Ik schrijf al een tijdje aan een verhaal en vroeg me af wat andere mensen er eigenlijk van vinden. Kritiek vind ik helemaal niet erg, als je maar vertelt wat ik beter kan doen (: Ik probeer zo min mogelijk spelfouten te maken, maar als je er eentje ziet verbeter ik hem meteen!
enjoy
Proloog
Donkerrood bloed vloeide over de stoeptegels van het plein. Het was donker, maar de gloeiende sirenes gaven genoeg licht om te zien wat er aan de hand was. Het hele plein was afgezet. Er stonden drie politiewagens en een ambulance. De groep mensen die om het afgezette gebied stonden werd steeds groter. Sommige mensen zag je wijzen, andere waren te druk met het maken van foto’s en er waren er een paar die somber naar beneden keken, zich afvroegen hoe dit in hun buurt kon gebeuren. Het veilige plaatsje waar ze al zo lang woonden. Het pleintje waar ze vaak met hun kinderen hebben gelopen, was nu omgeven door geel lint en politiewagens.
Het hele plein stond vol met agenten. Drie mensen werden opgetild, op een brancard gelegd en vervolgens de ambulance in gedragen. De verwarde en luidruchtige mensenmassa werd even stil toen ze zagen dat ook een klein jongetje de ambulance in werd gedragen. Een ander jongetje stond met een agent te praten. Hij huilde. Maar kon zijn ogen niet afhouden van wat er aan de andere kant van het plein gebeurde. Een man werd in de boeien geslagen door een agent. Het was een man van middelbare leeftijd. Hij had een donkerblauwe muts op en een versleten vest aan.
Het huilende jongetje veegde zijn tranen weg met zijn mouw en liep langs de agent heen richting de politiewagen. De agent liep hem achterna, maar deed geen moeite hem te stoppen. Vlak voor de man met de donkerblauwe muts stopte het jongetje. Het begon te regenen. Zijn bruine haren bedekte zijn ogen toen hij naar beneden keek.
‘’Jij… Monster…’’ zei hij zachtjes. Het begon harder te regenen. Er stroomden tranen over de wangen van het jongetje, maar het viel niet te zien door de regen. ‘’Waarom…?’’ vroeg hij nu harder, de man nog steeds niet aankijkend. De regen viel nu echt met bakken uit de hemel en talloze mensen stoken hun paraplu op. ‘’Waarom!’’ Riep het jongetje terwijl hij met een ruk recht in het gezicht van de man keek. Zo stonden ze oog in oog in de regen. De man glimlachtte.
‘’Slechte mensen worden gestraft,’’ zei hij toen terwijl de agent hem de wagen in begeleidde.