Nog een stukje.
‘Jenna, Jenna wat is er?’ Ik zie opeens een hand voor mijn ogen zwaaien. ‘Jenna je bent zo afwezig!’ Ik zit achterin de klas en het enige waar ik aan kan denken is aan hem. Hij was zo, zo anders dan anderen. Hij was enorm knap maar hij leek me totaal niet als Tim. Nee hij was anders en aangezien ik iedereen hier op school wel ken behalve de bruggers, is hij dus nieuw. Hij leek niet op een brugger, nee hij was al ouder. Ik moet meer te weten te komen over hem. De enige manier is dat via Vera. Wat een stomme naam zeg, maar zij is altijd op de hoogte van alle roddels. Niet dat iedereen het haar vertel, maar omdat ze een bemoeial is. Ik pak mijn boeken en mijn tas op en loop naar Vera toe. ‘Jenna waar ga je heen?!’ roept Michelle. ‘Waar ga jij heen Jenna?’ vraagt de lerares. ‘Nou mevrouw, ik wil mijn cijfers ophalen dit jaar dus ik heb besloten om voortaan vooraan in de klas te gaan zitten.’ ‘Dat lijkt me een verstandige keuze, ga maar snel zitten.’ zegt de lerares tevreden. Ik voel me schuldig tegenover Michelle, ze is me vriendin, ik heb haar nodig. Ik kijk achterom en geef Michelle een knipoog om te laten weten dat ik alleen voorin ging zitten omdat ik Vera nodig heb. Ze glimlacht en knipoogt terug. Volgens mij heeft ze me wel begrepen. ‘Vera, ken je die nieuwe jongen al?’ ‘De eerste klassers?’vraagt Vera. ‘Nee hij is zit volgens mij in de vierde. Die jongen met zwarte haren en zijn rode jack.’fluister ik iets te hard.’Oh hij, ja hij is leuk he.’gilt Vera er bijna uit. ‘Dames, stilte graag!’De lerares kijkt ons streng aan.‘Niet leuker dan Tim hoor!’ lieg ik. ‘Maar ik wil weten wie hij is.’ ‘Hij heet Zac en zit in de vierde klas. Hij is geboren in America en hij is heel knap, meer weet ik nog niet.’ ‘Wil je proberen om in de pauze meer over hem te weten te komen?’ vraag ik aan Vera terwijl ik zogenaamd iets in mijn tas aan het zoeken ben. ‘Waarom? Vind je hem leuk?’ ‘Pff natuurlijk niet! Ik heb Tim toch. Hij is nieuw en geen brugger dus ik wil gewoon meer over hem te weten komen.’
Ik zit op een bankje samen met Michelle en nog zes andere meiden die er omheen staan. Ik kijk naar Vera die met haar vriendengroep staat te praten. Onopvallend probeer ik oogcontact te maken, ze heeft me eindelijk gezien. Ze knikt en loopt richting Zac toe. Oh mijn god, ik bedoelde niet dat ze naar hem toe moest gaan maar gewoon aan andere mensen het vragen! Zac zit alleen op een bankje en Vera gaat er vrolijk naast zitten. Ik zie dat Vera een gesprek probeert aan de knopen, maar Zac doet alsof hij haar niet hoort, hij kijkt niet eens naar haar om. Vera kijkt me aan en haalt haar schouders op en loopt terug naar haar vriendinnen. Missie gefaald.
Leest iemand nog of moet ik stoppen?