verhaal: alles voor de poedersuiker

Dit is mijn eerste verhaal dat ik op girlscene schrijf. Ik heb een lichte vorm van dyslectie, dus kan af en toe een foutje maken, ik hoop dat jullie dit niet erg vinden. Hier komt mijn verzonnen verhaal.

“Waar ben je nu weer geweest!” Schreeuwde mijn moeder. “Wat maakt jou dat uit! Dat moet ik toch lekker zelf weten!” Schreeuwde ik terug. Haar gezicht werd rood, ze keek me aan. Ze was woest. “Jij denkt vast dat je zomaar alles kan maken of niet?” “Houd je bek! Ik hoef jou kop voorlopig niet meer te zien” Schreeuwde ik weer. Ik rende naar mijn kamer, pakte een grote tas, en stopte er zo veel mogelijk kleding en spullen in. vervolgens liep ik naar buiten en schreeuwde “de groeten!” En ik smeet de deur dicht.

Ik weet nog goed hoe het allemaal begon. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik herinner het me nog goed. We waren allemaal geslaagd voor ons eindexamen en de zomervakantie was net begonnen. Het was warm weer, en we lagen met z’n allen bij het zwembad. We zijn nogal een hechte groep, en daarom ook bijna altijd samen. joshua en Danny namen een aanloop en sprongen in het water. Danny is zo ongeveer onze leider van de groep. Hij weet altijd wel een oplossing ergens voor. En joshua is voor niks bang. Helemaal niks. En dan hebben we nog tico, die aan het zwemmen was in het water. Tico is erg slim, maar zeker geen nerd! Vanessa, zoë, en ik lagen in de zon. Vannessa is model, en dat is niet voor niks! Ze is echt heel knap. Jongens vallen als bakstenen voor haar, maar toch heeft ze al een tijdje verkering met joshua. Zoë is erg stoer. Ze heeft een beetje een punk kledingstijl. O ja, en ik ben Alice, just the girl next door zou je wel kunnen zeggen. We zijn best verschillend van elkaar, maar toch een hechte groep. We kunnen elkaar echt vertrouwen, hebben geen geheimen en kunnen over alles praten.

Na een tijdje kwamen ook de jongens uit het water en gingen aan de kant liggen. Danny ging rechtop zitten en zei " mijn ouders gaan vandaag een weekendje weg, feestje bij mij vanavond?" Iedereen was meteen enthousiast. “Negen uur bij mij, neem wat drank mee.”

Zoals afgesproken kwam ik rond negen uur aan bij Danny. Ik was een van de laatste zag ik, aangezien er al een aantal fietsen stonden. Hoeveel het er waren kon ik niet zien in het donker. Ik liep naar binnen en aanschouwde de eettafel, die vol stond met flessen drank en kratten bier. Zelf had hij drie flessen mee genomen. Hier zouden we de avond wel mee door komen. In deed mijn jas uit en liep verder. “Heey alice!” Hoorde ik verschillende stemmen zeggen.“hoi!” Zei ik. Ik keek even rond en zag dat alleen vanessa er nog niet was. Ik ging maar op de bank zitten naaat tico. “Zo.” Zei Danny. " zullen we dan eerst maar eens wat drinken? Hij liep naar de tafel toe, en pakte een fles drank. Wat het precies was kon ik niet goed zien vanaf daar. “Ik heb ook wel dorst” zei joshua, en liep naar de tafel. Hij nam niet eens de moeite om een glas te pakken maar zette de fles zo aan zijn lippen. Op dat moment kwam vanessa binnen. “Hé hé! Eindelijk! Waar bleef je nou zou lang? Iedereen is er al!” Zei Danny. “Modieus laat!” Verbeterde vanessa hem. “Ach wat maakt het toch uit! Ze is er nu toch?” Schreeuwde joshua. “Wil je wat drinken?” En hij hield vanessa de fles voor waat hij zojuist zelf ook uit had gedronken. Maat verrassend genoeg sloeg vanessa het aanbod af. " nee dankje" zei ze. Danny en joshua keken haar verbaasd aan. “Ik heb morgen een fotoshoot, zie je me al met een dikke kater voor de camera staan? Zie je het voor je!” Zei ze met een lachend gezicht. Zoë begon hard te lachen. Ze stond op en probeerde het na te doen. Ik kwam niet meer bij van het lachen! Ik besloot om ook maar eens wat drank te pakken. Inmiddels stond iedereen rond de tafel te lachen en te drinken.

Na een paar uurtjes (en een paar drankjes te veel) haalde tico een zakje cocaïne tevoorschijn. Met een bankpasje maakte hij een mooi lijntje en snoof hem op. “Wil je ook?” vroeg hij aan. Danny. Ik kon zien aan danny’s ogen dat hij niet meer bepaald helder kon denken. “Ja is goed!” En hij snoof een lijntje op. Hij begon hard te lachen. “Jij ook?” Vroeg hij aan Zoë. Ze aarzelde even, maat haalde toen haar schouders op en snoof de cocaïne op. En zelfs joshua deed het! Eigenlijk schrok ik hier best wel van, maar ik wilde het feestje niet vespesten door te gaan zeuren. Nu was het mijn beurt. Tico keek me aan. “Jij dan Alice, ook?” Iedereen keek me vol verwachting aan. Zou ze het doen, of zou ze het niet doen? Ik dacht na. En besloot toen om het wel te doen. Ik snoof het lijntje op. Het is immers maar een keer toch? Wat kan er mis gaan! “Dit is goeie shit man! Hoe kom je hier aan?” Vroeg joshua. " Jaaaa, dat is mijn geheim! Maar als je het zo graag wilt weten, dan kan ik je wel een keer meenemen." “Nee hoeft niet.” zei joshua. “Ik wil wel mee! Ik ben wel benieuwt waar je dit haalt!”

Het valt me op dat je Joshua niet met hoofdletters schrijft, ghehe.

Ik vind de titel heel lachwekkend, maar misschien nemen mensen je daardoor niet echt serieus…

Ik dacht aan een ruzie tussen kleuters die allebei poedersuiker op hun pannekoekje willen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Best goed idee voor een verhaal hoor… :’)
Ik dacht aan pannenkoeken…

Ow ik heb er helemaal niet op gelet dat ik Joshua niet met hoofdletter schreef, stom van me. :cold_sweat: Dankjewel!
De titel is misschien wat lachwekkend, maar dat heb ik juist zo bedoeld.
Maar pannenkoeken met poedersuiker zijn ook lekker :slightly_smiling_face:

Upje?
Het klinkt als een leuk verhaal:)

Ik dacht onmiddellijk aan coke :’)
Verder leid ik een normaal leven.

OT: Ik ben benieuwd naar meer!

Ik citeer mezelf even uit het tips voor schrijvers-topic:

Je hoeft het niet te doen natuurlijk, maar persoonlijk ben ik nu niet geneigd te lezen omdat ik niet weet waar het over gaat. Dat vind ik altijd wat vervelend.

Ik vind de titel leuk! Alleen Joshua is niet de enige naam waarbij je de hoofdletter weglaat.
X