ochtend
Julia knippert met haar ogen en kijkt recht in de ogen van Nike. Oh shit niet weer dacht ze, ze moest echt eens oppassen met wat ze dronk en niet gelijk met Nike het bed in duiken omdat ze haar behoeftes weer eens niet in bedwang kon houden.
‘Hallo schoonheid’ glimlacht Nike. Pff… wat moet ik doen? Moet ik nu de confrontatie met Nike aangaan en zeggen dat ik niks in hem zie? of zeggen dat hij het maar weer moet zien als een one-night-stand, ik heb nu alleen echt geen zin om ruzie te gaan maken daar ben ik 1 veel te brak voor en 2 het zou niet leuk voor de nieuweling zijn als hij met een paar chagrijnige gezichten in ontvangst genomen zal worden. ‘Hallo Nike’ zei ze krampachtig, ze sloeg de dekens van zich af en staat op om een washandje en handdoek te pakken, klaar om richting de badkamer te lopen. ‘Wacht julia’ roept Nike. Maar Julia negeert hem en loopt rechtstreeks naar de badkamer waarna ze de douche aanzet en de warme stralen over haar lichaam laat lopen.
Nike zucht ‘laat ook maar zitten’ dacht hij terwijl hij z’n joggingpakje aantrekt en naar beneden loopt. Uit de keuken komt een heerlijke geur en hij gaat aan een stoel van de nog lege onbijttafel zitten. Emmelie steekt haar hoofd om de hoek van de keuken waar ze voor iedereen een eitje aan het bakken is ‘Hallo Nike!’ roept ze vrolijk ‘wat ben jij er vroeg bij’ zegt ze verbaasd. ‘hmm…’ mompelt Nike en hij staart naar z’n bord. Na een half uurtje zit iedereen aan de ontbijttafel. ‘nog een leuke nacht gehad Julia en Nike?’ vraagt Markos opgewekt terwijl hij een hap neemt van zijn broodje ei. Nike kijkt Julia vragend aan maar ziet dat ze de vraag van Markos negeert en besluit verder ook maar niks te zeggen. Selina rolt met haar en ogen ‘het is ook altijd hetzelfde liedje’.
‘hoe laat kunnen we onze nieuwe huisgenoot verwachten?’ vraagt Julia om van gespreksonderwerp te veranderen. ‘geen idee, in de brief die we ontvingen stond dat we hem in de middag ergens konden verwachten’ zegt Markos met volle mond. ‘Ik vind wel dat we hem mogen verwelkomen in ons studentenhuisje’ zegt Selina vrolijk. ‘Goed idee Selina! Waarom wachten we dan niet even op hem en gaan we daarna met zijn allen naar het strand, huren we een bananenbootje? En kopen voor hem een drankje aan de bar?’ zegt Julia vrolijk. Nike wilde Julia tegenspreken maar iedereen reageerde zo enthousiast op julia’s ‘geweldige’ idee dat er niks meer te zeggen viel. Toen iedereen mee had geholpen de tafel op te ruimen liepen Selina, Emmelie en Markos naar boven om zich klaar te maken voor het strand. Julia had haar bikini al aan en ging languit op de bank liggen. Nike pakte zijn kans, hij ging het nu zeggen, nu moest het, nu ging hij tegen Julia zeggen wat hij al heel lang tegen haar wilde zeggen hij ging op het randje van de bank zitten waar Julia lag. ‘Wat moet je Nike?’ zei ze lichtelijk geïrriteerd. ‘Julia…’ begon Nike. ‘Triiiiiiiiiiiiing’ (deurbel)

nog een klein stukje van het nieuwe hoofdstuk. de rest komt morgen :slightly_smiling_face:
fijne reacties van jullie! & hopen dat er meer volgers komen!

Welkom
Nike rolt met zijn ogen ‘ik maak wel open’ zegt hij geïrriteerd. ‘saved by the bell’ denkt Julia, ze kijkt op de klok en ziet dat het pas 11 uur is, de nieuwe huisgenoot zal het niet zijn, die zou pas later op de middag komen. Ze liep naar de keuken toe om een paracetamol te slikken, damn wat had ze een hoofdpijn.
Nike maakt de gangdeur open maar ziet Emmelie al vrolijk kletsend voor de deuropening staan.
‘oh dus jij bent…’ zegt Emmelie zachtjes. ‘De nieuwe aanwinst van het huis’ zegt de jongen knipogend.
Wauw, wat zag hij er goed uit, wat had hij een leuke lach en niet te vergeten, die spieren!! Daar passen Nike en Markos wel 2x in dacht Emmelie gniffelend.
De jongen keek haar vragend aan ‘oh sorry… ik ben Emmelie’ zei ze blozend ‘kom verder’.
‘Joël’ zei hij glimlachend. Emmelie wilde zich omdraaien om Joël binnen te laten maar botste tegen Nike op. ‘Nike’ zei ze vrolijk ‘dit is onze nieuwe huisgenoot Joël’. ‘die is van mij hoor Nike’ fluistert ze nog snel in zijn oor. Hij keek op naar de jongen die naar binnen kwam lopen met aan allebei zijn handen één koffer, helaas had hij de nieuweling zich niet ‘zo’ voorgesteld. ‘Hallo, ik ben Jöel’ zij de jongen vrolijk terwijl hij één koffer neerzette en zijn hand uitstak. ‘Nike’ zei Nike brommend en zonder nog iets te zeggen of zijn hand te schudden draaide hij zich om en liep de kamer naar binnen.
‘Let maar niet op hem, hij heeft denk ik een beetje last van een ochtendhumeur’ zegt Emmelie beschamend voor het gedrag van Nike. ‘Maak niet uit hoor Emmelie, die vrolijken we wel weer op’ zegt hij lachend zonder zich iets van het gedrag van Nike aan te trekken. Mooie meid was die Emmelie maar net wat te verlegen voor hem, hij was benieuwd naar de rest van de meiden, maar hoopte ook nog een wat sympathiekere jongen dan die Nike te ontmoeten.

upje voor mezelf :slightly_smiling_face:

Titel is aangepast.

verder gaan of niet?

Ja ik vind dat je verder moet gaan.

ja niet midden in het verhaal stoppen… :stuck_out_tongue:

Er zitten wel wat foutjes in.
Maar getallen onder de twintig moeten voluit, dus geen 2 maar twee. (:

Eenmaal binnen stonden Selina en Markos al klaar om Joël de hand te schudden.
‘Waar zijn Nike en Julia, kunnen die zichzelf niet even voorstellen?’ vroeg Selina verontwaardigd. ‘Nike heeft zichzelf al voorgesteld’ zegt Joël. ‘Het is maar wat je voorstellen noemt…’ zegt Emmelie rollend met haar ogen. ‘ach laat hem even lekker in z’n sop gaar koken, wat me verbaasd is dat Julia nog niet beneden staat? die was bij het ontbijt nog zo enthousiast over onze nieuwe huisgenoot’ zegt Selina knipogend naar Joël. ‘Ze zal wel weer wat beters te doen hebben met Nike boven’ zegt Emmelie al geïrriteerd bij het feit dat Julia dadelijk alleen nog maar oog voor Joël zal hebben.
‘Oh dus er is ook een stelletje in huis?’ vraagt Joël vrolijk. ‘Pfff… meer seksbuddy’s’ zegt Emmelie in de hoop dat Joël nu wel anders over Julia zal gaan denken.
‘Dat heeft die kerel dan goed voor elkaar, al betwijfel ik of ze zo goed in bed is gezien het humeur van Nike vanochtend’ zegt Joël lachend. Emmelie wilde nog iets zeggen maar Selina stoot Emmelie een keer aan als teken dat het zo wel genoeg is. ‘ik roep de twee wel even, ik wil onderhand wel gaan’ zegt Markos terwijl hij richting de trap loopt.
‘ik blijf bij je lieverd’ fluistert Nike terwijl hij door de haren van Julia streelt. ‘Het is verstandig dat je nu even goed uitrust, dus je kunt nu beter thuis blijven’. ‘De nieuwe huisgenoot, oftewel JOËL dat is toch maar zo’n lelijke gast die denkt dat hij fucking heel de wereld is’ zegt Nike met wat toonverheffing in zijn stem. ‘Nikeeee en Juliaaaaaa, wij willen gaan!’ roept Markos onderaan de trap. Nike kijkt naar Julia en hoopt dat ze niet wakker is geworden door het geschreeuw van Markos, ze sliep rustig door, gelukkig maar anders was ze meegegaan en had hij nooit de kans gehad tegen haar te zeggen wat hij haar zo graag wilde vertellen, dan had ze waarschijnlijk alleen nog maar oog voor Joël. Nike sloop naar beneden ‘Markos, wij gaan niet mee, Julia voelt zich niet goed en ligt nu lekker te slapen ik denk dat het beter voor haar is dat ze nu even de rust neemt en ik blijf bij haar’ fluistert Nike. ‘Okeee dan, wat een gezelligheid…’ zegt Markos rollend met zijn ogen, hij keert zijn rug naar Nike en roept ‘Lady’s and Gentleman, let’s go!’.

^^
dankje, ik zal er voortaan op letten :slightly_smiling_face:

& de rest ook bedankt voor de reacties, dit motiveert me om weer verder te gaan!
morgenvroeg wss weer een nieuw stukje!

leuk verhaal!

Even een klein stukje als voorproefje op het nieuwe hoofdstuk!

op het strand
Emmelie was stiekem wel opgelucht dat Julia niet mee was gegaan, zo had zij alle kans om haar charmes in de strijd te gooien voor Joël.
‘fietfieuw’ fluit Selina naar Joël die zijn shirt uittrekt. ‘Wat een lichaam zeg!… sport je?’.
‘op de bank hangen is mijn sport, doe ik goed he?’ zegt Markos met een speelse blik naar Selina. ‘Ik had het niet tegen jou jonge…’ lacht Selina vrolijk terwijl ze Markos een duw geeft.
‘ik fitness drie keer in de week’ zegt Joël lachend. ‘dat is te zien ja’ zegt Emmelie en kijkt verlekkert naar het lichaam van Joël.
Emmelie moest het niet weer hebben dat haar hunk voor haar neus werd ingepikt dus besloot hem te vragen of hij samen met haar een drankje ging pakken aan de bar. ‘en wij dan?’ vraagt Markos verontwaardigt.
Selina stootte Markos even aan en fluisterde ‘laat ze toch even alleen’. ‘We nemen wel een cocktail voor jullie mee’ zegt Emmelie hopend dat ze niet meegaan. ‘Okee meid, helemaal goed, doe maar twee keer een Mojito en dan zien we jullie zo wel weer’ zegt Selina knipogend naar Emmelie.

Wou ik net zeggen, haha ^^

O ja, je schrijft in de derde persoon, maar soms schakel je over naar de ik-vorm. Dat ik vind het niet echt lekker lezen ^^

vb:

Oh shit niet weer, ze moest echt eens oppassen met wat ze dronk en niet gelijk met Nike het bed in duiken omdat ze haar behoeftes weer eens niet in bedwang kon houden.
‘Hallo schoonheid’ glimlacht Nike. Pff… wat moet ik doen? Moet ik nu de confrontatie met Nike aangaan en zeggen dat ik niks in hem zie? of zeggen dat hij het maar weer moet zien als een one-night-stand, ik heb nu alleen echt geen zin om ruzie te gaan maken daar ben ik 1 veel te brak voor en 2 het zou niet leuk voor de nieuweling zijn als hij met een paar chagrijnige gezichten in ontvangst genomen zal worden.

Je kan hier beter ‘dacht ze’ bij plaatsen. Dat kan meteen na de woorden ‘Oh shit niet weer’ of gewoon op het eind (:

wel verdergaan, ziet er leuk uit (: