[Verhaal] Alleen in de Oorlog

http://pizap_gallery.s3.amazonaws.com/users/100003385005668/medium/pizap.com10.23989111278206111397826667905.jpg

Dana woont in Amsterdam. Ze is 15 jaar als in 1940 de 2e wereldoorlog begint. Al snel verloor ze haar ouders, en moest ze onderduiken. Ze had niemand om haar heen. Niemand wist waar ze was, of wie ze was. Ze kon haar alleen uiten op een paar schriftjes die ze toevallig in haar tas had zitten.

Dit verhaal is een beetje gebaseerd op Anne Frank

1
Ik hoorde knallen. Mijn ouders schrokken. Ik had de tas met eten nog vast. We renden weg. Eerst dachten we dat er een overval was gepleegd, maar steeds hoorden we meer knallen. De knallen werden steeds luider en op een gegeven moment zagen we soldaten voor en achter ons staan. “Paspoort!” riep er eentje in het Duits. “Wegrennen Daan!” riep mijn moeder. Ik aarzelde maar ik wist dat we in gevaar waren. Ik rende zo snel mogelijk ik kon. Ik wist niet waar, maar ik was vlak bij mijn grootmoeder. Ik belde aan, maar de deur stond los. Niemand kwam naar de voordeur toe, en ook niemand reageerde. Ik liep bang naar binnen. Ik deed voorzichtig de deur open. Niemand zat in de kamer. Ik liep door naar de keuken. Maar daar was ook niemand. Ik liep weer terug naar de plek waar mijn ouders waren. Maar het was stil, je zag niemand. Je hoorde ook helemaal geen vogel fluiten. Ik besloot maar naar huis te gaan, misschien waren mijn ouders daar. Maar ook niet. Ik wist niet wat me overkwam, was het een grap? De radio stond nog aan, ik hoorde snel nog: “De Duitsers zijn gearriveerd! Ga onderduiken!” Toen viel de radio uit.

Dit was een stukje van mijn verhaal, als er tips zijn hoor ik ze graag!

Tip: let op korte zinnen, dit kan irritant lezen. Ik doe het zelf ook nog wel eens fout hoor, hahah.
Verder vind ik het wel goed geschreven.

Mooi onderwerp! Dana is dus Joods? En inderdaad, korte zinnen lezen soms wat irritant, maar verder vind ik het goed geschreven en ik volg!

Oke, dankjulliewel! Er komt zo snel mogelijk vervolg!

O,ja en Dana is Joods ja, vergeten om erbij te zetten!

Leuk!

Wat ik het probleem vind met oorlogsverhalen is dat alles heel precies moet zijn. qua verloop van de oorlog en historisch correcte dingen.
Dus dat is de enige tip die ik je kan mee geven, verdiep je er echt in.

Oke! Dankjewel! :grinning:

Dit inderdaad! Ik ben heel erg benieuwd hoe je dit goed gaat beschrijven.