Vergeven of vergeten?

Hoi,

Ik zit een beetje met een probleem, en ik wil het wel helemaal uit gaan leggen maar ik wil het kort houden…

1,5 jaar geleden leerde ik via via een jongen kennen, ik was nog jong (14), hij 16. Ik werd verliefd op hem en heb hem maar 1x echt gezien omdat hij 15km verder weg woonde en mijn ouders het niet goed vonden.
We smste en msnde wel heel veel…tot hij een vriendin kreeg. Ik was er kapot van en hij zei dat hij dat ook was… heel fout maar we bleven smsen. Een jaar later had hij nog steeds met haar en ik zei dat hij moest kiezen. Stiekem was ik hem al aan het vergeten, ik keek al weer naar andere jongens en was er niet meer zo kapot van als eerst. Ik was ook nog maar jong… Toch spraken we nog een keer af, gewoon als vrienden. Helaas begon ik toen weer meer voor hem te voelen… maar het kon niet. Dus het contact werd verbroken.

Dit is 3 maanden geleden, vorige week begon hij me te whatsappen. Hij had het uitgemaakt, na 17 maanden. Hij zei dat het niet meer goed voelde mede omdat hij mij niet kon vergeten… nu whatsappen we weer, gewoon gezellig, als vanouds… al laat hij het loveyou gebeuren weg, hij blijft gewoon voorzichtig praten en zegt dat hij stom is geweest en het snapt als ik geen vrienden meer wil zijn, ik ben nu 16 en hij is 18. We kijken allebei beter tegen dingen aan, maar wat hij bij zijn vriendin heeft geflikt met mij (hij stuurde echt iloveyou enzo, wilde me zoenen met afspreken als ik het had toegelaten, niet gedaan) kan hij natuurlijk ook bij mij doen…

Ik ben hem nooit echt vergeten, en nu ik weer met hem praat voelt het weer zo fijn… toch is mijn vertrouwen weg in hem. Maar kan ik nog op nieuw beginnen? Zal ik het gewoon blanco maken… Ik zei gister dat ik het gek vond met hem te praten. Hij zei dat er ook veel was gebeurd. Ik vroeg daarop Te veel? Toen zei hij nee.

Zal ik hem vergeven of vergeten?
Wat zouden jullie doen?

Als hij het geflikt heeft bij z’n vriendin dan is er een kans dat ie het ook bij jou gaat doen… Als ik jou was zou ik hem vergeten

oeps dubbelpost

Hmm… ik zou wel heel voorzichtig zijn. Hij maakt het uit en begint meteen weer met jou te praten, alsof je een soort backup-plan bent. En wat je al zei - kan je hem wel vertrouwen als hij al die dingen zei terwijl hij een vriendin had.

Mocht je weer wat willen proberen:
Ik zou hem moeite laten doen dan. Laat hem maar vaak met de gesprekken beginnen en laat het hem dat maar lang volhouden. Wanneer hij lang blijft doorzetten, kan het zijn dat hij het meent. Maar probeer niet meteen te verliefd te worden.

Omdat ik het ook niet echt vertrouw ben ik ook zeker nog niet verliefd op hem en doe ik redelijk afstandelijk…hij mag zich inderdaad eerst bewijzen. Maar ik vind het ook weer lullig om hem eerst moeite te laten doen en dan te zeggen dat ik hem niet meer wil spreken. Het gaat er meer om of ik hem die kans nog kan geven, ik wil het wel omdat ik altijd een zwak voor hem heb gehouden… ik wil er of nu een punt achter je zetten, of hem de kans geven :flushed:

Vergeten.

Dan zou ik hem vergeten, hoe moeilijk dat misschien ook is

:hammer: *probeert dingen te bedenken om hem te verdedigen maar wil eerlijk blijven tegen mezelf*

zal ik het gewoon pats naar zijn hoofd toe gooien en kijken hoe hij reageert? als ik het gewoon uitleg?

Hierboven je hebt wel gelijk! Waarom moet het verleden altijd zo’n grote rol spelen…

Succes met jou situatie!

Oke, wat ik eruit opmaak is dat de hele situatie best ingewikkeld is, maar ik heb nu een beetje het idee alsof iedereen je de kant op stuurt van: ‘hij is fout en zal waarschijnlijk nooit veranderen.’ Nu klopt het dat hij fout bezig was om met jou contact te hebben terwijl hij een vriendin had, maar aan de andere kant was jij ook gewoon fout bezig. Jij hebt ook contact met hem gehouden en hem terug gesmst enzo, terwijl je wist dat hij een vriendin had en pas na een jaar zeg je tegen hem, terwijl je hem eigenlijk net begint te vergeten, dat hij moet kiezen. Waarom vraag je dat aan hem als je over hem heen begint te raken? Waarom zeg je dan niet gewoon eerlijk wat je op dat moment voelde en verbrak je het contact niet gewoon?
Ik bedoel, zijn gedrag blijft fout, maar je hebt het hem wel makkelijk gemaakt, ook al heb je niet met hem gezoend ofzo (en dat vind ik dan weer wel heel sterk van je!). Waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel. En daardoor vind ik het minder waarschijnlijk dat hij in een mogelijke relatie met jou hetzelfde zou doen, aangezien er tussen jullie al langer wat speelde. Persoonlijk vind ik dus ook niet dat jij echt boos om hem kan zijn, want dat sms’en kwam toch echt van twee kanten en jij wist net zo goed als hij dat hij bezet was.
Oke, misschien niet het duidelijkste verhaal ooit, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Hij pakt het nu in ieder geval voorzichtig aan, dus ik zou zeggen, geef het wat tijd en kijk dan of je een keer met hem op date wil.

Ik zou hem eerlijk gezegd wel een kans geven. Natuurlijk is het totaal fout wat hij heeft gedaan op het moment dat hij een vriendin had en dat kun je hem ook duidelijk maken denk ik. Je kan hem ook vertellen dat je liever wil dat hij eerst laat zien dat hij echt om je geeft.
Ik vind persoonlijk best wel dat je dat aan iemand kan vragen die je pijn heeft gedaan, maar je wel een eerlijke kans wil geven. Zeg dat ook tegen hem en kijk wat eruit komt :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon allemaal laten en maar zien wat er van komt
ik zou nu niet met hem af gaan spreken enzo, ik zou het de tijd geven

als hij je echt zo leuk vindt als hij zegt dan kan hij wel wachten hoor

Ik snap hoe je je voelt denk ik. Aan de ene kant vind je het erg leuk dat je weer contact met hem hebt, maar aan de andere kant heeft hij natuurlijk dat hele verleden.
Als ik jou was zou ik in ieder geval hem moeite laten doen en het er met hem over hebben en als dan blijkt dat jullie elkaar erg leuk vinden, zie ik niets waarom je hem zou vergeten.
Noujaa ik weet het ook niet zo goed eigenlijk. Succes ermee!

hier ben ik het helemaal mee eens!

Verliefd word je, dat kan je niet controleren.

Ik zou hem overigens geen kans geven, ik zou zo iemand nooit kunnen vertrouwen.

hem vergeten.

Dit kan gewoon echt niet. Misschien had zijn vriendin het wel uitgemaakt omdat ze erachter was gekomen? En toen dacht ie: Nou oké, dan ga ik wel weer met haar (jij dus).
Echt vergeten meid. Hij heeft zijn kans al gehad en toen koos hij ook voor een ander.

Tegenstrijdige reacties… ik geloof hem opzich wel als hij zegt dat hij het zelf heeft uitgemaakt omdat het niet meer goed voelde. Hun relatie liep al niet lekker toen ik hem nog veel sprak.

Ik heb het er nog niet met hem over gehad, ik denk dat ik na de carnaval er maar eens over ga beginnen, nu gaan we eerst allebei carnavallen :beer: (elkaar tegenkomen gaat er niet in zitten want ik ga ergens anders heen)

Wollelsokje: Ik weet dat hij niet alleen fout was, ik was ook fout (al viel het wel mee, ik stuurde hem nooit i love you ofzo) en we hebben nooit gezoend ofzo.
Mijn vraag aan mezelf is dan ook niet echt zal ik zijn fouten vergeven, maar zal ik het ons vergeven… gewoon weer bij 0 beginnen, het was een nogal rare situatie waar we in zaten en nu het uit is is de weg weer vrij…