[verhaal] allesverwoestende storm

Ik stapte uit de bus, door de harde wind werden m’n lange, kastanje bruine haren wild door de war gewaait. Het zou vanavond hard gaan stormen. Achter me hoorde ik het alarmpje als teken dat de deuren gingen sluiten. M’n door de bus opgewarmde lichaam werd al snel vervangen door een ijskoude lucht. Het begon al te schemeren. Ik keek om me heen. Bij het bushokje stond een groepje hangjongeren. Het waren getinte jongens, met een paar blondharige nederlanders erbij. Ze zagen er niet eng uit, maar toch werd ik zenuwachtig om m’n fiets te pakken, die er aan de zijkant tegen aan stond. Langzaam liep ik er op af. Vanuit m’n ooghoeken bekeek ik de jongens. Stuk voor stuk hotties. ‘Hey chickie’ zei er een getinte jongen met een rode new era cap. Ik negeerde hem maar voelde dat ze allemaal naar me keken. ‘Hey Alyssa dat is lang geleden’ ik keek op. Eerst herkende ik hem niet, maar toen herkende ik 'm. Het was Delano, m’n eerste vriendje op de basisschool! Nouja, niet echt vriendje, want hij was verliefd op mij en ik vond alle aandacht wel leuk dus deed ik maar mee, en het was groep 5 ofzo. Dus echte liefde was het niet. Ik bekeek hem van top tot teen. Hij zag er leuk uit, een beetje van die hiphop style maar dan niet te grote kleding, gewoon goed. ‘Hey wow! Inderdaad lang niet gezien zeg!’ Zei ik en keek recht in z’n mooie licht bruine slash groenige ogen. Hij spreidde z’n armen en gaf me een knuffel. Ik sloeg m’n armen om z’n warme lichaam. In groep 6 ging de ‘verkering’ uit, omdat ik met m’n familie voor 2 jaar naar Canada ging, voor papa’s werk. Heel erg vond ik 't niet want ik heb altijd al een soort van band gehad met Canada. Vriendinnetjes zou ik toch niet gaan missen, want het waren toch allemaal bitches. Uit eindelijk bleven we er 3 jaar wonen en toen we weer terug naar nederland gingen, woonden we in een grote, drukke stad. In de kerstvakantie van het 3e jaar van de middelbare school verhuisten we weer terug naar dit saaie, boeren dorpje. Het is hier zo saai en dood dat iedereen elkaar kent en met elkaar neukt. Nu was het herfst en zat ik alweer in de 4e. Ik had wel vriendinnen, maar niet veel. Ik laatte me fiets voor wat het was en liep met Delano mee. Die me eerder mee trok naar z’n ‘hang’ groepje. ‘Hey jongen, dit is Alyssa. M’n ex van de basisschool’ lachte hij. Hij was het kennelijk niet vergeten. Hij stelde me als eerst voor aan de twee blonde jongens. Ze heette Coen en Thijs. Door hun ijsblauwe ogen en precies de zelfde lach zag je meteen dat het een tweeling was. Daarna stond Laurens, een grote gespierde jongen. Hij was getint en had zwart haar, gedaan zoals die italianen het hadden. Hij zag er wel een beetje uit als zo’n gozer van jersey shore. Daarnaast stonden nog 3 jongens, die eigenlijk niet zo superknap waren maar wel allemaal getint. Ze zeiden hun naam niet zo duidelijk maar ik durfde het niet nog een keer te vragen. De jongens stonden in een cirkel en keken me stuk voor stuk van top tot teen aan. Snel ritste ik m’n leren jasje dicht, zodat je dat witte, laag uit gesneden topje niet meer zag. Ik keek naar m’n versleten lage zwarte uggs. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk, en liep rood aan. Na een tijdje gesproken te hebben gaf Delano z’n nummer en moest ik echt gaan. Het was al donker en het begon steeds harder te stormen. Het werd stijd dat ik m’n fiets pakte en snel naar huis ging, m’n ouders zouden wel ongerust zijn en ik moest ook nog leren voor een proefwerk engels.

Toen ik helemaal verwaaid thuis kwam rook ik het eten al. Spaghettie jum jum. Snel trok ik m’n jas en schoenen uit en liep ik naar de woonkamer. Papa had de openhaard aangemaakt, er kwam een vrolijk vlammetje vanaf. De tafel was al gedekt en het enigste wat er nog op moest was het eten. M’n moeder riep m’n zus en kwam voorzichtig met het eten de woonkamer in. Even later waren we met z’n allen aan het smullen. M’n moeder was aan het discuseren met m’n zus over dr vriendje. Ze wou een tatoeage met Brenda hartje Oscar, maar m’n moeder zag dat niet zo zitten, omdat het al eerder uit was gegaan. Ik zat alleen maar met Delano in m’n hoofd. Papa zat rustig te eten en staarde wat in z’n blackberry. Sinds hij die had was hij helemaal verslaafd, en eerst vond hij het maar onzin dat ik er eentje had. Wat een gekkie is het ook. Na een tijdje was eindelijk het gekibbel tussen mama en Brenda gestopt en was het stil aan tafel, op papa’s getril van z’n bb na.

na het toetje ging ik naar m’n kamer en smsde Delano; wat leuk dat ik je vanmiddag weer zag na al die tijd, we moeten snel een keertje afspreken! XAlyssa
Nog geen minuut later kreeg ik weer een sms terug; Zekers wel, ga je morgen avond ook naar de Diamond? Xxx
Hmm morgenavond was het vrijdag, ik had nog niks te doen en ik had wel zin om even uit te gaan! Morgen vraag ik wel of Manon mee gaat.
Ik smsde terug; Ik zie je daar! xx en sloeg m’n boek open om te gaan leren. Heel goed kon ik me niet concentreren, want ik zag steeds Delano’s mooie hoofd voor me

Leuk ! snel verder ! btw wel jammer dat je met het vorige verhaal gestopt bent! die was ook erg leuk maar ik snap het wel hoor ! nouja, snel verder dus :blush:

hmm vertel verder?
ben benieuw!

ga maar verder!

Leuk! iets heel anders dan je andere verhaal maar toppie! :grinning:
Dus snel verder:$?

Yeaaaah lovelovedealer!! xD
Snel verdrrrrrrr x)

De volgende ochtend werd ik vrolijk en uitgerust wakker. Ik pakte m’n ipod en boxjes en liep de trap af naar de badkamer. Het was 6 uur 's ochtends dus kon ik rustig douchen zonder dat brenda of m’n ouders stonden zeuren dat t te lang duurde. Ik deed m’n ipod aan en vrolijk klonk magic van b.o.b door de boxen. Ik deed de douche aan en kleedde me dansend uit. Ik waste m’n haren en waste dansend m’n lichaam. Tot m’n grote verbazing was ik aan het eind van het liedje alweer klaar. Ik droogde me af en kamde m’n natte haren. Ik sloeg m’n handoek om me heen en liep terug naar m’n kamer op zolder. Het zou koud worden vandaag, en hard gaan stormen. Ik keek m’n raam uit naar buiten en jahoor, het waaide superhard en het regende ook nog is. M’n scooter blijft maar lekker in de schuur staan, ik ga weer met de bus naar school. Ik pakte een zwart vestje met knoopjes, een wit tuniekje en een lichte spijkerbroek. M’n schoenen zouden zwarte vans worden en later zou ik nog een dikke sjaal omdoen. Vervolgens ging ik aan m’n kaptafel zitten. Ik bekeek mezelf in de spiegel. Concealer had ik niet nodig, ik zag er wakker uit. Ik deed een beetje roze blush op en een laagje mascara en ik was klaar. M’n haar deed ik in een hoge staart. Ondertussen was het alweer kwart voor 7. Brenda begon met douchen en begon vals te zingen, waardoor m’n ouders ook langzaam wakker werden. Ik pakte m’n schooltas, stopte m’n boeken voor die dag er in en liep naar beneden. Ik pakte een banaan en schonk een bakje yoghurt in met gepofte rijst, met een glas chocomelk erbij ging ik aan de keuken tafel zitten tegenover m’n ouders. Mama zat op de laptop, paps las aandachtig de krant door. Toen Brenda even later ook naar beneden kwam zaten we met z’n allen rustig te eten. ‘Bren, ga je vanavond ook uit in de Diamond?’ Vroeg ik haar. ‘Ja, maar ik weet nog niet zeker want ik weet nog niet met wie ik moet gaan’ zei ze. We spraken af om samen te gaan, Manon zou toch wel weer niet kunnen. Rond kwart voor 8 vertrokken we naar school. Het was opgehouden met regenen, en we waren toch om de zelfde tijd uit dus gingen we maar wel op de scoot. Brenda ging bij mij achterop, want haar tank was leeg. Op de scooter vertelde ik haar alles over Delano, van dat hij vanavond ook zou komen en alles. Ik vertelde haar maar niet dat ik hem wel leuk vond, want anders ging ze me vanavond weer pesten hihi

ben ik de enige die aandachtig leest en graag verder wil lezen haha?

leuk !

Upupupup!

Gelukkig ging de schooldag snel voorbij, want ik had echt zin in vanavond! Rustig liepen Brenda en ik naar m’n scooter toe. Vanochtend stormde het keihard, maar nu was het rustig, zelfs zonnig weer. Genietend van het zonnetje bleef ik nog even staan. Brenda zat alweer te zeuren dat ik moest opschieten want ze moest nog winkelen voor vanavond. Goed dat ze het zei want ik zou echt niet weten wat ik aan moest doen! In m’n hoofd spitte ik m’n kast door, maar ik kon niks bedenken. ‘Brenn, mag ik alsjeblieft iets van jou lenen voor vanavond?’ Vroeg ik lief. ‘Tuurlijk mag dat’ zei ze. Normaal gesproken had ze dood hard gezeken maar vandaag was ze dus een beetje in een goede bui, gezellig! Ik zette m’n helm op en ging op m’n scooter zitten. Brenda deed het zelfde en kwam achterop. Rustig reden we naar huis. Over een week zou Brenda alweer 18 worden en ging ze voor haar rijbewijs. Mooi, dan kon ik bij haar in de auto als het regende en alles, en hoefde ik niet meer met die stomme bus.

Toen we thuis kwamen waren m’n ouders weg. Paps was aan het werk en mama ging winkelen met vriendinnen. Als Brenda straks ook nog weg ging was ik lekker home alone. Jammer dat ik nu geen leuke jongen had om uit te nodigen. Of wacht, die had ik wel! Ik pakte m’n mobiel en zag dat ik een smsje had. Van Delano! Heb je wat te doen? Xx stond er. Met een glimlach op m’n gezicht smsde ik; Nee nog niks, ik zit me alleen thuis te vervelen…x
Hopelijk snapte hij de hint hihi.
Al snel kreeg ik een smsje terug; Okee, zal ik je dan maar van die verveling afhelpen door langs te komen? X
Snel smsde ik iets terug en rende naar de spiegel. Gelukkig zat alles goed, op een beetje uitgelopen mascara na. Dat fixen we wel, komt goed. 5 minuutjes later was Brenda ook weg en was ik alleen. Ik schonk een glas cola in en pakte wat koekjes. Zenuwachtig at ik ze op, Delano kon ieder moment komen…

up

omg, wat een lieve zus…
vergeleken met mijn zus is Brenda een engel…

upjee !!

Leeeeeeeeeeeeuk!

VERDER! VERDER! VERDER!

Upjeeeeeeee ^^

verder! is dit trouwens ook echt gebeurd?

nee dit niet, in m’n vorige verhaal was dat wel zo maar dat is heel vervelend schijven, omdat ik op een gegeven moment achterliep dus wist ik dingen niet meer zo goed, en dit is wel makkelijker enzo hihi

meeeeeer (L)…

nice verder!:slight_smile:

Leuk! Meeeeeeeeeer <3