Reactie’s zijn altijd welkom! Ik heb hem heel erg veranderd, dus misschien zitten er veel fouten in. Als iets je opvalt zeg het dan aub! =D
[b]
Het verhaal gaat over Leanne, ze is 16 jaar, donker blond met groene ogen. Haar ouders zijn 3 maanden gescheiden en ze woont bij haar moeder. Haar vader woont niet ver weg en ze gaat er om de 2 weken heen. Ze heeft een zusje: Roxy… Omdat haar moeder vaak 's avonds moet werken moet ze vaak oppassen. Haar beste vriendin heet Sandra en haar vriendje heet Mike. Sinds haar ouders zijn gescheiden ziet ze haar leven als 1 groot drama, dat alles haar tegen werkt, en dat ze nooit haar zin krijgt. Als er een nieuw iemand in haar leven komt ziet ze dat haar problemen niks te vergelijken zijn als bij die andere. Ze snapt eindelijk dat er erge dingen in het leven zijn dan bijvoorbeeld geen geld te hebben om die super mooie nagellak te kopen.
Het geluid van de bel galmt door de gang, vervolgens hoor ik stoelen die worden aangeschoven en luide stemmen. Iedereen kan van zijn weekend genieten, behalve ik! Oke, en Sander, ons nerdje van de klas, mag ook nog niet door de gangen schreeuwen van blijdschap. Met zijn ronde bril, ongekamd haar en te grote kleren past hij perfect bij het beeld als je aan een nerd denkt. Waarom zit ik nou bij hem ingedeeld? Mevrouw Onrust vroeg welk groepje haar kon helpen met de presentatie van maandag. Natuurlijk stak Sander gelijk zijn hand op en stond te springen dat we onze tijd hier aan moeten verspillen. Nu zit ik hier dus, in het biologie lokaal, starend naar de grote glazen kast vol met schedels van verschillende dieren. Mijn handen proberen mijn vermoeide hoofd niet zover te laten zakken zodat ik met mijn hoofd tegen de tafel knal. Ik kijk even om naar mijn lerares en Sander. Hij staat haar enthousiast wat uitteleggen, met zijn handen en vreemde bewegingen probeert hij haar van alles duidelijk te maken. Vervolgens knikte mevrouw Onrust overtuigend en begint luidruchtig te lachen. Haar pen valt op de grond ,ze buigt voorover om hem op te pakken, maar als Sander hetzelfde doet raken hun handen elkaar aan. Mevrouw Onrust staat snel weer recht op en begint te blozen. Ze zet haar bril weer goed op haar neus en laat een vreemd giecheltje horen. Ook Sander staat te blozen. Oh gatver! ‘Uh mevrouw?’ Geschrokken kijkt ze om net alsof ik haar net een hartaanval bezorg. ‘Ik doe nu toch niet zo veel, dus ik ga naar huis hoor.’ Ik sta op en loop richting de deur. ‘Oke, tot maandag!’ roept ze me nog achterna. De gangen zijn helemaal leeg, op een paar pratende leraren en leerlingen na dan. Ik ben net onderaan de trap als ik me realiseer dat mijn mobiel nog op de tafel in het biologie lokaal ligt. ‘Shit, moet ik die klote trap weer op, pfff.’ Hijgendbij het lokaal aangekomen doe ik de deur open.
‘Gatverdamme!’ schreeuw ik uit als ik Sander en mevrouw Onrust aantref met hun monden tegen elkaar aan, ze waren gewoon aan het zoenen! Haar bril zit helemaal scheef en zijn haar is helemaal in de war, voor zover dat nog kon. ‘Ieuw, ieuw, ieuw!’ ik pak mijn mobiel en keer me snel weer om. Met een laatste blik op de versteende lerares en klasgenoot storm ik het lokaal uit. Wat heb ik net gezien? Als ik beneden ben ga ik nog even op een bankje zitten. Hoe kunnen ze dat nou doen? Oke, zo oud is mevrouw Onrust niet maar toch. ‘Ieuw.’ Zeg ik nog eens als ik aan een paar minuten geleden terug denk.
‘Schat, ik breng je zusje naar paardrijden en daarna moet ik naar mijn werk. Zou je zelf eten willen maken en om half 7 je zusje ophalen? Max is naar voetbal. Liefs, mam’ Het zal ook weer eens niet. Ik klap de vriezer open en ruk de eerste pizza eruit die ik tegen kom en gooi hem in de oven. Mijn moeder denkt ook aan alles, alhoewel een keer gezelschap zou ook geen kwaad kunnen. Het enige wat blij is, om mij te zien na school is mijn te dikke hamster. Ik pak hem uit zijn kooitje en zet hem op mijn schouder. Nadat mijn pizza is opgewarmd zet ik Freddy weer in zijn kooitje. Als ik de tv aandruk verschijnt The Hills op het beeld. Wat zou er nu weer gebeurd zijn in drama town? Ik zie dan Lauren weer een probleem om niks maakt, dat mens kan ook zeiken! Na even gaat het toontje van mijn telefoon, ik loop snel naar de keuken en pak mijn telefoon van de tafel. Op de display staat ‘Sandra!!’, yes iemand om mee te praten.
‘Hee San! Alles goed?’ vraag ik zodra ik opgenomen heb.
‘Hooi, uh ja, kunnen we bij jullie thuis zitten? Ik, Tessa, Mike, Tom en Brain?’
‘Ja, kom maar rond half 10. Je weet niet wat ik zonet zag op school!’ zeg ik enthousiast tegen mijn beste vriendin.
‘Nee, maar ik moet nu gaan. Tot half 10!’
Ik krijg niet eens de kans om doei te zeggen, want ze heeft al opgehangen. Fijn, denk ik als ik mijn mobiel naar de andere kant van de bank gooi. Ik kijk op mijn horloge, kwart over zes, ik kan maar beter alvast weg.
‘Hee paardrijdster!’ zeg ik trots tegen Roxy als ze afstijgt van haar paard. ‘Haha, zou je Maestro even vast willen houden?’ Met tegenzin houd ik de teugels van het stinkende beest vast, dit zou echt niks voor mij zijn. Doe mij maar een normale sport, dansen in de discotheek vind ik al een hele sport. Als mijn zusje het paard heeft afgezadeld neemt ze hem gelukkig van me over. Ik sta al weer vijf minuten te wachten als ze uit de stallen weg komt. ‘Rox, kom joh! Ik heb pizza voor je.’ Roep ik nog even tegen haar als ze blijft hangen bij een ander paard. Stomme viervoetige strontmachines. Dat is iets wat we zeker niet gemeen hebben. Mijn zusje is 13 jaar oud en ik kan eigenlijk wel met haar opschieten. Ze is vooral heel spontaan en doet zomaar dingen die ik nooit van mijn leven zou durven. Ze had ook veel minder last van de scheiding van onze ouders dan ik. Ik was veel meer bij mijn vader dan mijn moeder. Het is nu een drie maanden geleden, en ik weet nog steeds niet de echte reden van de scheiding tussen mijn ouders. Ze zeiden tegen me dat het gewoon niet meer lukte, maar dat we hem nog wel zouden zien. Mijn vader woont nu vanaf hier een kwartiertje fietsen verderop. Ik geloof het niet dat het ineens niet meer lukte, er zit vast meer achter. ‘Leann, waar is Max eigenlijk? Ik zie hem bijna nooit meer.’ Max is onze broer, hij heeft altijd zo druk met zijn eigen leventje dat hij nooit tijd heeft om leven te blazen in ons huis. Hij is 18 en gaat bijna uit huis weg denk ik. Ik vind het maar vreemd, hij kan echt met iedereen goed opschieten en iedereen kent hem! Het is zo irritant om vrienden van hem tegen te komen, ik sta altijd alleen maar bekend als ‘het zusje van’. Het word tijd om een eigen reputatie te maken.
Verward kijk ik naar de klok in de woonkamer. Twintig over negen al! Ik ben vast in slaap gevallen. Ik bekijk mijn kleren van top tot teen. ‘Ik zie er niet uit!’ Haastig loop ik naar boven om een ander shirt aan te doen en mijn mascara bij te werken. ‘Zo.’ zeg ik als ik naar mijn vers geverfde wimpers kijk. Op hetzelfde moment word aangebeld. ‘Yes! Leuke mensen!’ Ik grinnik als ik mezelf in de spiegel zie, wie is nou zo blij alleen omdat er een paar mensen zijn? Nog geen seconde later vlieg ik naar de voordeur om iedereen erin te laten. ‘Haaai!’ roep ik als ik het vrolijke gezicht van Sandra zie. Iedereen loopt door en als laatste komt Mike binnen. ‘Schat!’ Ik geef hem een knuffel en een kus. Hij kijkt me wat vreemd aan maar groet me wel terug. Zou ik het me verbeelden? Ik heb al een maand met hem maar hij doet soms wat vreemd de laatste tijd. Ach, wat stel ik me aan. Na een half uurtje lachen, stuurde ik Roxy naar boven. Ze zat bijna in haar stoel te slapen dus verzet zich gelukkig niet. De regel in het huis was dat we niet drank mochten drinken met Roxy in de buurt. Als Roxy uit het zicht is word er een krat bier het huis in getild. ‘Jongens, moeten jullie horen wat ik vandaag zag! Ik zat na school in het biologie lokaal he…’ ‘Saai!’ Ik word onderbroken door Sandra. Jeetje, anders doen ze even normaal tegen mij. ‘Oh, dus jij hebt een interessanter nieuwtje joh?’ bijt ik terug. ‘Nou in ieder geval interessanter dan jou biologie lokaal geval.’ ‘Je weet niet eens wat ik zou zeggen, namelijk dat mevrouw Onrust en Sander zaten te zoenen. Jawel hoor, niet gelogen.’ Ik zie de verbaasde hoofden van iedereen toen ik mijn kattige opmerking had uitgesproken. ‘Haha! Sandra, je word even flink onderuit gehaald!’ grinnikt Tom als hij mijn vermaakte gezicht ziet. De anderen lachen nog wat na als ik naar de keuken ga om chips te halen. Ik merk dat Mike me de keuken in volgt. Als we uit het zicht van de anderen zijn pakt hij me vast en drukt me tegen hem aan. Hij zoent me. Hehe,hij gedraagt zich weer als eerst. Wel iets meer agressiever dan eerst maar dat geeft niet heel veel toch? Pas toen ik weer op de bank zit zie ik dat Tessa en Tom hevig zitten te flirten. Wat is het ook een slet, ze heeft een vriend en is nu al 4 keer vreemd gegaan. Ze gaat nu nog net niet met Tom maar ik zie dat het er bijna aankomt. Ik druk er een filmpje in en zet hem op play. Ik kijk even naar Sandra die waarschijnlijk er helemaal niet meer mee zit dat we net een bitchfight hebben gehad. Mooi, dan kan ik me nu even richten op Mike. Lekker in zijn armen liggen we op de bank film te kijken. Rond half 1 is de film afgelopen en moet ik mijn vrienden de deur uit zien te krijgen, want mijn moeder komt bijna thuis. ‘Gaan we morgen zwemmen schat?’ vraagt Mike me met een knipoog. ‘Ja, haal je me om 1 uur op?’ ‘Is goed, liefste!’ Hij geeft me nog een kus, springt op zijn fiets en fietst naar de rest. Aah, ik ben nog steeds smoorverliefd op hem! Net als ik naar binnen wil gaan zie ik Max op zijn fietsje de oprit op sprinten. ‘Hey vreemdeling.’ Zeg ik als ik hem binnen laat. ‘Ja, ik weet het. Sorry dat je me nooit meer ziet. Ik heb het druk. Ik ga slapen, truste!’ Met een glimlach verdwijnt mijn broer naar zijn kamer.
‘Lieverd!’ zegt Mike als ik zaterdag middag de voordeur open doe. ‘Schat!’ ik geef hem een kus en we lopen samen van ons erf af. ‘Ik heb trouwens een paar vrienden van me uitgenodigd. Die komen er over een uurtje.’ Ik knik alsof ik het goed vind, maar eigenlijk ben ik teleurgesteld. Ik dacht dat dit een gezellig middagje voor ons tweeën was. Blijkbaar was dat bericht niet goed bij Mike aangekomen. Zijn vrienden zijn ook zestien dus wel gezellig om mee om te gaan. ‘Komen er verder helemaal geen meisjes?’ vraag ik toen we op de fiets zitten. ‘Uh nee, vind je dat erg?’
‘Tuurlijk niet, nu heb ik je helemaal voor mezelf.’
Bij het zwembad aangekomen kleden we ons in aparte hokjes om. Natuurlijk wil Mike wel bij mij in het hokje maar ik ben er nog niet klaar voor. Eerst gingen we een paar keer van de glijbaan en in de stroomversnelling. Na een uurtje kwamen zijn vrienden ook en we zaten met z’n allen in het bubbelbad. Ik zat naast Mike en aan de andere kan zat Niels. We lachen de hele tijd over de domme opmerkingen die Mike soms had en de humor van Tom. Opeens voel ik een hand op mijn been, verwachtend dat de hand van Mike was kijk ik hem aan. Hij zat met zijn rug naar me toe, wie had dan zijn hand op mijn been?![/b]