[verhaal] Alles op zijn kop

verdeeeeeeeeeer :slightly_smiling_face: !

Ga verder!! :grinning: I love it…!! :grinning: Heb je verhaal in één teug uitgelezen :grinning:

Joehoe!
Verder, verder, verder! <3

I’m lovin it :couplekiss_man_woman:

Verderrr

Sorry dat ik zolang geen stukjes meer erop heb gezet, maar mijn computer is helemaal kapot (ik zit nu bij mijn vader). Misschien is het een virus, ik weet het niet… Mijn computer is waarschijnlijk maandag of dinsdag weer gemaakt, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb het verhaal naar mezelf gemaild, dus ik ben hem niet kwijt. Ik zal hem even zoeken en dan zet ik er weer een nieuw stukje op.
Nogmaals sorry voor het ongemak!

Alison zegt: Wie ben jij en wat wil je van mij?
Svh zegt: Ook hoi! Ik ben blij dat je me hebt toegevoegd. Hoe is het met je? Ik heb begrepen dat je een auto-ongeluk gehad hebt…
Alison zegt: Ja, hoe weet je dat?
Svh zegt: Omdat ik je ken, daarom weet ik dat.
Alison zegt: Nou… met mij gaat het wel goed. Ik heb een beetje hoofdpijn, maar verder gaat het hoor.

“Alison, ga nu niet zitten computeren joh! Ga even rustig liggen in je kamer,” roept mijn vader. Ik negeer hem, al krijg ik steeds meer hoofdpijn. Ik neem nog een paracetamol. Ik ga zo wel slapen, eerst moet ik weten wie het is.

Svh zegt: Met mij gaat het goed, maar ik was ongerust over je toen ik het hoorde
Alison zegt: Oke, wie ben jij?
Svh zegt: Niet zo ongeduldig. Je komt er vanzelf wel achter.
Alison zegt: Ik ben nou eenmaal ongeduldig, als je er last van hebt moet je maar bij mijn moeder gaan klagen :stuck_out_tongue:
Svh zegt: Haha, nou dat ga ik zeker doen dan!
Alison zegt: :stuck_out_tongue:
Svh zegt: Het is bijna Valentijnsdag. Heb je al een Valentijn?
Alison zegt: Nee, niemand wilt me. :’(
Svh zegt: Oh, maar ik wel hoor :wink:
Alison zegt: Dankje. Ik zou jou ook wel willen willen, maar ik heb geen idee wie je bent.
Svh zegt: Nog niet, nee.
Alison zegt: Hoe ben je aan mijn e-mail adres gekomen?
Svh zegt: Hyves. Mooie foto’s heb je er trouwens op staan.
Alison zegt: Dankjewel.
Svh zegt: En, heb je nog iets beleefd?
Alison zegt: Behalve het ongeluk: Nee, niet echt. Jij nog?

Ik wil net typen dat ik gewerkt heb, maar Alison kan beter niet weten dat ik al werk… Dan haakt ze meteen af.

Svh zegt: Niets bijzonders.
Alison zegt: Niets? Maar ik moet gaan, eventjes liggen.
Svh zegt: Oke, ga maar lekker dromen over mij :stuck_out_tongue: Beterschap!
Alison zegt: Dankjewel, doeg.

En Alison ‘heeft zich zojuist afgemeld’. Ik kan het wel van de daken schreeuwen, ze heeft me toegevoegd! Goeie zet, dat mailtje.

Echt een geweldige verhaall!! Ik keek elke dag bijna of je nog iets had toegevoegd en toen ik het zag …Wou het direct lezen:P

verder (:

UP!!!

Verder!!! :ok_woman:

ga maar verder (:

Hoofdstuk 6.

“Alison… Word wakker.” fluistert een stem, en ik word zachtjes heen en weer geschud.
“Hoe laat is het?” vraag ik schor, en ik kijk op. Mijn broer kijkt me in mijn ogen.
“Zeven uur ’s avonds. We moeten je om het uur of zo wakker maken, remember?” vraagt hij. Ik knik zachtjes.
“Hoe voel je je?” vraagt hij, hij lijkt bezorgt, ook al is dat niks voor hem.
“Ehh, goed hoor.”
“Niet meer hoofdpijn dan voordat je ging slapen? Misselijk of iets?”
Ik schud nee. Tom wil net weer gaan, als ik hem aan zijn mouw trek.
“Nee, blijf even. Ik heb je al zo lang niet gezien, je bent altijd weg. Gewoon even kletsen, ik kan toch niet meer slapen.”
Tom glimlacht en gaat naast me zitten, op de rand van mijn bed. “Even kletsen?” vraagt hij.
“Ja. Hoe gaat het met Erin?” vraag ik, quasi geïnteresseerd.
Erin is Tom’s vriendin, ze hebben al een paar maanden verkering. Ik heb haar nooit echt gemogen, aangezien ze onder de poeder en foundation zit, diep uitgesneden truitjes draagt en altijd in minirokjes en hoge haken rond paradeert. Noem het een vooroordeel, maar ik hou niet van die types.
“Goed hoor.” Tom kijkt vanuit zijn ooghoeken naar mij.
“Weetje, ik heb een geheime aanbidder. Ja, ene svh heeft me toegevoegd op MSN, nadat hij me een slijmmail heeft gestuurd. Hij is best aardig hoor, maar ik wil weten wie het is.”
“Oeeeh, een geheime aanbidder, zussie? Tell me everything.”
“Eigenlijk was dat alles.”
“O. Weet je wat, ik ga je helpen met uitzoeken wie het is. Ik ben geloof ik net zo benieuwd als jij.”
“Hoe wou je dat gaan doen?”
“I don’t know! Ik ga het gewoon proberen. Maar hé, waar staat svh eigenlijk voor?”
“Geen idee.”
“Misschien zijn het zijn initialen? Dat lijkt me het meest waarschijnlijk. Die v zal wel staan voor ‘van’ of zo.”
“Ja, dat denk ik ook. Anders bekijk het mailtje maar even, misschien kun je er iets mee. Je weet mijn wachtwoord al toch?”
“Ja, die vergeet ik never meer, haha. Nou, ga maar weer slapen. Bye.”
Tom staat op en loopt weg. Ik ben blij dat hij me wilt helpen.
Terwijl ik denk aan welke kennissen van mij met een s beginnen, val ik weer in slaap.

“ALI, WAKE UP!”
Ik schiet meteen overeind. Mijn hart bonst hard van de schrik. Geërgerd kijk ik naar Tom, en ik wil net een kussen naar zijn hoofd smijten als hij begint te praten.
“Ik heb in je Hyves vriendenlijst gekeken, en alle mensen met de initialen svh opgezocht. Ik heb er maar twee gevonden.” Hij geeft mij een klein geel memobriefje.
Sanne van Houten
Sander van Hoorn

Mijn ogen gaan langs de onduidelijke, scheve letters, maar wonder boven wonder kan ik het lezen.
“Hm… Sanne is een meisje van 9 jaar, dus die is het vast niet, en waarom heb je Sander opgeschreven?” Ik schiet in de lach. Sander is onze oudere neef, aan mijn moeders kant.
Tom grinnikt, en we zien allebei in dat geen van beide het is. Het moet dus iemand zijn die ik niet ken. Hoewel… Hij zei dat hij mij kent, en ik hem ook.
Het moet dus iemand zijn die ik wel ken, maar waarmee ik niet echt veel omga. Iemand die ik niet te vriend zou nemen op Hyves.
Iemand als… een leraar.

heh? het was toch svh??
nouja. haha
leuk verhaal (:
verder!!

O ja, haha, typfoutje :stuck_out_tongue:

Up ^^

Dooooor.
Upje!

Even mijn schriftje zoeken en overtypen, kan even duren, up dus!

Ik moet lachen om mezelf, natuurlijk niet, hoe kom ik erbij? Het kan net zo goed een of ander joch bij ons op school zijn die ik verder niet ken, of iemand die ik een keer op straat heb gezien. Ik moet niet meteen het ergste denken.
“Wie kan het zijn? Het is in ieder geval niet iemand die ik echt ken, zeg maar.”
“Ehm, even denken… Heb je geen vage kennissen van jouw leeftijd die het zouden kunnen zijn?”
“Ja, vast wel, maar ik zou zo niet weten wie. Ik ken volgens mij verder niemand met die initialen.”
Tom loopt weer naar beneden, maar komt even later hijgend terug.
“Kom, hij is online! Snel naar beneden, anders gaat hij vast weer.” zegt hij.
Ik loop achter Tom aan, naar beneden. Ik start een gesprek en Tom zit naast me.

Alison zegt: Hi
svh zegt: Hoi! Hoe gaat het nu? We hebben elkaar een paar uur geleden nog gesproken.
Alison zegt: Goed hoor.
svh zegt: Mooi zo, ik zou het niet leuk vinden als het slecht met je zou gaan.

Ik hoor Tom vermoeiend zuchten, ik grinnik.
“Moet ik dit kansloze geflirt nou echt aanzien?” vraagt hij.
“Je hoeft me niet te helpen, hoor.” Ik kijk weer naar het scherm.
“Je moet hem chanteren, anders krijg je geen info bij hem los. Of stel vragen waarbij hij zichzelf kan verraden. Vraag eens of hij nog iets leuks gaat doen.”

Alison zegt: Ga je nog iets leuks doen?
svh zegt: Mwa, niet echt. Dit weekend misschien naar ’t Stuupke, dat cafeetje, weet je wel.
Alison zegt: Met wie?
svh zegt: Met Jamiro, mijn broer

“Goed, hij heeft dus een broer die Jamiro heet. Ken je een Jamiro?” vraagt Tom snel als het berichtje op mijn scherm verschijnt.
Ik schud nee. Ik heb nog nooit van die naam gehoord.
“Hm, dit word lastig, vrees ik. Gooi je vrouwelijke charmes in de strijd zou ik zeggen, als hij je echt zo leuk vindt kan hij dat vast niet weerstaan.”
“Hoe moet ik mijn vrouwelijke charmes nou op MSN uiten? Nou ja, ik doe wel gewoon een beetje zielig.”

Alison zegt: Maar zeg eens, waar kennen wij elkaar van? Jeetje, ik ben echt benieuwd wie jij nou bent.
svh zegt: Sorry, ik vertel het je nog wel.

hahaaa, leuk leuk leuk.

Up