[Verhaal] De binnen en de buitenkant.

Hoi,

Ik gok dat het een jaar geleden is dat ik voor het laatst een stukje had geplaatst van een verhaal dat ik had geschreven. Ik had het te druk en ik had mezelf eigenlijk een beetje vastgeschreven haha. Nu ben ik eigenlijk bezig het verhaal te herschrijven en dingen weg te laten ( vooral later in het verhaal.)!
Het gaat heel simpel gezegd over een groep vrienden, die nogal veel meemaken. Het kan soms wel een beetje heftig zijn.
Graag kritiek, tips, reacties etc!
x

1. Demi

[i]De zon scheen over mijn tafeltje heen. De vogels floten buiten. Het was de eerste schooldag na de vakantie .
‘Demi?’
Helaas hadden we mevrouw de Zwaan weer als mentor.
’ Ja mevrouw. ’ Antwoordde ik.
’ Weet jij mischien waar je vrienden zijn?’
Waarschijnlijk lagen ze nog in bed.
’ Nee, ik heb echt geen flauw idee.’
Mevrouw de Zwaan slaakte een diepe zucht. Naast me zat Noa in te kakken.
’ Chloe, Levy, Justin en Mason. Afwezig. Zoals altijd.’ Mompelde mevrouw de Zwaan. Zelfingenomen zag ik haar strepen zetten op de klassenlijst.
Het was veel te warm in het lokaal. De zomer was geweldig, en stiekem verlangde ik er weer naar. Ondanks dat het was uitgegaan met Mason.
Noa liet langzaam haar hoofd naar beneden zakken. Ik gaf haar een por.
‘ Was dat nodig, Deems?’
Ik haalde mijn schouders op. In de gang klonk gelach. Gelach van mijn vrienden.
‘ Daar zul je ze hebben.’ Fluisterde ik tegen Noa.
Noa zat gelijk recht op. Nieuwsgierig naar wat hun nou weer hadden uitgespookt. Iemand bonkte op de deur en een voor een, kwamen ze binnen.
‘ Jullie zijn te laat. Ik heb er een notitie van gemaakt. Dit wordt een lange schooldag voor jullie.’ Zei onze docente met een rood hoofd.
‘ Het is pas de eerste dag. Laat ons lekker acclimatiseren in ons school ritme. Relax.’ Zei Justin.
‘ Lang?’ grinnikte Chloe.
De meeste jongens uit de klas keken gelijk op, bij het horen van haar stem.
‘ Ja lang.’ Zei de docente zenuwachtig.
Justin keek me aan en had een valse glimlach. Hij telde geluidloos af van drie naar een.
‘ Ik geloof dat we naar huis kunnen.’ Zei Justin.
Het brandalarm ging af en iedereen pakten zijn spullen in. Chloe liep naar me toe.
‘ En wie was dit meesterlijke brein?’ Vroeg ik aan Chloe.
‘ Ik natuurlijk. Een jongen die ik ooit geneukt heb, heeft het plan uitgevoerd.’
Chloe sloeg haar arm om me heen en we liepen samen de school uit.

Buiten, voor de school, was iedereen in een euforische bui. Iedereen lachtten en praatten met elkaar. In de drukte zag ik Chloe alles van een afstandje bekijken, met een sigaret. Ze zag me kijken en zwaaide naar me.
Justin probeerde een opstand te laten komen. Hij stond voor een grote groep examen leerlingen.
‘ Brandalarm aan de macht! Mensen schreeuw mee!’
En vanzelf schreeuwden iedereen natuurlijk weer met hem mee.
‘ Mason! Zijn je ouders nog weg?’ Riep Levy.
Mason haalde zijn schouders op.
‘ Oké mensen, om school te zege vieren. Feestje bij Mason!’
‘ Maar het is half 10 in de ochtend!’ Riep een meisje.
‘ Dat is een prima tijd voor sex, drugs en alcohol.’ Schreeuwde Mason.
‘ Alleen bovenbouwers.’ Schreeuwde Levy.
Chloe stond op en drukte haar sigaret uit.
‘ Party time mensen!’ Schreeuwde ze.

Op elk feestje voel ik me soms een buitenstaander. Ik rook niet, ik blow niet en wordt bijna nooit aangeschoten.
Mason had de muziek hard aan staan en binnen een half uurtje was iedereen al aangeschoten of dronken. De drank lag al verspreid door het hele huis en de wietzakjes lagen op de banken. Ik zag Chloe met een jongen naar boven lopen en Noa was bier achterover aan het gieten. Mijn telefoon ging. Het was mijn moeder. Ik liep de tuin in. Levy zat alleen op een bankje, overduidelijk stoned.
‘ Je moeder?’ Vroeg hij.
Ik ging naast Levy zitten. Hij pakte mijn mobiel en drukte op het rode knopje.
‘ Geniet en laat je problemen even voor wat het is.’
Levy sloeg zijn arm om mijn schouder.
‘ Vraag jij je nooit af waarom wij vrienden zijn?’ fluisterde ik.
‘ Ik ken je al eeuwen.’
‘ Ja, maar dat was vroeger. Maar ik heb het over nu Levy! Jullie zijn zo anders als dat ik ben. Jullie zijn simpelweg cool. Ik ben een meisje die het balen vind als ze een zes haalt, terwijl Chloe er blij mee zou zijn.’
Levy stak een sigaret op. Hij nam een diepe hijs.
‘ Weet je? Vrienden kies je niet uit. Vrienden vinden elkaar. Iedereen ziet onze buitenkant, maar wij weten wie we van binnen zijn.’
‘ Nee, iedereen heeft geheimen. We weten wel van elkaar hoe we zijn, maar niet wat ons gevormd heeft. Jij kent mijn moeder en je weet dat het slecht is wat ze doet. De rest lijkt het normaal te vinden.’
Levy ging dichter bij me zitten.
‘ Deems, luister goed. Iedereen heeft problemen. We denken na over elkaars problemen, maar sommige hebben wat meer moeite om erover te praten. Misschien zijn ze bang voor jouw reactie. Kijk naar Chloe. Zij is een groot probleem.’
Ik begon te lachen.
‘ Die is er alweer met een gozer vandoor.’
‘ Dat dacht ik al.’ Grinnikte Levy.
Hij lachte wel, maar ergens zag ik iets betreurd in zijn ogen.[/i]

2.Chloe

[i]‘ Heb je een condoom bij je?’ Vroeg ik aan… Wat was zijn naam eigenlijk?
De jongen zocht druk in zijn zakken. Er viel een packje uit en ik raapte het op.
’ Keta.’ Zei de jongen met een glimlach.
Ik voelde aan het packje, er zat nog weinig in.
‘ Als ik dit van je krijg. Zorg ik voor een condoom.’ Zei ik.
De jongen gaf me een zoen.
‘ Neem het maar.’ Zei hij na de zoen.
Ik nam wat uit het packje en liep de kamer uit. Er lag nog een half biertje in de gang, die dronk ik op. In de kamer van Mason lag een condoom. Ik stopte de condoom in mijn bh. Justin kwam met een meisje de kamer in lopen.
‘ Chloe, zou je een andere kamer kunnen opzoeken?’
‘ Justin, die heb ik al gevonden.’
Het meisje nam me van top tot teen op.
‘ Heb ik iets van je aan? Nee? Hij houdt ervan om het op zijn hondjes te doen.’ Zei ik tegen het meisje.
Justin keek me kwaad aan en gooide een kussen naar mijn hoofd. Snel gooide ik de deur dicht. Mason kwam met een fles drank aan lopen. Hij gaf de fles aan me.
‘ Ik heb nog maar drie kratten bier.’ Verzuchtte Mason.
‘ En een wijnkelder, waar whisky in staat. Of je haalt snel nog meer bier.’ Zei ik.
Ik bood hem wat keta aan, maar hij schudde nee.
Ik glimlachte naar Mason en liep weer terug naar de jongen. Hij was nog in de kamer. Ik nam een grote slok uit de fles en gaf de fles daarna aan de jongen. Hij nam ook een grote slok. Ik haalde de condoom uit mijn bh en vervolgens gingen de kleren uit.

De sex stelde niet veel voor. Ik trok mijn kleren weer aan. De jongen lag op bed.
‘ Waar ga je heen?’ Vroeg de jongen, toen ik de deur uitliep.
Ik hield mijn hand op de deurklink.
‘ Naar de hel.’
Ik sloeg de deur achter me dicht. Het feestje was in volle gang. Overal liepen mensen te wankelen. Justin kwam naar me toe lopen.
‘ Was het lekker?’
‘ Niet zo lekker als met jou, Chloe.’ Zei Justin, terwijl hij me een klap op mijn kont gaf.
Ik legde mijn hand op de schouder van Justin.
‘Zullen we dat bewijzen.’ Fluisterde ik.

Snel liep ik weer naar beneden. Het huis was al behoorlijk naar de tering. Levy was een joint aan het rollen. Hij glimlachte naar me en wenkte mij naar zich toe. Ik liep naar Levy toe. Nou, liep, het was meer strompelen.
‘ Je haar zit in de war.’
‘ Ja, je moet wat. Toch?’
Levy stak zijn joint aan. Hij nam een diepe hijs. Ik pakte zijn joint.
‘ Chloe, heb je niet al genoeg op? Ben je nooit bang dat er wat misgaat?’
‘ Ik ben nooit bang. Voor niets en niemand.’
De trip begon aardig in te slaan. De muziek klonk heerlijk. Ik nam nog een hijs en liet me meevoeren op het ritme. De trip was te hard aan het inslaan.
‘ Dansen?’ Vroeg ik aan Levy.
Levy wist niet hoe snel hij zijn joint weg moest doen.[/i]

3.Levy

[i]Chloe was compleet de weg kwijt. Een gesprek met haar aangaan had al geen zin meer. Het enige wat ze nog kon doen was dansen. Een meisje tikte me aan, op mijn schouder. Ik draaide me om. Het was een klasgenootje: Cindy.
‘ Ik voel me niet goed.’ Zei Cindy.
Ze zag er uit alsof ze moest braken. Ik haalde mijn schouders op. Ze interesseerde me totaal niets. Haar hoofd begon te schokken en ik zette een stap opzij. Dikke drab kwam uit haar mond. Snel liep ik weg. Ik keek nog even snel naar Chloe. Ze danste nu alleen, maar elke jongen kwijlde net nog niet die naar haar keek. Soms gaf ze haar beruchte glimlach aan iemand. Iedereen was ver weg en ik besloot maar naar huis te gaan. Toen ik de deur opendeed zag ik Demi en Mason met elkaar zoenen. Ik rook weer drama en pakte mijn fiets.

‘ Pap? Ik ben thuis.’ Schreeuwde ik.
Ik kreeg geen gehoor terug. Vanaf boven klonk harde muziek. Mijn zusje was ook al thuis. De muziek werd uitgezet.
‘ Levy, ben jij het?’ Riep Jennifer.
Ik liep naar haar kamer toe en deed de deur open. Ze zat nog in haar pyjama.
‘ Ben je niet naar school geweest Jen?’
‘ Nee. Jij was al weg en papa zit bij de advocaat met mama. Nu is het al te laat. Ik heb alles van mijn broer geleerd. Is het niet?’
Altijd fijn, zo een kleiner zusje in de puberteit.
‘ Wat ik doe hoef jij niet te doen.’ Snauwde ik.
Jennifer haalde haar schouders op.
‘ Heb je al wat gegeten?’ Vroeg ik.
Jennifer knikte nee. Het was weer hetzelfde liedje als altijd: mijn zusje werd door mijn ouders compleet vergeten.
Ik werd de kamer uitgeduwd en de muziek ging weer hard aan. Mijn zusje zat op dat moment in haar Britney fase. Opnieuw. Ik voelde me een beetje duf worden en besloot maar te gaan slapen.

‘ Nee, pap! Het gaat al de hele tijd zo. Ik wil mama terug.’ Schreeuwde Jennifer tegen mijn vader.
‘ Dan ga je toch lekker naar haar toe! Waag het niet om zo een grote mond tegen mij op te trekken!’ Schreeuwde mijn vader terug.
Ik opende mijn slaperige ogen.
‘ Ik wil niet naar mama! Ze is helemaal naar de klote. Gedraag jij je nou eens als een echte man en als een vader. Ik haat je!’
Jennifer sloeg hard de voordeur dicht. Mijn vader begon te vloeken. Hij sloeg hard met zijn vuist op tafel. Het werd tijd voor mij om uit bed te gaan. Met een slaperig hoofd liep ik naar beneden. Mijn vader zat met een kwaad rood gezicht aan de eettafel.
‘ Ze is god verdomme weer weggelopen. Als het zo door gaat mag ze lekker bij je moeder zitten.’ Siste mijn vader.
Ik slaakte een diepe zucht en liep naar de koelkast. Er lag een pak melk, een keertje eentje die niet over de datum heen was. Ik zette het pak koude melk aan mijn mond.
‘Wat heb ik nou gezegd over uit het pak drinken?’ Snauwde mijn vader.
‘ Maak jij je nou maar zorgen over waar je dochter is! Wie weet wat ze nu uitspookt.’
‘ Boeit me niet. Ze komt zo wel weer terug.’
Ik zette het pak melk terug in de koelkast. De huistelefoon ging.
‘ Daar zul je haar al hebben.’ Zei mijn vader.
Ik pakte de telefoon.
‘ Is Levy daar?’
De stem van Justin.
‘ Justin, daar spreek je mee.’
‘ Mooi, je zusje is er ook. Inclusief bier. Samen met die Joey gast.’
‘ Ze is 16, dan ga ik haar niet verbieden te drinken.’
‘ En ik ben niet in staat om op je zusje te letten. Ze draagt een minirokje.’
‘ Ik kom er al aan.’
Ik hing op. Mijn vader zat al voor de buis.
‘ En waar denk jij heen te gaan?’
‘ Mason. Doei.’
Ik liep snel weg, om mijn zusje in de gaten te houden.

Het feest was nog steeds bezig. Jennifer was in geen velden te bekennen. Chloe kwam op me af.
‘ De wereld is zo mooi Levy! Kijk al die kleuren. Als God zou bestaan, had hij zeker veel kleurpotloden!’ Zei ze met grote pupillen.
‘ Ja, of viltstiften. Heb je Jennifer gezien?’
‘ Ja. Met een gozer. Boven.’
Chloe ging weer dansen en ik stormde naar boven. Ik maakte de kamer van de ouders van Mason open. Jennifer zat er, inclusief een joint.
‘ Waar ben jij mee bezig?’ Vroeg ik kwaad.
Jennifer begon te lachen.
‘ Hallo, politieagent.’
Joey begon ook te lachen. Ik liep naar mijn zusje toe en sleepte haar mee de kamer uit. Jennifer lachte nog steeds, met rode ogen.
‘ Levy. Alles is zo grappig. Wacht, ik voel me niet goed worden.’
Jennifer gaf over, op het dure tapijt. Ik haalde haar weer omhoog.
‘ Sorry.’ Mompelde mijn kleine zusje.
[/i]

eehm ja verder;p

4. Noa

‘ Ik ga denk zo naar huis. Mijn moeder blijft bellen.’ Zei Demi.
Boven stond iemand te kotsen.
‘ Hoezo? Thuis zitten? Of een feestje?’ Grinnikte ik.
‘ Ik hoor boven iemand kotsen, iedereen drinkt en mijn moeder heeft me nodig.’
Ik haalde mijn schouders op. Een vreemde jongen tikte me aan en gaf me een biertje.
‘ Jij bent het kind Demi, niet je moeder.’
Levy liep langs ons, met Jennifer.
‘ Ik ga. Ze voelt zich niet zo goed.’ Zei Levy kwaad.
‘ Ik ga ook. Mijn moeder heeft me echt nodig.’ Zei Demi.
Levy en Demi liepen weg. Voordat ze de deur uitgingen hoorde ik Levy nog vloeken op Jennifer die stond te kotsen. De muziek stopte. Ik zette een nieuwe cd op.
‘Mensen, the party is still going on!’ Schreeuwde Justin boven het lawaai uit.
Iedereen begon te juichen. Justin gooide bier over zichzelf heen en sloeg nog een kreet uit. De jongen die me net een biertje gaf tikte me weer aan.
‘ Dansen?’ Vroeg hij verlegen.
Ik begon te dansen en de jongen danste met me mee. Hij pakte mijn hand vast en trok zich dichter naar mij toe. Ik sloot mijn ogen, blijkbaar had ik toch wat te veel op.
‘ Politie!’ Hoorde ik Mason roepen.
Ik liep snel naar Mason toe.
‘ Politie? Het is middag!’ Zei ik.
Justin deed snel de muziek uit. Mensen begonnen te gillen.
‘ Iedereen verstoppen en stil zijn.’ Riep Justin.
Je kon een speld horen vallen. Er werd op de voordeur geklopt.
‘ Politie. Doe de deur open!’
Mason werd lijkbleek.
‘ Als mijn ouders hier achter komen…’ Fluisterde hij.
‘ Als we stil zijn niet Mason.’ Fluisterde ik terug.
De politie bonkte weer op de voordeur.
‘ We weten dat jullie er zijn!’
Iemand liet een flesje bier vallen. Mason werd nog bleker.
‘ We gaan nu de deur doortrappen, als jullie nu niet open doen!’
Ik dacht niet dat Mason nog bleker kon worden, blijkbaar dus wel. Mason stond op en wou naar de voordeur lopen.
‘ Mason. Niet doen! Dat mogen ze niet doen!’ Siste ik.
‘ Ze mogen alles doen!’
‘ Nee, op tv doen ze dat toch ook nooit.’
Mason liep weer naar me toe. Het zweet stond op zijn voorhoofd.
‘ Laat maar jongens, misschien hebben we het verkeerde huis.’
De politie liep weer weg. Mason haalde opgelucht adem. Ik liep naar de woonkamer toe.
‘ Jongens het feest is voorbij.’ Zei ik.
Iedereen reageerde teleurgesteld. Een voor een liepen de mensen weg. Justin en Chloe zaten er nog.
‘ We helpen je morgen wel met opruimen. Zullen we er nog eentje roken?’ Zei Justin.
‘ Is goed. Als jij hem rolt, bekijk ik de ravage boven.’ Verzuchtte Mason.
Chloe ging op de bank zitten, die nat was van alle drank.
‘ Ik ga even naar de keuken.’ Zei ik, toen ik zag dat Mason wegliep.
Waarom was Mason zo leuk? En waarom moest hij nou net de ex zijn van een van mijn beste vriendinnen?

5.Justin

[i]‘ Zo, dat was een aardig feestje. Lekker geneukt met dat wijf?’
‘ Heerlijk en jij met die jongen?’ Snauwde ik terug.
‘ Beter dan jij.’ Zei Chloe met gesloten ogen.
Ze trok haar benen op en begon te neuriën.
‘ Wat heb jij op dan?’
‘ Keta, pillen, drank en sex.’ Zei Chloe met een glimlach.
Haar hoofd ruste op haar handen. Met haar ogen dicht pakte ze nog een halfleeg flesje bier.
‘ Justin, schiet eens op met rollen.’
‘ Jij hebt genoeg op, geloof ik.’
‘ Nee, ik heb nooit genoeg op.’
‘ Jezus, waar ben jij de laatste tijd mee bezig?’
Chloe begon te lachen. Ze ging weer rechtop zitten.
‘ Ik ben bezig met leven.’ Zei Chloe.
‘ Wat je leven noemt. Je verpest je leven.’
‘ Nee, dat is al verpest.’
‘ Hoor jezelf eens praten Chloe! Maak wat van je leven.’ Snauwde ik.
Chloe keek me lang aan.
‘ Hypocriet. Jij doet hetzelfde als wat ik doe.’
Noa kwam weer de woonkamer in. Gevolgd door Mason. Ik stak de joint aan. Mason ging op een bierkratje zitten.
‘ Het was wel een geslaagd feest.’ Zei Noa, met haar hand op de schouder van Mason.
Ik gaf de joint aan Mason en hij nam een diepe hijs.

Chloe liep met mij mee naar huis. Chloe was mijn buurmeisje, sinds we vijf jaar waren.
‘ Zijn je ouders thuis?’ Vroeg ik aan Chloe.
Ze haalde haar schouders op. Op haar schouders dansten haar mooie lange haren. De ouders van Chloe waren twee keurige mensen, in tegenstelling tot hun jongste dochter. Haar broer zat in een bandje en was op tournee. Dat was jammer, Chloe luisterde meestal alleen naar hem.
‘ Je kunt zo niet thuiskomen.’
‘ Ik wel Justin.’
‘ Blijf anders bij mij slapen.’
‘ Nee Justin.’
We waren al in onze straat aangekomen. De auto’s van de ouders van Chloe stonden voor de deur.
‘ Weet je het zeker?’ Vroeg ik nog aan Chloe.
‘ Ja, ik ga slapen. Welterusten, ik zie je morgen wel.’
‘ Welterusten, ik ga even de drank eruit slapen.’
Ik deed mijn voordeur open en sloeg hem dicht. Ik bleef nog even wachten tot ik mijn buurmeisje ook binnen hoorde gaan. Gelijk begon de strijd al tussen Chloe en haar ouders. Ik liep naar boven en dook gauw mijn bed in. Chloe zou binnenkort toch wel weer in mijn raam verschijnen.[/i]

Misschien een tip: post niet meteen alles achter elkaar het schrikt mensen namelijk af. Ik heb bijvoorbeeld niet zoveel zin om nu alles te gaan lezen, te veel in één keer zeg maar :slightly_smiling_face: Succes!

verderr;p

Ja ik ga nu denk ook even geen stukjes meer posten haha. Dit was vanuit elk personage een hoofdstuk zeg maar. Thanks!

haha. het lijkt me wel een tof verhaal!

ik vind het tot nu toe goed, verder dus c;

6.Mason

[i]Ik werd wakker door het getril van mijn mobiel. Blindelings zocht ik mijn telefoon, mijn hand kwam onderweg terecht in een plas bier.

Wakker worden. Over een uurtje moeten we op school zijn.
X Noa.

‘ Shit.’ Riep ik hard.
Ik schoot overeind. De kater sloeg gelijk toe. Ik keek om me heen: overal lag drank, uitgedrukte peuken, kots en nog meer rotzooi. Er was duidelijk een feestje geweest. Ik was in slaap gevallen op de bank. De weg naar de badkamer koste me veel moeite. Na een lange douche keek ik weer op mijn telefoon.

Nog een half uurtje. We wachten op het hoekje van mijn straat.
Peace Justin.

Hoe konden mijn vrienden nu allemaal al wakker zijn? Gauw trok ik mijn kleding aan, om naar het hoekje te lopen. Toen ik de deur uit wou stappen besefte ik me pas dat mijn schoolboeken ook mee moesten.

Iedereen was al op het hoekje, behalve Chloe. Uit huize Chloe klonk veel geschreeuw.
‘ Mason! Gek, man, jou feestje was echt geslaagd.’ Begroette Justin me.
‘ Ja, mijn zusje vond het ook wel geslaagd.’ Mompelde Levy.
‘ Waar blijft Chloe?’ Vroeg Noa ongeduldig.
We hoorden iets van glas vallen en nog meer geschreeuw.
‘ Is ze in die toestand, hoe zij was, gewoon haar huis binnengelopen?’ Vroeg Demi.
De voordeur ging open. Allen bleven we geschokt staan.
‘ Doei. Tot nooit.’ Schreeuwde Chloe.
Ze sloeg de deur dicht.
‘ Goedemorgen, jongens. Sorry, voor het wachten.’ Zei Chloe tegen ons met een brede glimlach.
De voordeur ging weer open.
‘ En waag het niet Chloe! Hoor je me? Waag het niet, om uit school niet naar huis te komen.’ Schreeuwde de moeder van Chloe.
Chloe sloeg haar ogen omhoog en draaide zich om naar haar moeder.
‘ Is goed mam! Ik zal het jullie leven zuur maken uit school!’
De moeder van Chloe sloeg de deur weer dicht.
‘ Zijn we verzameld? Even tellen hoor: 1, 2, 3, 4, 5 en 6 is er ook. Kom op kindjes, hand in hand.’ Zei Justin.
‘ Wie heeft er na mentoruur ook wiskunde?’ Vroeg Demi.
‘ Ik.’ Antwoordde Noa.
‘ Wiskunde… Daar moet je toch echt dingen doen? Ik dus niet.’ Zei Levy.
We waren om het hoekje van school en de schoolbel ging. Demi begon al sneller te lopen.
‘ Rustig Demi, de beste plekken zijn al voor ons gereserveerd.’ Zei ik tegen Demi.
Demi keek mij aan met een boze blik.

Mentoruur was ons gal uur. Dit jaar hadden we toch een zenuwachtige mentor. We kwamen te laat binnen en er werd niets gezegd. Achterin waren er niet zes tafels vrij. Vier waren al bezet.
‘ Sorry jongens, deze waren al bezet.’ Zei Chloe.
De jongens werden rood toen Chloe tegen hen praatte, en ze wisten niet hoe gauw ze weg moesten.
‘ Hoi Mason. Wat een leuk feest gister!’ Zei een van de meisjes vrolijk.
‘ Ja toch! Binnenkort komt er weer eentje. Als je wilt mag je dan ook komen!’ Zei ik terug.
Het meisje dacht een ‘ onzichtbare’ elleboogstoot aan haar lelijke vriendin te geven. Mooi die ik had ik dus ook weer in mijn zak zitten.
‘ Zou je het erg vinden om een tafeltje naar voren te gaan?’ Vroeg ik.
De meisjes pakten gelijk hun spullen. Ze gingen een tafeltje naar voren. Ik tikte het meisje aan.
‘ Dankjewel.’ Fluisterde ik in haar oren.
Noa kwam naast me zetten. De zes musketiers zaten weer heerlijk achteraan. Onze mentor begon een praatje over het schooljaar en nog meer onzin die ze gister door het brandalarm niet had kunnen zeggen.
‘ En straks gaan we in een kring zitten!’ Zei mevrouw van der Zwanen vrolijk.
‘ Joepie.’ Zei Justin hard.
De klas begon te lachen. De mentor praatte verder. In mijn ooghoeken zag ik Chloe contact zoeken met Justin. Justin begon te lachen.
‘ Schuif je tafels maar aan de kant en maak maar een kringetje.’ Zei mevrouw de Zwaan.
De klas gehoorzaamde en maakte een kringetje. Chloe ging naast me zitten.
‘ Doe mee.’ Fluisterde ze.
Mevrouw de Zwaan stelde zichzelf als eerst voor. Er zaten dit jaar namelijk nieuwe leerlingen in de klas. Toen ze weer ging zitten stond Chloe op.
‘ Mijn naam is Chloe. Ik ben zeventien. Ik heb mezelf laten gaan. Sorry jongens, maar net moest ik echt weer heroïne gebruiken. Het spijt me, dat ik niet sterker kon zijn.’ Zei Chloe op een bloedserieuze toon.
Chloe ging weer zitten. De klas begon zachtjes te grinniken. Justin stond op.
‘ Mijn naam is Justin. Ik ben net wat ouder dan Chloe. Ik ben wel sterk geweest. Ik heb de cocaïne laten staan.’
Chloe begon te applaudisseren en een paar klasgenoten deden mee. Ze stootte me aan en snel stond ik op.
‘ Hallo. Mijn naam is Mason. Net had ik zoveel behoefte aan drugs. Maar toen dacht ik aan mijn zes kinderen. En aan mijn ex van veertien. Ik kan haar niet alleen laten met mijn zes prachtige kinderen.’
Ik ging weer zitten en weer werd er geapplaudisseerd.
‘ Jongens, kappen met dit spel.’ Zei mevrouw de Zwaan met een rood hoofd.
Levy stond op.
‘ Mijn naam is Levy. Ik ben verslaafd geweest aan oude dikke vrouwen met hangtieten. Elke avond moest ik er weer eentje hebben. Maar nu val ik op moeders.’
De hele klas begon te lachen. De bel ging weer en we gingen snel allemaal weg.[/i]

Leukleuk! :slightly_smiling_face:

Wat is btw keta?

Meeerr , c;

Dat is drugs. Eigenlijk is het een verdovingsmiddel, die voor dieren wordt gebruikt.
Het wordt gebruikt door mensen als drugs en het is heeeeel schadelijk voor je hersenen!

Morgen plaats ik even wat nieuwe stukjes :slightly_smiling_face:

Yej c;

Ah, ok, weet ik dat ook weer :slightly_smiling_face:

7.Chloe

[i]De schooldag duurde mij veel te lang. In de pauze was ik al weggegaan. Samen met Justin. We zaten op zijn balkon. Justin gaf zijn joint aan mij.
‘ Vraag jij je nooit af, waarom wij hier nou zijn?’ vroeg ik aan Justin.
‘ We zijn aan het smoken, niet aan het filosoferen.’ Zei Justin.
Ik staarde naar de lucht.
‘ Of is het je geweten dat praat?’ vroeg Justin aan mij.
‘ Ik heb geen geweten.’ Zei ik snel terug.
‘ Geef nou eens toe dat zelfs jij gevoelens hebt.’
‘ Ik heb ook gevoelens.’ Fluisterde ik.
‘ Toon ze dan eens. Elk mens heeft gevoelens. Elk mens toont ze. Maar jij niet. Geef toe dat zelfs jij te breken bent.’ Zei Justin.
Ik ging dichter naast hem zitten.
‘ Ik ben niet van porselein Justin. Ik ben niet te breken.’ Fluisterde ik zachtjes in zijn oor.
Mijn hand streelde zijn borstkas. Justin kwam dichter bij mijn hoofd. Ik legde mijn been over zijn been heen.
‘ Probeer mij maar te breken Justin. Probeer het maar.’

Ik deed mijn broek knoop weer dicht. Justin lag nog op bed.
‘ Waar ga je heen?’ Vroeg hij.
Ergens op de grond vond ik mijn shirtje.
‘ Naar huis.’ Zei ik.
‘ Je hoort pas over twee uur thuis te zijn.’
‘ Ik heb mijn kamerraam vanochtend open laten staan.’
Onder het bed vond ik mijn schoenen.
‘ Doei, Justin. Tot morgen.’
Justin kwam rechtovereind te zitten.
‘ Tot morgen? Vanavond zouden we met zijn allen iets gaan doen.’ Zei Justin.
Ik deed zijn balkondeur open en klom mijn kamer in. Het huis was stil. Mijn moeder was nog niet thuis. Ik liep naar beneden en zette de radio aan. Uit mijn broekzak haalde ik een pakje sigaretten. Ik nam een paar diepe hijsen en liet as vallen op de vloer.
‘ Sorry mam.’ Zei ik in mezelf.
Waar verstopten mijn ouders tegenwoordig de wodka? Ik liep de keuken in en trok alle keukenkastjes open.
‘ Niet goed genoeg verstopt.’
Ik pakte een fles.

Lieve Levy,
Kan ik bij jou crashen tot we gaan chillen?
X van C.

Met een wodkafles onder mijn arm liep ik de deur uit.
[/i]

8. Levy

[i]Natuurlijk. Tot zo!
X Levy

Onder mij had Jennifer hard de muziek aan om mijn vader te irriteren. Wat zij niet wist, was dat hij naar zijn nieuwe vriendin was. Mijn vader zou pas de volgende ochtend thuis komen.
De muziek van zusje lief, werd nog harder gezet. Met een diepe zucht ging ik achter de computer vandaan en liep ik naar beneden.
‘ Jennifer! Doe eens wat zachter. We hebben buren.’
Aan de andere kant van de deur hoorde ik vreemde geluiden. Sex geluiden. Geluiden die ik niet wilde horen uit de kamer van mijn zusje.
Ik probeerde de deur open te maken, maar die was geforceerd. Ik trapte tegen de deur aan. De deur ging open. Een sigaretten lucht kwam op me af.
Jennifer slaakte een kreet. Joey trok snel de dekens omhoog.
‘ Als jullie het wel veilig doen. Er komen mensen chillen vanavond. Papa komt niet thuis.’
Jennifer keek me kwaad aan. Ze gaf me een duw en gooide de deur dicht. De deurbel ging. Ik rende naar beneden. Het was Chloe, inclusief wodkafles.
‘ Je weet dat we morgen naar school moeten?’ Begroette ik.
Chloe liep naar binnen.
‘ Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!’
Chloe bleef onder de trap staan.
‘ Je zusje is biologie aan het oefenen?’ Vroeg ze met haar glimlach.
Ik zuchtte diep.
‘ Ja. Ze houdt meer van het praktijk gedeelte. Waar waren jij en Justin ineens trouwens?’
‘ Gewoon. Thuis.’
Chloe liep de woonkamer in en durfde me niet meer aan te kijken.
‘ Jullie twee en gewoon? Wanneer geven jullie jezelf nou aan elkaar over?’ Vroeg ik nieuwsgierig.
‘ Ik voel niets voor hem. Wel voor zijn penis.’
Chloe liep nu naar de keuken. Ze deed de koelkast open.
‘ Geen sapjes. Zullen we even boodschappen doen? Deze wodka is te lekker om puur te drinken.’
‘ Is goed. Ik pak wel geld uit het huispotje.’ Zei ik.

‘ Appelsap?’
Chloe haalde haar schouders op en pakte een pak appelsap.
‘ Wie komt er nog meer? Op Justin na.’ Vroeg Chloe.
‘ Iedereen. Alleen bij Demi weet je het nooit. Door haar moeder.’ Zei ik terug.
Chloe pakte ook een pak sinasappelsap. We keken naar het mandje.
‘ Dat was het toch?’ Vroeg ze.
We keken weer naar het mandje.
‘ Sigaretten!’ Riepen we allebei tegelijkertijd uit.
Lachend liepen we naar de kassa toe.[/i]