Hallo! Ik ben met dit verhaal begonnen in 2009 en zag hem laatst ergens op mijn USB stick staan. Ik las het nog even door en het leek me leuk om er weer mee verder te gaan en om het jullie te laten lezen. Ik laat jullie gewoon verrassen en alles ontdekken, hier is het dan:
Inleiding:
Mijn vriendin en ik kwebbelde wat over school. Je zult vast denken, kwebbelen over school? Ben je mal, gek, niet helemaal lekker? School was vreselijk en daar dan ook nog over praten in je vrije tijd? Schandalig! Maar nee, ik vond school leuk. Niet dat ik een nerd ben… Ach nou ja, een beetje dan. Maar school is gewoon leuk, je hebt daar je vrienden en ja, wat zou je zonder school moeten? Dan ben je op je veertigste een zwerver die niks anders doet dan bedelen voor een klein beetje geld waar je dan uiteindelijk je dagelijkse korstje van kunt kopen. Nee, school was echt iets wat paste bij mij. Allemaal een beetje ingewikkeld dus. Mijn moeder kwam als gewoonlijk binnenstormen. Geheel onverwachts. Met alle lood zware boodschappen tassen, bonkte ze dan tegen de muur aan en met alle hevigheid klapt de deur dan open. Niet bepaald relaxt. Meestal zegt ze dan: “Haai Sara,” dan is ze heel even stil. “Hoe is het schatje.” En zo zet ons gesprek zich voort. Dit keer stormde ze anders binnen. Wel met de boodschappen tassen en al, maar niet met ons goede gesprek. Nee, dit keer liep ze door naar de keuken. Borg alles op, liep naar de woonkamer en keek nors voor zich uit naar de tv en dames en heren nu kan ik jullie vertellen, dit was dan het begin van de totale ramp in mijn leven.