(Verhaal) Being rich isn’t always perfect ...

Ik doe langzaam mijn ogen open. Het liefst zou ik door willen blijven slapen, maar het is vandaag de eerste schooldag. Mijn vierde en laatste jaar. Kom op dat haal je nog wel. Nog maar 1 jaar en je bent bevrijd van de middelbare school. Ik stap uit mijn King size bed en loop door naar mijn badkamer. Langzaam doe ik mijn kleren uit en stap ik de douche in. Ik begin te denken over hoe ik dit jaar zal aanpakken. Ik ben zat om telkens de bitch van de school te zijn. Ik ben zat om onschuldige leerlingen en leraren een grote mond te geven alleen maar omdat iedereen dan kan lachen. Ik ben zat dat jongens denken dat ik makkelijk te krijgen ben. Ik ben mijn masker zat, mijn masker die ik steeds weer op doe als ik de school binnenloop. Nee, dit jaar ga ik het heel anders aanpakken. Gelukkig heb ik mijn beste vriendinnen Stacey en Michelle die me altijd zullen steunen en mijn lieve vriendje Tim. Ik word droevig om mijn eigen gedachten. Ik weet zelf dondergoed dat ze me alleen maar mogen om mijn geld en mijn status en niet om wie ik echt ben.

Verder?
btw het wordt niet zo’n standaard verhaal. :wink:

zeker verder gaan! deze ga ik volgen :slightly_smiling_face:

Dankje! :grinning:

Het is inderdaad een standaard opening haha. Maar je gebruikt heel vaak het woord ‘ik’ en dat leest nogal irritant. Ik dit, ik dat enz. Bovendien kun je misschien alleen de gedachten cursief doen in plaats van het hele verhaal. Ik vind dat namelijk wat rommelig/onduidelijk ogen.

verder kan ik niet echt beoordelen of ik het wat vind want het is een klein stukje (:

Deze ga ik ook volgen, maak je hem sws af?

@lipleesbroek
Dankjewel voor de tips. Haha je hebt inderdaad gelijk. Ik zal erop letten.

Nog een stukje! :grinning:
Jenna lieverd, kom je naar beneden?’ roept Claire van beneden. ‘Ja, ik kom er zo aan!’ Snel doe ik nog wat lipgloss op en haast me snel naar beneden. Als ik beneden ben zie ik Tim in zijn eigen spiegelbeeld kijken. Hij ziet er goed uit, maar helaas vind hij dat ook van zichzelf. ‘Goedemorgen lieverd.’ Ik geef hem snel een kus op zijn mond. ‘Goedemorgen schat. Heb je er zin in?’ vraagt hij aan mij. ‘Ja, kunnen we de nieuwe bruggers uitlachen.’ zeg ik met een fake smile. Hij lacht, ‘zo ken ik je.’ Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. Shit waarom zei ik dat nou? Ik wou toch veranderen? Dat gaat dus niet zo makkelijk als ik had gehoopt. ‘Zullen we maar vertrekken?’ We lopen richting zijn scooter.

‘Jenna! Meid ik heb je zo erg gemist.’ zegt Michelle en ze geeft me drie kussen. Ik weet dat ze het toch niet meent want we hebben elkaar nog vorige week gezien. We gaan op een bankje zitten en wachten tot we naar binnen mogen gaan. ‘Waar is Stacey?’ vraag ik aan haar. ‘Ach je kent haar, vast wel ziek of wat dan ook.’ Ze rolt met haar ogen. De ringtone van Michelle’s mobiel gaat af en ze pakt haar Blackberry tevoorschijn en begint overdreven luid door haar telefoon te praten. Ik kijk de schoolplein rond. Ik zie een groep jongens, precies dezelfde types als Tim, logisch ook want het zijn ook de vrienden van Tim. Ze denken allemaal stuk voor stuk dat ze alles zijn. Dan hebben we nog de andere groep jongens die het totaal niks uitmaakt wat ze aantrekken, hun geven meer geld uit aan videogames dan aan kleding. Dan heb je nog de Marokkaanse jongens, de skaters, de rokers, de brugsmurfen en wow, wie is hij?

Beter zo?
Tips?
Opmerkingen?
:slightly_smiling_face:

Leuk! Ga door!

Jaa ik heb al heel veel pagina’s in word en ben zeker van plan om het af te maken. :wink:
Ik heb ook een hekel aan verhalen die nooit worden afgemaakt. :stuck_out_tongue:

Ik houd niet van die liefdesverhalen op deze manier, maar succes met schrijven hehe.

nna lieverd, kom je naar beneden?’ roept Claire van beneden. ‘Ja, ik kom er zo aan!’ Snel doe ik nog wat lipgloss op en haast me snel naar beneden. Als ik beneden ben zie ik Tim in zijn eigen spiegelbeeld kijken. Hij ziet er goed uit, maar helaas vind hij dat ook van zichzelf. ‘Goedemorgen lieverd.’ Ik geef hem snel een kus op zijn mond. ‘Goedemorgen schat. Heb je er zin in?’ vraagt hij aan mij. ‘Ja, kunnen we de nieuwe bruggers uitlachen.’ zeg ik met een fake smile. Hij lacht, ‘zo ken ik je.’ Enhij geeft me een kus op mijn voorhoofd. Shit waarom zei ik dat nou? Ik wou toch veranderen? Dat gaat dus niet zo makkelijk als ik had gehoopt. ‘Zullen we maar vertrekken?’ En we lopen richting zijn scooter.

‘Jenna! Meid ik heb je zo erg gemist.’ zegt Michelle en ze geeft me drie (Alles onder de twintig voluit schrijven) kussen. Ik weet dat ze het toch niet meent want we hebben elkaar nog vorige week gezien. We gaan op een bankje zitten en wachten tot we naar binnen mogen gaan. ‘Waar is Stacey?’ vraag ik aan haar. ‘Ach je kent haar, vast wel ziek of wat dan ook.’ En ze rolt met haar ogen. De ringtone van Michelle’s mobiel gaat af en ze pakt haar Blackberry tevoorschijn en begint overdreven luid door haar telefoon te praten. Ik kijk de schoolplein rond. Ik zie een groep jongens, precies dezelfde types als Tim, logisch ook want het zijn ook de vrienden van Tim. Ze denken allemaal stuk voor stuk dat ze alles zijn. En dan hebben we nog de andere groep jongens die het totaal niks uitmaakt wat ze aantrekken, hun geven meer geld uit aan videogames dan aan kleding. Dan heb je nog de Marokkaanse jongens, de skaters, de rokers, de brugsmurfen en wow, wie is hij?

Je mag zinnen niet met ‘en’ beginnen. Sowieso heb je er veel ‘en’ in staan, dat leest een beetje ongemakkelijk.

Ik klink misschien als een mierenneuker maar het kan echt een turn off zijn voor een verhaal.

Dankje, ik zal er op letten.
Ik lees mijn stukjes wel 10 keer opnieuw, maar ik lees telkens over mijn eigen fouten heen. :woman_facepalming:

Dat maakt niet uit hoor (: Iedereen maakt fouten. Misschien slim om het door je ouders/vrienden na te lezen?

Er staan er paar fouten in, maar ik ga het wel volgen ( als ik het niet vergeet!)

Aan mijn ouders heb ik niet zoveel,
maar ik laat het wel aan mijn vriendin lezen.
Maarja zij leest er ook overheen. :stuck_out_tongue:

Nog een stukje.

‘Jenna, Jenna wat is er?’ Ik zie opeens een hand voor mijn ogen zwaaien. ‘Jenna je bent zo afwezig!’ Ik zit achterin de klas en het enige waar ik aan kan denken is aan hem. Hij was zo, zo anders dan anderen. Hij was enorm knap maar hij leek me totaal niet als Tim. Nee hij was anders en aangezien ik iedereen hier op school wel ken behalve de bruggers, is hij dus nieuw. Hij leek niet op een brugger, nee hij was al ouder. Ik moet meer te weten te komen over hem. De enige manier is dat via Vera. Wat een stomme naam zeg, maar zij is altijd op de hoogte van alle roddels. Niet dat iedereen het haar vertel, maar omdat ze een bemoeial is. Ik pak mijn boeken en mijn tas op en loop naar Vera toe. ‘Jenna waar ga je heen?!’ roept Michelle. ‘Waar ga jij heen Jenna?’ vraagt de lerares. ‘Nou mevrouw, ik wil mijn cijfers ophalen dit jaar dus ik heb besloten om voortaan vooraan in de klas te gaan zitten.’ ‘Dat lijkt me een verstandige keuze, ga maar snel zitten.’ zegt de lerares tevreden. Ik voel me schuldig tegenover Michelle, ze is me vriendin, ik heb haar nodig. Ik kijk achterom en geef Michelle een knipoog om te laten weten dat ik alleen voorin ging zitten omdat ik Vera nodig heb. Ze glimlacht en knipoogt terug. Volgens mij heeft ze me wel begrepen. ‘Vera, ken je die nieuwe jongen al?’ ‘De eerste klassers?’vraagt Vera. ‘Nee hij is zit volgens mij in de vierde. Die jongen met zwarte haren en zijn rode jack.’fluister ik iets te hard.’Oh hij, ja hij is leuk he.’gilt Vera er bijna uit. ‘Dames, stilte graag!’De lerares kijkt ons streng aan.‘Niet leuker dan Tim hoor!’ lieg ik. ‘Maar ik wil weten wie hij is.’ ‘Hij heet Zac en zit in de vierde klas. Hij is geboren in America en hij is heel knap, meer weet ik nog niet.’ ‘Wil je proberen om in de pauze meer over hem te weten te komen?’ vraag ik aan Vera terwijl ik zogenaamd iets in mijn tas aan het zoeken ben. ‘Waarom? Vind je hem leuk?’ ‘Pff natuurlijk niet! Ik heb Tim toch. Hij is nieuw en geen brugger dus ik wil gewoon meer over hem te weten komen.’

Ik zit op een bankje samen met Michelle en nog zes andere meiden die er omheen staan. Ik kijk naar Vera die met haar vriendengroep staat te praten. Onopvallend probeer ik oogcontact te maken, ze heeft me eindelijk gezien. Ze knikt en loopt richting Zac toe. Oh mijn god, ik bedoelde niet dat ze naar hem toe moest gaan maar gewoon aan andere mensen het vragen! Zac zit alleen op een bankje en Vera gaat er vrolijk naast zitten. Ik zie dat Vera een gesprek probeert aan de knopen, maar Zac doet alsof hij haar niet hoort, hij kijkt niet eens naar haar om. Vera kijkt me aan en haalt haar schouders op en loopt terug naar haar vriendinnen. Missie gefaald.

Leest iemand nog of moet ik stoppen?

moet ik stoppen?

ik lees!

ik lees ook :wink:

Dan voor jullie een nieuw stukje. :grinning:

-
‘Oh mijn god! Kijk wat een leuke tas!’ gilt Michelle aan de andere kant van de winkel naar me toe. Ik loop naar haar toe en bekijk de tas.‘Het is inderdaad een leuke tas, neem jij het of ik?’ Michelle kijkt naar de prijs waar een getal op staat met twee nullen erachter. ‘Uhm neem jij het maar, staat leuk bij je nieuwe MET broek.’Ik weet dat de ouders van Michelle haar maandelijkse kleedgeld hebben afgeschaft omdat het niet zo goed gaat met hun familie bedrijf, dus ik besluit om de tas voor haar te gaan kopen. ‘Schat ik heb een betere idee, jij mag deze tas van mijn hebben, maar alleen als wij samen op zoek gaan naar de perfecte outfit voor morgen.’ ‘Meen je dat? Ah gaaf joh, bedankt schat.’ Ze geeft me een kus. ‘Maar wat is er zo bijzonder aan morgen?’ ‘Ik wil gewoon de eerste klassers laten weten die hier de baas is.’ Verzin ik snel.

Ik zet mijn Vespa in de fietsenstalling van de school en ik zie dat Zac er ook aan komt lopen met zijn scooter. Ik kijk hem zo verleidend mogelijk aan. Hij kijkt me heel strak terug, maar verder niks. Geen knipoog, geen glimlach, geen emotie. Niks nopes nada. Wat is er toch met hem? Is hij gewoon arrogant of kan hij niet praten. Misschien heeft hij wel een vriendin die hij trouw blijft. Maar waarom doet hij dan zo afstandelijk? Ik heb gisteren de hele winkelcentrum afgezocht om naar de perfecte outfit te zoeken om indruk bij hem te maken, maar hij keek er niet eens naar! Ik kijk naar me kleren. Ik heb een hoge taille rokje aan met tijgerprint de leukste zwarte hemd die ik ooit gezien heb en een korte blazer. Met uiteraard mijn torenhoge pumps van Prada. En mijn zwarte tas van Chanel. Alles gisteren gekocht, speciaal voor hem. Ik krijg tranen in mijn ogen bij mijn gedachtes. Hallo, je hebt een vriendje en je probeert indruk te maken op een nieuwe jongen terwijl je hem niet eens kent? Ik voel me misselijk, lelijk en dik. Ik zet mijn helm weer op en rij terug naar huis.

Doorgaan?

Ja, door! (:
Ben een stille lezer.