[Verhaal] De nacht die overstroomde

[i]Haai meiden! Ik ben al eventjes bezig met dit verhaal: De nacht die overstroomde. Ik laat het jullie lezen, omdat ik het fijn vind om tips te krijgen en het ook gewoon leuk vind om het jullie te laten lezen.

Kleine samenvatting:

Ook al is het maar één nacht. In die nacht kan alles gebeuren. Het kan je leven op de kop zetten. Je niet meer laten geloven in het leven. Je de moed laten opgeven. Bij Keira gebeurd het, die enkele nacht die alles voor haar heeft veranderd is nog diep in haar netvlies geprikt. Een nacht die overstroomde. Keira heeft er geen woorden voor.

Ik ga het eerste stukje zo posten! Hopelijk lijkt het jullie leuk! xRoos [/i]

Klinkt spannend ! Ik volg x

Proloog
Mijn vingers gleden over het net nieuwe tafelblad. Mijn lange nagels maakten krassen, die goed zichtbaar waren. Mijn moeder maakte me wakker uit mijn diepzinnige gedachten. De deur die open geduwd werd, kraakte goed hoorbaar, waardoor ik wist dat mijn moeder, samen met mij de enige bewoner van dit huis was, achter me stond. Met haar beide handen klopte ze op mijn schouder. Ik duwde haar zachtjes van me af. Wat ze gister tegen me gezegd had, kon ze niet meer goed maken. De harde woorden die mijn moeder had uitgesproken, hadden zich tot het diepte puntje van mijn hart geraakt. Ze had het gewoon nooit moeten zeggen. “Keira, het spijt me.” Ik schudde mijn hoofd als teken dat ze niks meer tegen me hoefde te zeggen. “Maar lieverd.” Ik liep weg, als soort bevestiging dat ik haar echt niet hoefde te spreken. Ik liep naar de woonkamer en liet me rustig vallen op de bank. Rustig wreef ik over mijn voorhoofd. Het voelde bloedheet aan. De telefoon die overging, liet me schrikken. Geruisloos liep ik er na toe. “Met Keira.”
“Keira! Haai! Hoe is het?” Aan de stem kon ik horen dat het mijn beste vriendin Marloe was. “Hoi, het gaat wel goed, ik heb wat probleempjes met mijn moeder, maar… Achja, waarom bel je?”
“Ah wat vervelend, oh nou ik belde, omdat er vanavond een disco is in Arnhem, het word mega cool, ga je met me mee?”
Als ik had geweten hoe de avond zou aflopen, was ik nooit gegaan.
“Ja leuk joh! Hoe laat moet ik bij je komen?”
“Vijf uur? Kunnen we ons zelf nog een beetje opmaken enzo.”
“Ja prima, zie ik je dan! Doeg!” Meteen nadat ik had opgehangen, kwam mijn moeder. “Wie was dat?” Alweer gaf ik geen antwoord. Mijn moeder kon opflikkeren, zo dacht ik er over. Het enige wat ik tegen haar zei was: “Vanavond ben ik weg,” en meteen daarna rende ik naar boven, kleren uitzoeken was misschien nu wel het belangrijkste.

Misschien lijkt het nu allemaal nog een beetje onduidelijk, maar later in het verhaal zal alles bekend worden, ook waarom Keira zo’n hekel aan haar moeder heeft gekregen en blabla!

1a

Samen met Marloe liep ik het klaslokaal uit. We gingen samen in de kleine kantine zitten. “Wat heb jij mee?” Was mijn overbodige vraag. “Boterham met hagelslag? Jij?” Ik trok langzaam het bovenste broodje naar boven en zag dat er kaas op lag. “Kaas, bah.” Mijn moeder was een schat hoor, maar dit was nu wel de zoveelste keer dat ze kaas op mijn boterham had gelegd. “Vond jij Michel vandaag ook zo raar doen?” Ik grinnikte, Marloe had een totale obsessie voor Michel mijn broertje, ik vond het wel grappig, maar soms werd het echt irritant. “Hij is vast moe.” Marloe zuchtte. “Dat hoop ik maar, straks ziet hij me niet meer staan!” Nu was het mijn beurt om te zuchten, Michel was nog niet eens twaalf, terwijl Marloe dertien was, ik heb nooit gesnapt waarom Marloe Michel nou zo leuk vond. “Marloe je moet gewoon niet zo op hem letten, het is past zijn eerste week als brug piepertje, hij is vast wat verlegen,” grijnsde ik. “Mmh, denk ik ook.” Het idee dat Marloe dit allemaal serieus nam, maakte mij elke keeraan het lachen. “Onze volgende les begint zo, ga je mee?” Marloe schudde duidelijk met haar hoofd. “Nee, Michel heeft zo pauze, ik wil hem nog even zien.” Marloe met haar fantasie, alsof Michel er trek in had dat Marloe naar hem zat te turen, integendeel, hij vond Marloe juist irritant.