Jade is 16 en de bekendste Radio-DJ van Nederland. Als ze naar een nieuwe school gaat leert ze Sem kennen, durft ze aan hem haar geheim te vertellen?
Met een schreeuw word ik wakker, ik klamp me krampachtig vast aan Harry, mijn oude grote teddybeer en druk mijn gezicht in mijn kussen. Het zweet gutst over mijn voorhoofd en mijn hart klopt in mijn keel. Ik druk mijn gezicht in het kussen om het geschreeuw te dempen. Als ik mezelf weer in de hand heb til ik mijn hoofd op en luister ik aandachtig of ik mijn ouders gewekt heb. Het blijft stil. Ik zak hijgend terug in het kussen en ga op mijn rug liggen. Met de rug van mijn hand veeg ik de tranen van m’n wangen. ‘Het was maar een droom Jaad’ zegt het stemmetje in mijn hoofd. Ik schud mijn hoofd en dwing mezelf om ergens anders aan te denken. ‘233 dagen’ schiet er door mijn hoofd. Ik pak mijn iPhone en kijk hoe laat het is. 03:17 nog 1 uur en 28 minuten, reken ik. ‘School vandaag, weer werken, Robin.’ Ik probeer de gedachtes terug te dringen. Maar zoals gewoonlijk helpt het niet. ‘Fietsbel, schapenvacht, bloemetjes, kermis, carnaval’ mompel ik tegen mezelf, en ondertussen graai ik met m’n hand over de grond en vind m’n oordopjes. Ik plug ze in m’n telefoon, prop ze in m’n oren en zet een rustig liedje op. Ik ga weer liggen en kijk door een kier van het gordijn van mijn hemelbed naar het licht van de maan dat door het raam schijnt. Als het tot me doordringt dat ik huil draai ik me om met m’n rug naar het raam, Pak ik Harry nog wat steviger vast en zet ik mijn muziek wat harder. Mijn hartslag daalt en mijn ademhaling wordt weer regelmatig. Zo val ik in slaap.