vergeten?

Hi girls,

Ik word een beetje gek van mezelf. Ik hou me namelijk iedere dag ontzettend bezig met het willen van een vriendje. Ik ben bijna 18, maar heb nog nooit een vriend gehad… of gezoend… of een jongen die interesse in me had whatever.
En ik merk de laatste tijd gewoon dat ik er ontzettend naar verlang. Vooral omdat de rest van mijn leven momenteel niet zo lekker verloopt…
Maar ik word gek van mezelf dat ik me er zo mee bezig houd. Bij iedere leuke jongen denk ik “zou hij een vriendin hebben? waarom ziet hij mij niet staan?”
Daarbij heb ik ook geen zelfvertrouwen, dus ik durf ook niet echt contact te zoeken met jongens… Dat helpt dus ook niet. En ik ben duidelijk niet leuk genoeg dat jongens ooit naar mij toekomen…
Maar ik ben het een beetje zat dat ik me er zo mee bezig hou. Dagen lang loop ik te fantaseren over ‘the one’ en dan valt het toch weer vies tegen keer op keer.
Iemand enig idee hoe ik het van me af kan zetten?
Me op andere “leuke” dingen concentreren lukt ook niet echt. Het gaat niet zo goed bij mij thuis, en op school niet… vriendinnen zie ik nauwelijks en ik heb het bijna de hele week druk druk druk, en zo niet… ben ik te moe om ergens heen te gaan.

damn…

joehoe :3?

Je moet je zelfvertrouwen niet halen uit aandacht of geen aandacht van jongens… Zij zien ook dat jij niet lekker in je vel zit… Misschien kun je voor die problemen thuis en op school eens met iemand gaan praten? Mentor/vertrouwenspersoon op school? Misschien scheelt dat al wat.

Edit: ik ben zelf ook 18 en niet gezoend, geen relatie gehad en amper aandacht van jongens dus je bent in elk geval niet de enige! (:

Nou, van wat ik in jouw bericht kan opmaken lijkt het me het volgende het probleem: je hebt een vrij negatieve gedachtengang.
Ik denk dat je, als je een vriend wilt, eerst alles eens goed op een rijtje moet zetten. Dwz. dat je misschien eerst je problemen thuis moet proberen op te lossen/ uit te praten. Ook misschien wat vaker met je vriendinnen afspreken :slightly_smiling_face:? En ook heel belangrijk: stel dat je een vriend krijgt moet je wel tijd voor hem hebben!
Het helpt misschien om een lijstje te maken met dingen die je leuk vindt aan je huidige leven/aan jezelf om je gedachten in iets positiefs om te zetten. Want ik demk dat dat het belangrijkste is. Gewoon 's morgens als je opstaat al tegen jezelf in de spiegel zeggen: ik ga ervoor!
Ook als je een minder goede dag hebt, gewoon glimlachen :slightly_smiling_face:. Zie je een leuke jongen? Maak heel subtiel, terwijl je een tevreden glimlach op je gezicht hebt oogcontact. Doet hij er niks mee? Pech voor hem, genoeg andere jongens toch? En je moet jongens ook gewoon aan durven te spreken, oefen anders bijvoorbeeld eerst met gewone vrienden of zelfs vriendinnen om je wat zekerder van jezelf te maken. Ik denk dat als een vrolijke uitstraling (vrolijke kijk op het leven) hebt en jezelf zelfverzekerd presenteren het meeste effect hebben op jongens.
Dat is in ieder geval wat ik heb ervaren :stuck_out_tongue:, gewoon lekker jezelf blijven vooral! Ik had nml op de middelbare school een pessimistisch denkbeeld en een negatief zelfbeeld.ik kreeg 0,0 aandacht van jongens en sommigen deden zelfs hartstikke vervelend! Ik ben eraan gaan werken en nu gaat het veeeel beter! Ik kwam laatst bijv een jongem uit mijn oude klas tegen (die altijd heeel vervelend tegen me deed) en opeens helemaal aardig doen, praten op msn etc. Ik had toen echt iets van: wtf gast?! Maar dat is totally besides the point :stuck_out_tongue:.
Mijn huidige ‘scharrel’ (zoals ik het helaas wel moet noemen, nog wel… :stuck_out_tongue:) zegt ook de hele tijd dat hij meteen toen hij me zag viel op mijn uitstraling (ja, het is een schatje!)

Dus uhm, lang verhaal, maar het komt erop neer: positief denken!

Maak je je druk dat je nog niet gezoend hebt?

Ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen omdat ik niet precies weet waar het probleem ligt.

Mis je iets in je leven? Of ben je op zoek naar iemand die je zelfvertrouwen geeft? Is het overigens wel terecht dat je je onzeker voelt? Ben je op dit moment verliefd op iemand?

Vragen vragen…

zelfs als je moe/alleen/verdrietig bent op stap gaan ofzo?
vooral niet op zoek gaan (maarja, ik heb geen idee hoe, dat is nou net je vraag :’) )
Ik herken me hier heel erg in, ik hoop alleen niet dat jij dit hetzelfde oplost als ik deed.
Ik wilde ook zooooo graag een vriendje…
dus toen ben ik maar gewoon gaan ‘sletten’, stomme dingen gedaan, dingen die ik niet echt wilde, elke jongen waarvan ik ook maar dacht; ‘dat is zo’n sukkel die ik nog wel zo ver kan krijgen’ ook echt proberen te krijgen.
En dat terwijl ik toch best wel aandacht van jongens kreeg maar die gewoon niet leuk vond. Dus met die andere/beetje foute jongens lopen klooien (geen seks gehad gelukkig)
Na een nare ervaring daarmee gestopt met de gedachte; ik ben heeeeelemaal klaar met vriendjes! Wel heb ik er veel zelfvertrouwen van gekregen, zo van ‘ik kan toch wel jongens krijgen’ maar liever had ik het niet gedaan!
precies 1 maand en 1 dag later had ik een vriend die er daarvoor ook precies hetzelfde over dacht :stuck_out_tongue:
Het kan raar lopen, maar het komt echt nog wel (:

sorry daar heb je niets aan, maar ik moest het even kwijt ;p

haha sorry, ik heb het geprobeerd zo kort mogelijk te houden anders leest toch niemand het…
Maar ja, ik mis wel iets in mijn leven. Maar ik weet niet zeker of dat wel een vriend is. Maar dat ik opzoek ben naar iemand die me zelfvertrouwen geeft, kan wel zo zijn ja… nooit echt bij stil gestaan. Of het terecht is dat ik me onzeker voel… weet ik niet. Ik ben het al jaren eigenlijk, is gekomen doordat ik in de brugklas ontzettend gepest ben. En nee, ik ben nu niet verliefd.

Dat is me heel vaak gezegd de laatste tijd ja :’)
Zit nu ook bij een psycholoog, dat is voor iets anders maar ik hoop dat zij me er misschien mee kan helpen.

Maar hier heb ik wel wat aan (: Bedankt!
en ook alle andere voor hun reactie’s ofcourse

Ik denk omdat jij erg gepest bent in de brugklas dat je nu opzoek bent naar een soort van erkenning omdat je dat onzeker gemaakt heeft, en omdat je nu een leeftijd hebt van het hebben van een vriendje zoek je daar die erkenning. Heb jij wel goede vriendinnen? Die je vrolijk maken? Een goede vriendin kan ook al helpen in het krijgen van zelfvertrouwen.

Misschien helpt het als je je gaat richten op je toekomst? Maar dan niet op een toekomst met jongens haha, dat helpt denk ik niet.

ik herken me hier zo in

oef dat is zeer vervelend ja!
Leeftijd moet geen rol spelen, ik ken ook echt wat meiden die nooit hebben gekust of een vriendje hebben gehad rond jou leeftijd. Natuurlijk is het vervelend als je nog nooit een vaste serieuse relatie hebt gehad of nog nooit hebt gekust op jou leeftijd omdat de meesten van je leeftijdsgenoten dat wel hebben gehad.

Wat ik uit je verhaal moet begrijpen, het kan best zijn dat ik het verkeerd begrijp, is dat je amper uitgaat? Citaat: ‘vriendinnen zie ik nauwelijks en ik heb het bijna de hele week druk druk druk, en zo niet… ben ik te moe om ergens heen te gaan.’
Zelf leer ik juist jongens kennen met uitgaan. Klinkt raar, en ook niet meteen denken dat ik een sletterig type ben maar ik heb wel hierdoor ook heel wat date’s gehad.

En dit heb ik ook mezelf afgeleerd. Jongens beoordelen op hun uiterlijk. Ik was iemand van ‘het’ perfecte uiterlijk. Ik keurde heel erg veel jongens af op hun uiterlijk. Mijn ware zag er uit als orlando Bloom, ryan sheckler gewoon iemand die een beetje beroemd is. Zo dacht ik erover toen ik 13/14 was (’:, maarja nauwelijks jongens of bijna geen jongens ziet er zo uit op die leeftijd. Toen ik dat uiteindelijk niet meer deed had ik binnen no time een vriend. Niet dat ik zelf zo wanhopig was om er een te zoeken. Maar gewoon iemand die mij leuk vond maar niet het uiterlijk had wat ik zocht toch maar mee te gaan daten en bleek het een echt heel leuk karakter te hebben, is inmiddels wel mijn ex haha.

Vriendinnen geven ook veel steun, maar je moet ze wel blijven zien en niet verwaarlozen omdat je het druk hebt met andere dingen. Zelf had ik een vriendin die ik & mijn vriendinnengroep niet meer zag doordat ze te veel werkten en met school bezig was. Ze had ons verwaarloosd en daarna hebben wij haar ook buiten ons vriendenkring gesloten zowat omdat ze gewoon ons niet meer zag.

Je moet ook met iemand over je problemen praten. Als je hetzelf heel erg oppropt dan sluit je je dadelijk helemaal af van de buiten wereld. En zelf wil je ook niet dat dat gebeurd! Dus zoek iemand waarmee je over jou problemen kan praten. Een goede vriendin, iemand via een hulptelefoon of zoals dit, bloggen via girlscene.

Dit heb ik dus niet verzonnen wat ik nu ga vertellen!Ik was eerst echt een onzeker meisje. Ik werd zelfs bang als een onbekende tegen mij aanpraten. Ik ging zelfs in groep zeven elke vrijdag naar een speciale school waar ze kinderen/jongeren door middel van activiteiten meer zelfvertrouwen gaven. Daarnaast heb ik zelf ook nog andere cursussen gedaan en toen ik naar de middelbare ging veranderde ik helemaal en ben ik nu echt spontaan (klinkt ook al stom om over jezelf te zeggen haha) en ik heb kei leuke vriendinnen en momenteel in lovee…

Dus samengevat zoek je vriendinnen op, ga met ze uit, bespreek je problemen met andere en dan komt het allemaal wel goed :slightly_smiling_face:

Ik heb wel een goede vriendin… maar die woont hier een heel eind vandaan.
Verder heb ik nog wel vriendinnen maar die zie ik bijna niet omdat ik het heel druk heb met school/huiswerk/stage/werk
ga wel binnenkort weer eens met ze afspreken gelukkig. Maar heb ze al een paar maanden niet gezien x|

Ik ga inderdaad nooit uit (A)
Heb ook niet echt vriendinnen die uit gaan…
had het er laatst met een vriend over, maar die had zoiets van “Tsja, als je daar geen zin in hebt… zo boeiend is het niet.”
terwijl ik juist zoiets had van “Kan ik dan niet een keer mee?” mja, woon ook niet echt dichtbij de stad ofzo

Oh trouwens! Wat bedoel je eigenlijk met de titel van je topic? ‘‘Vergeten’’ ?

beetje vaag nu ik het zo na lees :’)
Ik wilde iets van “vergeten om daar steeds aan te denken” ofzo
maar ik had het al ingetypt voor ik het verhaal typte… en nu is het niet zo logisch meer.

Oh haha ok:) Niet dat ik iets cruciaal mis uit je openingspost :relieved:

een vriendin van mij had hetzelfde, en eh, zij was al 18. moet zeggen dat zij er nooit last van heeft gehad met de druk van een vriendje en zoenen. het komt wanneer het komt, maar als je niet gelukkig bent met je levensstijl nu dan kan je iets veranderen. probeer wat meer positiviteit uit te stralen, probeer gelukkig te zijn met jezelf en meer leuke dingen te doen. die jongens komen wel :slightly_smiling_face:

Ik had dat eerst ook, ben ook gepest in de brugklas enzo, had ook een heel laag zelfbeeld, geen aandacht van jongens.
Dacht daardoor ook, nou ik krijg nooit een vriendje niemand vind me leuk.
Maar als je zoals de meesten zeggen positief denkt en tevreden bent met jezelf, straal je dat ook uit en stappen mensen sneller op je af.
Ben zelf heel verlegen dus stap zelf niet zo snel op mensen af, maar sta nu wel positief in het leven en heb nu toch meer contact met jongens.

Dus mijn tip is, denk positief!
en maak je niet druk over jongens, hij komt vanzelf een keer op je pad.