Na een kleine drie kwartier rijden zijn we er dan eindelijk. Walibi. Zodra we de kaartjes hebben lopen we richting het reuzenrad. Het is gelukkig niet zo druk en we kunnen meteen doorlopen. Eenmaal bovenin is het weer zoals van ouds. Kalou houd zich stevig vast en loopt te schelden op Yente die het bakje heen en weer probeert te schudden, terwijl Elin druk op haar mobiel zit. “Yen hou op! Je weet dat ik hier niet van houd!” “Oke, oke, het spijt me, vergeef me pleaseeeeee!” “Jaja, het is al goed. Lin leg asjeblieft die mobiel weg en schenk een beetje aandacht aan ons. Die mobiel loopt niet weg, en je vriend ook niet.” Ohja, Elin had sinds 2 maanden een vriend, Deon. Een hele leuke jongen hoor, maar als ze niet bij hem is what’s appen en bellen ze wel. “Oke, oke. Alleen nog even zeggen dat ik ga.” “Zeg maar dat je van ons niet meer op je mobiel mag kijken tot wij het zeggen.” “Yen! Dat meen je toch niet serieus?” “Ja dat meent ze wel,” voegt Kalou er aan toe. “Oh, en zodra je je mobiel ook maar aanraakt zonder toestemming….” Ik glimlach geheimzinnig. “Ja, zeg het dat.” Zegt Elin geïrriteerd. “Dan betaal je voor ons allemaal een warme wafel.” “Jaaaaa, goed idee Fi! Ohh, en als het voor een tweede keer gebeurd…. Word dat trakteren op Ben&Jerry ijs!” Ja hoor, hebben we onze verslaafde Kalou weer. Ze kan het niet vaak genoeg eten. “Hmm, lekker zijn jullie. Maar oke, ik zal het proberen, of het lukt weet ik niet, en of ik trakteer op een wafel….” “Geen gemaar! Mobiel kijken is trakteren!” “Jij hebt makkelijk praten Yen, jij hebt geen super lief vriendje, die je op dit moment ontzettend mist, en je dat heel graag wil vertellen.” Nee schat, maar als ik een super lief vriendje had, zou die me een dagje met mijn vriendinnen gunnen.” Oeh, die zit, en aan Elin haar gezicht te zien is ze er niet blij mee, gelukkig zijn we beneden en moeten we uitstappen. “Kom dames!” Roept Kalou, die al onder aan de trap staat. “Op naar een achtbaan, we moeten zo veel mogelijk gillen vandaag, want ik wil morgen wakker worden zonder stem.” Stem kwijt zijn, ja, daar krijgen we vanavond tijd genoeg voor, met al die enge figuren die daar rondlopen… Nou Fi, niet aan denken, je gaat nu eerst genieten met de meiden.