[b]Als je meer van Nederlandse titels houdt, mag je het ook ‘Schoonheid en de Dood’ noemen.
Update 19 januari: het verhaal is nu ook op Quizlet te vinden, waar je het kunt lezen zonder reacties ertussen.
Ik ben al een half jaar bezig met het herschrijven van een verhaal (Stad des doods, voor degenen die het destijds misschien op girlscene hebben gezien). Herschrijven is ontzettend stom en het schoot voor geen meter op, dus begon ik met een nieuw verhaal om ook wat leuks te hebben. Dit is dat nieuwe verhaal. Waar het over gaat zal ik nog niet verklappen, want ik vind het zelf nooit leuk om het halve verhaal voor het lezen al te kennen.
Het eerste stukje is de inleiding en daarna schakelen we over naar het verhaal zelf. Ik ben gek op reacties en tips, dus alle feedback is welkom. Ik wil mezelf altijd verbeteren. Hopelijk veel leesplezier![/b]
Ik vond mezelf pas mooi toen ik mijn tante zag. Ze had kanker. Mijn ouders hadden me eigenlijk niet willen meenemen naar het ziekenhuis, maar ze hadden geen keuze. Diverse chemokuren waren niet aangeslagen. Als deze kuur niet werkte, zou mijn tante sterven.
‘Het is wel eng, Daisy,’ had mijn moeder me gewaarschuwd.
‘Hoe eng?’
‘Ze is… veranderd.’
‘Hoe ziet ze er dan uit?’
‘Als een levend lijk,’ fluisterde mijn moeder zonder me aan te kijken.
Mijn tante was kaal. Haar pruik kriebelde te veel, zei ze.
Haar huid was strak om haar schedel gespannen, alsof hij het gemis aan haar op die manier wilde opvangen. Haar ogen waren groot en rond, zonder de lange, donkere wimpers die ik altijd had willen hebben. Vlekken ontsierden haar gezicht en sliertje kwijl hing aan haar mondhoek. Er stond een potje met vaseline naast haar bed, maar die leek haar uitgedroogde lippen niet te kunnen helpen. Haar armen en benen bestonden uit bot met een vale huid eromheen.
Ja, vergeleken met haar was ik mooi.