Vergrote eierstok.

Hey iedereen,

Sinds januari heb ik regelmatig last van hevige buikpijn ( ongeveer hetzelfde als menstruatie pijn ) maar dit bleef maar aanhouden , mijn regels duurde vaak 3tal weken, soms wel eens langer. In februari ben ik uit ongerustheid op controle geweest bij de gyneacoloog en hij vertelde mij dat m’n eierstok een cm te groot is, wat ik er aan kon doen wist hij precies niet, of vertelde hij toch niet, enkel als ik pijn heb moest ik een warm bad nemen of een pijnstiller.

Bon, dinsdag nacht werd ik plots wakker want ik dacht dat 'k moest plassen, toen ik op het wc zat zag ik dat ik enorm veel bloed verlies had, k heb al sinds de eerste keer dat’k mijn regels had nog heftige maandstonden, maar zoveel bloed had ik nog nooit gezien.

Vermits ik nog steeds enorm veel pijn heb , heb ik vandaag naar een andere gyneacoloog gebeld , en alles uitgelegd , en moet ik straks om 18uur gaan.

Heeft er nog iemand ervaring bij een vergrote eierstok? als je er op internet iets van opzoekt vind je ook niet veel terug…

Dankjewel

Ja, ik! Ik heb vergrote eierstokken en dat komt bij mij omdat ik PCOS heb en er vochtblaasjes (cystes) in mijn eierstokken zitten. Mijn menstruatie was ook heel onregelmatig en soms had ik ook heel lang beetjes bruin bloedverlies. Pas achteraf bleek dat dat geen ‘echte’ menstruatie was. Tip: vraag of een inwendige echo een mogelijkheid is. Leuk is het niet, maar daarmee is het vaak wel snel duidelijk omdat ze daarmee in je eierstokken kunnen kijken, i.p.v. alleen de grootte vast te stellen.

Ik wil je niet bang maken ofzo, maar ik heb echt precies hetzelfde gehad als jij en ik wou dat ik daar destijds op voorbereid was.

Zo’n inwendige echo is helemaal niet erg? Das echt niets om je druk over te maken.

Anyway, ik weet niet of ik dit heb maar ik heb wel exact dezelfde klachten, al 1,5 jaar. En niemand die kan vinden wat het is of er iets aan weet te doen…

Wat heb je moeten doen dan ?

Al gyneacoloog geweest?
Bij mij duurde het ook heel lang voor dat’k het wist… men huisarts nam het dan ook niet serieus, dus neem ik vanaf nu als er iets scheelt altijd meteen een afspraak in het ziekenhuis, naar men huisarts gaan is echt weggesmeten geld en verloren moeite :slight_smile:

Je hoeft in eerste instantie niets te doen. Klachten kunnen minder worden door anticonceptie te slikken, dan word je soms regelmatiger. Pas op het moment dat je besluit kinderen te willen, moet je wel terug naar de gynaecoloog, want een onregelmatige menstruatie = onregelmatige/geen eisprong, dus eigenlijk ben je dan verminderd vruchtbaar.

@PGB: ik zei ook niet dat ze zich daar druk om moet maken. Ik kan me alleen voorstellen dat veel meiden zich toch ongemakkelijk voelen bij zo’n echo.

Ik heb gebruik al een anticonceptie, zal straks horen heb wel bang…

Baarmoederhalskanker zit in de familie , ( oma, mama ect hebben het gehad ) de moeder van m’n oma is er aan overleden.
Maar we moeten natuurlijk ook niet meteen het slechtste denken :slight_smile:

Nee joh, daar mag je niet vanuit gaan. Ik hoop dat je daar straks weer opgelucht buiten stapt! Het komt vast allemaal goed :slightly_smiling_face: Het is gewoon fijner om te weten wat het is dan dat je allemaal rampscenario’s in je hoofd haalt.

Ik hou je op de hoogte!

Ik ben al zo’n 11 keer bij 4 verschillende gyneacologen geweest helaas.