[verhaal] Als een jongen toch anders blijkt te zijn.

‘Hallo?’ ‘Hoi Rose met mij, Linda.’ ‘Oh hoi meid hoe gaat het met je?’ ‘Hoe het met me gaat? Met mij gaat het super ik ben zo verliefd, hij is zo knap lief en charmant!’
‘Oooh! Wat leuk voor je hoe heet hij?’ ’ Het is bas die ene van school uit de 4de.’ ‘Ooh Lin hij heeft al een vriendin!’ ‘Ja ik weet het ik kan er niks aan doen, maar hij is gewoon zo leuk!’ ‘Ja dat is hij zeker, maar wat ga je er nu mee doen dan je bent toch niks van plan he?’ ‘Tuurlijk wel weet alleen nog niet wat, moet er eerst voor zien te zorgen dat hij het uitmaakt met z’n vriendin.’
‘Lin dat meen je niet als ze erachter komt dat het door jou uit is word ze zó boos je kent d’r, het is de bitch van de school.’ ‘Jaa, maar wat moet ik dan ik wil hem gewoon, en hij loopt ook met mij te flirten.’ ‘Oh Linda ik moet ophangen m’n moeder roept ik zie je morgen wel op school.’ ‘Oké doeidoei.’

‘Rose ik heb je al zo vaak gezegd dat je niet zo lang aan de telefoon moet hangen, het kost handen vol geld.’ ‘Mam zei belde mij.’ ‘Ja dan nog, er zijn ook dingen die moeten gebeuren, wil je de was even voor me ophangen?’ ‘Ja over 5 minuten goed? Ik moet nog even wat doen.’ ‘Nee Rose dat zei je een uur geleden ookal en dan hang je ook nog eens een kwartier aan die telefoon!, Wie was het eigenlijk?’ ‘Het was Linda ze is verliefd op Bas uit het 4de, maar hij heeft al een vriendin.’ ‘Oh dat is minder, ach het is toch maar jongeren liefde.’ ‘Mam! Hou eens op met dat ongevoelige gedoe! Misschien was dat voeger zo als je 15 was, maar nu is het iniedergeval een stuk serieuzer.’ ‘Oke oke ik hou me mond al, maar hang jij de was nu even op?’
’ Oké, daarna ga ik meteen door naar bed, moet er morgen weer vroeg uit.’ ’Is goed, slaaplekker lieverd.’

(verder?)

Het is enkel dialoog. Een beetje apart. Heeft ze geen gevoelens of zo? En als je het dan alleen met spraak doet, doe het dan onder elkaar.
Dus niet:
‘Hallo?’ ‘Hoi Rose, met mij, Linda.’ ‘Oh, hoi meid, hoe gaat het met je?’
Maar:
‘Hallo?’
‘Hoi Rose, met mij, Linda.’
‘Oh, hoi meid, hoe gaat het met je?’
En let op je spelling. :’)

Oh dankje zal er op proberen te letten! =)

Zodra ik in m’n bed lig denk ik alleen nog maar aan Linda en kan zoveel mis gaan, hij heeft al een vriendin en dat is dan ook nog de bitch van de school. Als hij haar hart maar heel laat. Dit kan zo verkeerd aflopen.

‘Rose Rose daar ben je eindelijk! Waarom ben je zo laat?’ ‘Heb me verslapen, maar heeft Bas nog wat tegen je gezegd?’ ‘Hij had haast en zei alleen maar hoi, maar ik heb een sms van hem gekregen of ik vanavond met hem wilde afspreken!’
‘Linda geloof me ik ben echt blij voor je dat je verliefd bent, maar kijk uit meid hij heeft een vriendin verwacht niet teveel.’ ‘Oke ik zal het proberen, maar wat zal ik terug sturen?’ ‘Uh, eerlijk antwoorden lijkt me.’
‘Oke kijk even is het zo goed?’ Hoihoi ja tuurlijk wil ik afspreken waar en wanneer?
‘Ja lijkt me wel haha, maar ik moet naar me les zie je na schooltijd.’ ‘Oke doei!’

‘Hoi Linda heeft hij nog wat terug gestuurd?’ ‘Ja kijk maar.’
Hoi schatje ik ben vanavond alleen thuis kom je rond 7uur? Gewoon beetje kletsen enzo x.
‘Oh leuk hopen dat het bij kletsen blijft haha!’ ‘Of juist niet, beetje zoenen is ook niet verkeerd toch haha.’ ‘Linda ik moet gaan, veel plezier vanavond he!’
‘Dankjewel! Doeei.’

Hmm, opzich wel een goed verhaal, maar je laat erg weinig van de persoon zelf weten, wie het is, wat ze doet, hoe ze denkt, misschien wat minder met aanhalings tekens gaan werken en gewoon gedachten gaan vertellen van de persoon.
En natuurlijk een spellings chek voor je 'm post! :stuck_out_tongue:
Verder wel leuk :slightly_smiling_face:

leeuk,
Maar er gebeuren niet zoveel dingen,

verderr:D

Het zijn inderdaad alleen dialogen…
hoop dat het nog veranderd

Wanneer ik thuis ben begin ik aan m’n huiswerk, op de een of andere manier lukt het niet.
Linda helemaal alleen met een jongen bij hem thuis, en hij heeft een vriendin. Hij moet iets van plan zijn anders vraagt hij z’n vriendin wel.
Denkend aan wat ik kan doen om haar tegen te houden zonder dat ik als een zeur over kom.
Het lijkt zo makkelijk, maar toch kom ik niet op de oplossing.
Ik loop naar beneden en vertel m’n moeder het hele verhaal, ze zegt dat ik niet overal iets achter moet zoeken.
De hele middag lopen denken en de oplossing was simpel; niet mee bemoeien.
Hoe graag ik haar ook wil beschermen, ze moet er zelf achter komen. Ik kan ze moeilijk gaan bespieden ofzo.
Maar als hij iets van plan is en ik kom erachter zal ik er alles aan doen om haar te helpen, zij is m’n beste vriendin.

verdeer (L)

dooor! =)

Eindelijk zaterdag, even geen school.
Dus is bel Linda om te vragen hoe het gister was.
De telefoon gaat over maar ze neemt niet op, ze is vast niet thuis.
Een half uur later bel ik weer, en weer neemt ze niet op.
Ik ben nu best wel bezorgd, er zal toch niks gebeurd zijn he?
Ik spring op m’n fiets en rij naar haar huis. Ik bel aan.
Linda’s moeder doet open, en ik vraag of Linda thuis is.
‘Ja hoor die is er, maar die slaapt nog ga maar naar boven en maak haar wakker.’
‘Uhm nee laat haar maar lekker slapen, het is vast laat geworden gister, ik bel d’r straks wel.’
‘Oke is goed!’
Opgelucht fiets ik naar huis.

verdeer !!
het mag wel langer hoor :stuck_out_tongue:

verdeerr!

Wanneer is thuis ben laat ik m’n hond uit en daarna begin ik aan m’n huiswerk.
M’n vader en moeder zijn aan het werk, alleen thuis dus.
Ik zet de muziek hard en laat me lekker gaan, m’n huiswerk lukt nu toch niet.
De telefoon gaat, het is Linda.
Enthousiast verteld ze hoe ze het had gehad vrijdag avond.
‘Hij heeft me gezoend, Rose! Het was geweldig! Ik voelde me zo fijn bij hem.’
Even ben ik stil, ik weet niet wat ik moet zeggen.
Dan denk ik er aan dat ik me er niet mee moest gaan bemoeien tot ik iets zeker weet.
‘Ok Lin, wat leuk voor je, wat hebben jullie nog meer gedaan?’
‘Dat vertel ik liever niet, sorry Rose.’
Waarom wil ze het niet vertellen? Ze verteld me altijd alles!
‘Waarom wil je het niet vertellen.’
‘Nou het is een beetje raar eerste date en alles, en dan heeft hij ook nog eens een vriendin.’
‘Ohgod Lin je hebt seks gehad?’
‘Ja ik wou het niet had ik me voorgenomen maar het gebeurde gewoon toen ik in z’n ogen keek. Ik voel me echt zo veilig en mooi bij hem.’
Ooh ze is echt verkeerd bezig, straks word ze nog in elkaar geslagen door die bitch!
Maar ik besluit niks te zeggen, ik heb haar gewaarschuwd, al in het begin.
Ze vertelde nog wel een uur verder over hoe fijn hij kon zoenen, en hoe lekker hij rook.
‘Hoe is het eigenlijk begonnen, Linda?’
‘Nou hij wou z’n kamer aan me laten zien en ging op bed zitten. Ik kwam ernaast zitten en hij zoende me. Ik liet alles toe ik kon hem niet weestaan.’
‘En toen?’
‘We zoenden maar door en door en gingen liggen, hij begon me te strelen. En zo begon het.’
Klinkt best romantisch, misschien is hij toch niet zo verkeerd.
'Ik vind het echt leuk voor je Lin, fijn dat je het leuk hebt gehad.'zeg ik.

verdeer (L)

wnr komt er een volgende stukje?