Ik heb in de zomervakantie een topic geopend voor een verhaal (The life of Annabella Vanderbilt) maar ik ben opnieuw begonnen aan ‘hetzelfde’ verhaal en ik heb zoveel veranderd dat het me beter leek een nieuw topic te openen en opnieuw te beginnen. Ik denk trouwens dat de titel nog aangepast gaat worden. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk gaan vinden (: (Mocht je mijn eerdere verhaal al gevolgd hebben, dan raad ik je toch aan om hem opnieuw te lezen want het verhaal is grotendeels anders)
http://img826.imageshack.us/img826/3518/8jus.jpg
Hoofdstuk 1 - Nieuwsberichten
Ik werd wakker doordat er zonnestralen door de deur van het balkon op mijn gezicht vielen, waarnaar ik mijn ogen opende en me uitstrekte. Ik pakte mijn laptop van mijn nachtkastje, zette hem aan en liep naar de badkamer toe om mijn peignoir aan te trekken. Daarna pakte ik mijn laptop en iPhone, liep ik naar het balkon en opende de deuren. Het was een warme zondag in juni en ik keek uit over de tuin van onze villa en ons zwembad. Ik bekeek de laatste berichten, tweets en posts op Clicker. Na een paar minuten liep naar beneden, waar ik zag dat onze kokkin, Camilla, de tafel voor me had gedekt en er croissants in de oven lagen. Ze groette me vriendelijk.
“Heb je lekker geslapen, Anna?” vroeg ze.
“Ja, zeker” antwoordde ik. “En erg lekker weer buiten”.
“Inderdaad, heerlijk weer voor een wandeling of een fietstocht” zei ze.
Nadat ik mijn croissants op gegeten had liep ik terug naar mijn kamer. Ondertussen was mijn bed opgemaakt door onze schoonmaakster Karin en rook het naar lavendel. Ik trok een simpele jeans van Gucci en een witte blouse van Valentino met strik aan de voorkant aan. Mijn blonde haren borstelde ik en ik deed wat make-up op. Vanmiddag had ik afgesproken met mijn nichtjes en vriendinnen, Fleur en Roos, om gezellig te kletsen en wat huiswerk te maken voor morgen. We zaten bij elkaar in de klas en in dezelfde vriendengroep. Wachtend totdat het tijd was om te gaan ging ik op Clicker. Clicker was vergelijkbaar met Facebook, maar er zaten vrijwel alleen tieners op uit Californië. Camilla bracht me naar mijn nichtjes toe en in de auto praatte ik met haar over allerlei dingen. Toen we bij Fleur en Roos aankwamen gingen de grote poorten automatisch open. Blijkbaar had hun moeder, mijn tante, al gezien dat we er aankwamen. Fleur deed de voordeur open voordat ik aan kon bellen, en groette me vriendelijk. Mijn tante kwam direct aanlopen en gaf me – lekker Nederlands – drie kussen. De thee stond al klaar en ze bood me verse appeltaart aan. Camilla reed terug naar onze villa en ik zou haar bellen als ik naar huis wilde. De tweeling en ik gingen naar de tweede etage van hun villa, waar ze beiden een eigen slaapkamer met badkamer en inloopkast hadden en gezamenlijk een kamer met stoelen, een bankstel en een televisie. Op de bank aten we de taart op en dronken we thee. Fleur, Roos en hun ouders waren negen jaar geleden, een paar maanden na ons, naar Los Angeles verhuisd. Hun vader en die van mij waren broers en runden samen een groot bedrijf genaamd ‘Royal Dutch Shell’, beter bekend als ‘Shell’. Het was een familiebedrijf en onze vaders hadden het van hun vader, mijn opa, geërfd. Het is – volgens de ‘Fortune Global 500’ – het bedrijf met de grootste jaaromzet ter wereld. Het eerste onderwerp van de middag was zoals gewoonlijk jongens, ik wist dat Fleur al een tijdje een crush had op Jacob, een jongen uit onze vriendengroep. Hij was zestien, had donkerbruin haar en blauwe ogen en zat bij ons op school. Ik had niet echt het gevoel dat hij haar leuk genoeg vond voor een relatie, maar Fleur dacht daar duidelijk anders over.
“Hij is zo’n schatje! En die lach…” zei ze terwijl ze dromerig naar buiten keek.
“Dat is waar” antwoordde ik lacherig.
“Maar hij zegt toch nooit echt iets tegen je?” zei Roos.
“Vorige week knipoogde hij naar me hoor!” antwoordde Fleur, een beetje boos.
“Oke” zei Roos.
Eigenlijk wilde ik zeggen dat ik niet dacht dat hij het serieus bedoelde, maar ik vond het zielig voor haar om dit te zeggen. Ik pakte mijn telefoon om me niet meer in het gesprek te hoeven mengen en las de berichten uit de groepschat van Clicker die verstuurd waren.