[Verhaa] Ik wou dat ik dood was

Hallo! Ik ben met dit verhaal begonnen in 2009 en zag hem laatst ergens op mijn USB stick staan. Ik las het nog even door en het leek me leuk om er weer mee verder te gaan en om het jullie te laten lezen. Ik laat jullie gewoon verrassen en alles ontdekken, hier is het dan:

Inleiding:

Mijn vriendin en ik kwebbelde wat over school. Je zult vast denken, kwebbelen over school? Ben je mal, gek, niet helemaal lekker? School was vreselijk en daar dan ook nog over praten in je vrije tijd? Schandalig! Maar nee, ik vond school leuk. Niet dat ik een nerd ben… Ach nou ja, een beetje dan. Maar school is gewoon leuk, je hebt daar je vrienden en ja, wat zou je zonder school moeten? Dan ben je op je veertigste een zwerver die niks anders doet dan bedelen voor een klein beetje geld waar je dan uiteindelijk je dagelijkse korstje van kunt kopen. Nee, school was echt iets wat paste bij mij. Allemaal een beetje ingewikkeld dus. Mijn moeder kwam als gewoonlijk binnenstormen. Geheel onverwachts. Met alle lood zware boodschappen tassen, bonkte ze dan tegen de muur aan en met alle hevigheid klapt de deur dan open. Niet bepaald relaxt. Meestal zegt ze dan: “Haai Sara,” dan is ze heel even stil. “Hoe is het schatje.” En zo zet ons gesprek zich voort. Dit keer stormde ze anders binnen. Wel met de boodschappen tassen en al, maar niet met ons goede gesprek. Nee, dit keer liep ze door naar de keuken. Borg alles op, liep naar de woonkamer en keek nors voor zich uit naar de tv en dames en heren nu kan ik jullie vertellen, dit was dan het begin van de totale ramp in mijn leven.

Verassen? Dat hoeft niet hoor. :flushed:

Haha hoe bedoel je? (:

Ja, verassen zou ik een beetje vervelend vinden.

Hoofdstuk 1:

Mijn talent voor zingen was nooit hoog geweest, maar dat ik nu voor mijn hele klas moest staan zingen, was gewoon bizar. Onze muziek leraar had altijd al een hekel aan me gehad dus ik had het kunnen verwachten. Toch stond het me totaal niet aan dat ik nu een heerlijk couplet voor mijn klasgenootjes, inclusief mijn vrienden, moest zingen. Maar goed, de leraars zijn wil is wet. Eerder dacht ik dat alleen de regering wetten kon maken, maar ja 2013 crisis, alles kan veranderen. “Sara komt er nog wat van?” Shit, hij meende het serieus. “Ik zet de muziek aan, drie tellen voor af.” Drie, mijn wangen werden waarschijnlijk rood. Twee, een zweet druppel ontsnapte vanaf mijn gezicht. Drie, ik kreeg gewoon een regelrechte black-out. Niet dat ik een White-in had gewild, mijn vader had me daarvoor gewaarschuwd en zei dat het afschuwelijk was. De muziek ging aan. Eigenlijk was moest ik nu zingen, dat was dan het ‘plan’. Maar ik hield me nooit aan het ‘plan.’ Vooral niet als het ‘plan’ mij niet beviel. Daarom liet ik een kei harde boer. Oké dat was gelogen, want boeren laten bij mijn leraar was echt een ramp, hij zou je misschien wel van school af sturen! Dus het geen wat ik deed, was natuurlijk mijn: ik-voel-me-echt-doodziek gezicht op te zetten. “Ik voel me echt doodziek.” Was ook de noodzaak om erbij te zeggen.

Oh haha, sorry type foutje! Haha bedankt voor het opmerken!

Je weet wel dat de titel niet echt klopt?

Ja weet ik, maar daar zit nog wat achter, kom je later in het verhaal allemaal tegen!

Leuk verhaal en een leuke schrijfstijl!

Leuk verhaal! Maar ga je ook weer eens verder met je andere verhaal… met die nega’s enzo (of was dat niet van jou en zeg ik nu iets heel stoms)