Verhaal || Alles voor de liefde

Alles voor de liefde

2 liefdespijlen
2 totaal verschillende jongens
en één pijl te weinig

Liefde is overal. Dit ligt misschien voor de hand, maar met al dat geweld en vandalisme zou je dit makkelijk kunnen vergeten. En ik zou het kunnen weten want ik ben Cupido. Ja, haal de hooivorken, brandende fakkels en niet te vergeten de boze menigte maar, die leven namelijk op bij mijn naam. En ik weet wat je denkt en nee. Nee, ik ben geen kleine dikzak, die met zijn té kleine vleugels en te zware lichaam (serieus zijn hangtieten raken bijna de grond) rondvliegt om nog klungelig liefdespijlen te schieten naar elke sukkel die voorbijloopt. Serieus kent niemand de term stereotiep? In feite ben ik gekozen om de rol als Cupido op me te nemen. Of eigenlijk gedwongen. Ach ja wie kan het ook schelen? Oh ja wacht IK. Mijn sociaal leven dreigt namelijk uit elkaar te vallen. En dit is geen overdrijving. Als ik niet voor Valentijnsdag de twee meest irritante personen op deze godverganse aarde kan veranderen in het meest lieftallige, kotsmisselijke koppel van het jaar, ben ik verdoemd. Natuurlijk stuiten we hierbij wel op twee kleine problemen:

1. Mijn liefdesleven is zo goed als niet bestaande dus we kunnen constateren dat ik niets op dit gebied af weet.
  2. Mijn beste vriend is verliefd op een van de ongelukkige tortelduifjes en weigert me te helpen (en vergeleken met mij is hij dé expert.)
    Jep. Ik kan mijn sociaalleven wel vaarwel zeggen. Hallo donkerste hoekje van mijn kamer.

Laat het me weten als er interesse is :grinning: Dit is de eerste keer dat ik een poging doe om een chicklitachtig verhaal te schijven → tips + kritiek is hartstikke welkom! N.B.: De titel is maar een werktitel (lees: inspiratieloos)

Wat schrijf jij leuk! Ik ga zeker volgen :grinning:

Klinkt wel interessant. :slightly_smiling_face:

klinkt idd interessant!

Eerste stukje komt eraan. Eerst even koken lol ^^
PS: Bedankt :grinning:

*** hoofdstuk 1***
‘‘En hierbij verklaar ik Dhr. Naaktgeboren de meest halvegare docent op deze gehele school.’’ Achtervolgd door een moeizame zucht wordt de zin op fluistertoon uitgesproken door een meisje wiens gezicht wordt omlijst met ravenzwarte pijpenkrullen en lippen die gesierd worden door der bloedrode lippenstift. Eigenlijk zou het me niet verbazen als het bloed was dat haar lippen sierde. Ik zie voor me hoe ze met haar knalroze naaldhakken de gezichten van haar vijanden tot bloedens inslaat.
Met een verveelde uitdrukking op haar gezicht, leunt ze nonchalant met haar stoel achterover, wachtend op haar kudde schapen die ineenstemmend blaten. Anna is het treurige gevolg van de vele liefde en aandacht die ze van haar honderden aanbidders krijgt en het geld van haar moeder die het over de toonbank smijt – letterlijk.
‘‘Hij stinkt vreselijk.’’
‘‘Kan hij niet eens de moeite nemen om een bad te nemen? Dat heet liefdadigheid.’’

Leuk leuk leuk :slightly_smiling_face:)

‘‘Wat een ongevoelige loser, ’’ zegt Anna mat, ‘‘Wat vindt jij Fab?’’
Drie paar ogen kijken me nieuwsgierig aan, hun door mascara aangevallen wimpers bewegen daarbij snel zenuwachtig op en neer. De walm parfum dat om ‘t drietal hangt prikkelt mijn neus en omdat ze alle drie verschillende merken op hebben is de zoete geur gewoonweg niet te verdragen. Instinctief staar ik ongeïnteresseerd naar mijn zwartgelakte nagels.
‘‘Je bent je tong toch niet verloren?’’ De spottende ondertoon is niet te missen bij Anna.
‘‘Ja, we ontploffen van nieuwsgierigheid,’’ valt Jessica bij. Ik rol met mijn ogen.
‘‘Trouw hem gelijk als je hem zo graag wilt veranderen. Ik weet zeker dat hij je op je wenken bedient.’’ pers ik er met een sarcastische glimlach uit.

Haha ik dacht echt aan een cupido idee met pijlen, na je plaatje is dat idee vervaagd :slightly_smiling_face:
Leuk geschreven.

Schrijf snel verder! :grinning:

Leuk hoor! Ik volg ook. Je schrijft zoals ik graag lees. :slightly_smiling_face:

Mijn aandacht is weer volledig op mijn nagels gericht. Het nadeel van betrokken zijn bij een populair kliekje als deze is dat je altijd bij moet blijven en daarnaast elk klein beetje onenigheid je een halve hartaanval kan bezorgen. Binnen een seconde kan de populariteit en de roem in een klap voorbij zijn. En ik heb hard gewerkt om hier te komen, dingen gedaan waar ik niet trots op ben, alleen om de koningin van de troon te stoten: Anna. Dat duivelse gedrocht is knap, slim en nu kunnen we zelfs rijk op haar lijst aanvinken. Je zou denken dat met een alleenstaande moeder, je ’t niet makkelijk hebt. Dan heb je Sacha Wilder niet ontmoet. Zij is de eeuwige weduwe, net als ze het huwelijksbootje instapt omarmt ze tegelijkertijd het zwart (en de erfenis). Net als haar dochter, is ze niet bang om over lijken te stappen, om te krijgen wat ze wilt. En het is duidelijk dat ze alles wilt. Je kunt over de familie Wilder alles vertellen (dat ze bijvoorbeeld bestaan uit een samengeraapt groepje psychotische, koelbloedig moordenaars met gevoel voor stijl) maar niemand ontkent de kracht en het charisma dat ze uitstralen. Het is bijna bewonderend. Bijna. Als je ’t bloed op de naaldhakken vergeet.
‘‘Maar Fabiënne, lieve schat, ik ben toch geen liefdadigheidsinstelling.’’ Je meent het, domme trien.
Het kost me moeite om niet tegen haar uit te vallen, uitgelaten kijk ik dan maar naar buiten, God deelt duidelijk mijn humeur en mijn verdriet over de intelligentie van ’t tegenwoordige gemiddelde pubermeisje. Dikke regendruppels vallen uit de hemel, spatten op het natte grind neer, maken de beloften waar die de grijze wolken en de vele nieuwsberichten weken geleden hebben gemaakt. Even denk ik erover na om mijn vergeelde notitieboekje uit mijn tas te halen en dit alles op papier te zetten. Maar dit zou stom zijn en achterlijk zijn, iets voor de excentriekelingen. En ik hoor niet bij dat zooitje zogenaamde kunstenaars, wannabees. Nou, ja volgens Anna, Jessica en Emma dan. Nee. Ik ben ‘‘populair.’’ Bijna dan. We vergeten de inwijding nog.

Ik ben echt benieuwd waar dit heen gaat. :slightly_smiling_face:

Haha *jeej* :grin: Ik heb niet echt een bepaalde richting maar ik hoop dat ik jullie kan verrassen!

Het lijkt me in ieder geval niet zo’n standaard cupido verhaal :stuck_out_tongue:

Haha nee dat is het inderdaad niet. Ik dacht dat als ik toch iets chicklitachtigs wil schrijven dat het dan niet heel erg passé en clichématig hoeft ^^

Het klinkt allemaal heel erg interessant. Ik wacht nog eventjes op wat er gaat komen.

Super super superleuk! Ik eis een nieuw stukje.

Haha Nonnie :hugs: Ik heb dit topic heel erg verwaarloosd (sawry) en ik kan vandaag geen stukje beloven omdat ik niet lekker ben dus → gebrek aan inspiratie. Maar ik beloof een extra lang stukje wanneer mijn hoofd niet boven de toiletpot hangt :’)

Beterschap!