Vergeten

Stel je voor:
Je hebt je vriendin als een half jaar niet meer gezien, en in de vakantie heb je afgesproken. Je verheugt je er enorm op, hebt er het oppassen voor afgezegd, filmavondje bij vriendinnen voor afgezegd, strippenkaart voor de bus gekocht.
Dan bel je op om te controleren of alle bussen nog wel rijden vanwege het slechte weer. Je vriendin reageert verbaasd: “Hoezo wil je dat weten?” Je herrinnert haar eraan dat je komt. Dan blijkt ze het vergeten te zijn, en je kunt niet komen. Wat doe je dan, ben je boos op haar, of moet je het gewoon vergeten?

-

Ik zou behoorlijk pissig zijn.
En ik zou haar ermee confronteren hoe het komt dat ze het vergeten is.
Als ze een goede rede heeft zou ik 't vergeven en een nieuwe afspraak maken. Komt ze met een flutte reden dan is 't Toedeloe voor der.

dan ben ik boos op haar

Na, ik zou niet echt boos zijn. Misschien een beetje teleurgesteld. Iedereen vergeet toch wel eens wat! Maar ligt er ook aan hoe je er zelf over na gaat denken. Zoals jij het vertelt met ‘oppassen afgezegd’ enz, lijkt het al veel erger (dan het eigenlijk is?) Maak gewoon een nieuwe afspraak!

ja ik zou pissig zijn. jij hebt al die moeite gedaan en dan is het blijkbaar niet belangrijk genoeg voor haar om het te onthouden…

okee, ik had dat gister dus, en k was eigenlijk best kwaad, maar k vroeg me af of dat niet heel lullig was
x

Ik zou best boos worden…

Dan zou ik echt wel pissig zijn,
maar als ze het écht vergeten is zou ik het haar nog kunnen vergeven.

ik zou echt giga pissig op dur zijn,
ik bedoel, je hebt er vanalles voor afgezegd,
je hebt je er ongelofelijk op verheugd,
en dan gaat het hele feest niet door,
omdat madame het ‘vergeten’ is.

iedereen vergeet wel uns wat vind ik hier dus echt niet van toepassing
zoiets vergeet je niet,
als het omwat voor reden danook niet door kon gaan
had ze dat moeten zeggen,
en daar niet op het allerlaatste moment mee aankomen,

wat ongelofelijk kinderachtig van dur -.-’

Ik zou echt verontwaardigd zijn, zoiets vergeet je toch niet na een half jaar elkaar niet gezien te hebben? Ze zou zich er op moeten verheugen…
Ik zou haar opbellen en erover praten en eventueel gelijk een nieuwe datum prikken. Als ze niet enthousiast is of je kritiek niet accepteert weet je gelijk hoe het zit.

dat zou ik echt erg vinden! gewoon dat ze het dan vergeten is, waar jij zolang naar uitkijkt… ik weet niet of ik boos zou zijn, maar ik zou wel eens zeggen wat ik ervan vind!

ik zou echt boos zijn , want je hebt er alles voor afgezegd en dat is zij het vergeten.

Ik zou het niet leuk vinden!
Vooral omdat ik zoveel moeite had gedaan, en ik zou dat ook laten weten. En ik zou voorstellen of het haar leuk lijkt om het alsnog te doen op een andere dag.
Als ze niet enthousiast was of niet wou, zou ik haarlekker de kosten laten delen

Als iemand het niet belangrijk genoeg vindt om het te onthouden word ik vet pissig. Zeker als ik dan andere leuke dingen er speciaal voor afgezegt heb, pff.

Dat ja…
Als jullie elkaar zo lang niet gezien hebben en jullie zijn zo goed bevriend, zou ze het toch niet kunnen vergeten? Had je ook niet met haar erover gepraat voordat je naar haar toe zou gaan? (Als in: ‘Hé, we kunnen dan ook ditendatendit doen…’)

Ik zou proberen een nieuwe datum af te spreken en toch nog wel laten blijken dat ik het niet leuk van haar vind.

Ik zou denk ik best pissig zijn. Ik bedoel als ze het vergeet dan vind ik dat best raar. Je vergeet toch ook neit als je naar de tandart oid moet, terwijl dat een stuk minder leuk is (hoop ik toch;)).
Ik zou haar er dan mee confronteren, is het geen slap excuus proberen een andere keer af te spreken, maar er toch bij blijven dat het een beetje raar is.

Ik zou het echt niet leuk vinden als een vriendin van mij dat zou doen, want je hebt er vanalles voor afgezegd. Alsnog is het wel een vriendin dus ik denk dat ik eerst boos zou zijn en het er daarna met haar over hebben en dan vergeten.

Boos, dan weet dat wijf dus niet wat vriendschap inhoud, vooral na alle moeite die je gedaan had.

Taz.