[verhaal] De hemel heeft een serieus tekort aan Engelen

Hello (leesgierige) muppets :grinning:
In het character diaries topic verzon ik een fictief dagboek van de arrogante, bloedmooie Babette. Maar omdat ik een soort van girl-crush op Babette kreeg besloot ik het dagboek uit te breiden en er een verhalentopic van te maken.
Dus met heel veel plezier en enthousiasme presenteer ik jullie:
‘‘De hemel heeft een serieus tekort aan Engelen.’’ Veel leesplezier!
(Commentaar & feedback zijn erg welkom)

Samenvatting
Het dagboek wordt gehouden door Babbette. Een zeventienjarige rock en rollende chick, met felroze haar, zwartgelakte nagels en bloedrode lippen. Een meid die zich niets van andermans mening aantrekt, doet wat ze wilt en zich vooral niet aan de regels houdt. De meid die al te graag haar leven in de waaghals zet. Het leven is toch te kort om langs de zijlijn te staan en je veilig aan de regels te houden. Vooral voor Babette, omdat ze aan kanker lijdt -of eigenlijk aan kanker leed-. Het dagboek begint op de dag dat ze tot leven wordt gewekt door God, samen met honderden anderen doden. Niemand weet waarom ze terug op Aarde zijn en waarom ze niet op levenloze mummies lijken. Nou, ja iedereen behalve Babette. Die weet dondersgoed waarom ze hier zijn. Maar wie gelooft een zeventienjarig meisje die voor haar dood nog door de politie werd gezocht en was bestempeld als crimineel tegenover een priester die zijn hele leven aan God had gewijd? Juist niemand. Dus de hoofdvraag is: Waarom herinnert Babette zich alles en waarom zijn ze hier op een wereld waar de mensheid op het punt staat zichzelf en de planeet te vernietigen? Het antwoord is simpel: God werkt via mysterieuze wegen.
(En de hemel heeft een serieus tekort aan Engelen)

25/12/2044
10.00

Hallo. Aangenaam kennis te maken… dagboek. Ugh, sorry maar ik krijg de rillingen bij het woord… dagboek.
Het beeld van een tienjarig meisje -Nina- dat verwoed in een schriftje schrijft -dat overigens tot mijn gruwelen beplakt is met foto’s van paarden- dat de jongen die ze leuk vindt stiften steelt en haar uitscheldt.
Arm kind. Ze weet duidelijk niets van (kalver)liefde. Waarom zou ze ook? Ze is maar tien.

25/12/2044
17.34

Sorry, dat ik hem plotseling peerde. Een dagboek houden tussen wildvreemden is niet het allerbeste dat je kunt doen.
Vooral niet in de buurt van nieuwsgierige kinderen, die op elk moment in huilen kunnen uitbarsten omdat ze hun mammie missen.

Nou. Hier zit ik dan.
Fronsend in een klein hoekje van een oude snoepfabriek, vlakbij mijn oude stad. Of wat er van mijn oude stad over is.
Er is veel in de tussentijd gebeurd dat ik ben weggeweest. Niet zo wonderlijk natuurlijk, want het is wel 20 jaar geleden.
Oh mijn gesuikerde aardbeien! Dat betekent dat ik 37 jaar ben. Ik zou op dit moment met volle teugen van het leven moeten genieten en niet in een stoffig hoekje met een kwart kaars voor me moeten zitten en een klein schriftje in mijn handen hebben die ik -halleluja- in mijn grafkist heb gevonden.

Oh ja, dat was ik vergeten te vermelden hé.
Ik ben dood dagboek. Nou, ja ik was dood. Nu ben ik een soort van levend.
Een week geleden gebeurde het. Ik opende opeens mijn ogen en het eerste wat ik zag was pikzwarte duisternis (ik had nadrukkelijk aan mijn ouders vermeld dat ik een glazen grafkist wilde, maar natuurlijk gunden ze me dat niet).
Ik kon mezelf niet uitgraven want ik zat

1. vast in een grafkist
  2. wel zie reden nummero 1)

Gelukkig hoorden een van de mede UDHG’ers (Uit De Hemel Geschopten) mijn jammerlijke hulpkreten om bevrijd te worden en een sappige hamburger, anders had ik daar nu weken gelegen, misschien zelfs maanden. En dan had niemand mijn -nog intacte- goddelijke lichaam kunnen aanschouwen.

Wat-

Shit.
De kaars begint op te branden en het is te donker om verder te schrijven. Daar gaat mijn nachtelijke tijdverdrijf. Ik spreek je later dagboek.

(Oh ja. Ik heet trouwens Babette. Maar noem me maar Babe)

Ik ben je eerste fangirlende muppet! Ik volg!

IK VOLG!

:bowing_man:
Bedankt, meiden.

^jeej

Ik volg ook! :grinning:

Berichtje voor iedereen die dit verhaal volgt:
Ik probeer minimaal 2 tot 4 keer in de week te posten en als het kan wat vaker.
(Dat heeft te maken met huiswerk, heb namelijk geen sociaal leven meer)
(Ik ben echt blij dat hier animo voor is)

I read it - I like it - I want more - 1000 X refresh - I love it <3
(Ik vind het echt een leuk/origineel onderwerp, IK VOLG!)

Wat een geweldig heerlijk fantastisch gevoel voor humor en schrijfstijl heb je toch! :grinning: :grinning: :grinning:
Ik volg en fan en muppet erbij!

Ik volg :slightly_smiling_face: Je schrijft zo leuk en fijn, het leest lekker weg. Wat ik me afvraag, ziet Babette eruit als 37 of als voor ze doodging? Verdeer! :dancing_women:

Als voor ze doodging. En bedankt, leuk dat je het volgt :grinning:

ik volg ook!! lijkt me een super leuk verhaal!!:heart:

Ik volg! Interessant en origineel :slightly_smiling_face:

Bedankt :grinning: Morgen een nieuw uitgebreider stukje.

Ik volg natuurlijk!!! Was al de hele tijd erg nieuwsgierig naar dit verhaal :upside_down_face:

Nieuw stukje??

I LIKE

Ik ga zo verder. Ben namelijk net terug van Kerk en boodschapjes doen en het is thee-tijd.