Vergeten te eten?

Ik heb dus zegmaar een probleem,
ik vergeet vaak te eten.
En dat realiseerde ik me eigenlijk vanavond pas toen m’n moeder me vroeg hoeveel ik vandaag heb gegeten.
Ik heb vandaag 3 van zulke mini toastjes gegeten (zulke hele dunne…ik weet 't niet beter uit te leggen.),
een koekje die gemaakt is van granen ofzo? zo proeft het.
En dan moest ik persé met het avondeten heel veel lasagne eten en heel veel sla,
nou ik heb dus alleen maar een paar happen lasagne gehad en de helft van 'n normale portie sla zegmaar.
Maar wat m’n vraag nu dus was; zou iemand me kunnen helpen, of tips geven, hoe je iets langzaam opbouwt om weer meer te gaan eten?
( Oh, trouwens, ik ben totaal niet dun ofzo! ik heb zelfs een buikje, haha. dus ik doe dit echt niet expres ofzo. )

Waarom vergeet je te eten?

ja me moeder heeft dit ook!
Ze mist vaak het hongergevoel, of ze is zo druk bezig dat ze vergeet te eten…
Het is een kwestie van dwingen… Ze dwingt zichzelf 3x per dag te eten, ook al heeft ze geen hongergevoel.

zet eten klaar?
dat je smorgens je brood smeert voor de lunch, dan eet je het wel op.
zet wekkertjes in je telefoon voor eet momenten
koop dingen die jij lekker vind,
zodat je gezonden tussendoortjes eet

Ehm, nouja, eigenlijk geen reden.
ik vergeet het gewoon, ik ben ook helemaal niet druk overdag ofzo.
Ik ben meestal gewoon rustig binnen/op school…

Stelde de vraag verkeerd: als je andere mensen ziet eten, denk je zelf dan ook niks?

Dat heb ik in vakanties ook altijd. Heb dan ook last van weinig hongergevoel, en dan merk ik het pas als ik op tv ofzo iets zie over eten.

“OJA WACHT MOET NOG ETEN”

:"D

oh ja, dat heb ik eigenlijk alleen maar op school.
maar daar krijg ik meestal geen hongerig gevoel van ofzo,
maar nee, dan denk ik er vaak niet veel bij.
en dat is ook maar 2 keer per dag, want thuis let ik niet op m’n familie enzo.

over de andere comments; dankje! ik zal proberen wat bijv. jemapelledenise zei =)

Bij mij is het meer andersom, ik vergeet noooit om te eten haha
maargoed dat helpt jou niet zoveel! Ik denk dat het zal helpen als je ‘eetmomenten’ insteld waarvoor je lekker de tijd neemt om wat uitgebreids klaar te maken en er wat energie in te steken (een lekkere salada, rijk belegde boterham etc.) misschien (als je dan bezig bent met het klaarmaken ervan) dat je daardoor je honger wat meer opwekt?

Ik kom er ook regelmatig achter dat ik alleen maar 1 boterham bij 't ontbijt heb gegeten.

Ik ben naar de diëtist geweest, die heeft gezegd dat ik het vooral van tussendoortjes moet hebben. Het komt erop neer dat je ‘bezig’ moet zijn met eten, en heel bewust. Dat je jezelf verplicht om regelmatig stil te staan bij het feit dat je iets moet eten. Zorg ook dat je altijd iets bij je hebt, al is het maar een sultana ofzo.

Dat heb ik met drinken, ik drink veel te weinig.
Maar ik heb ook nooit dorst en ben vaak zo druk bezig dat ik er niet aan denk.

Normaal eet je iets zodra je voelt dat je honger hebt maar blijkbaar heb je weinig honger gevoel. Ik zou gewoon wat regelmaat zoeken en mss wat lichaamsbeweging voor 't eten? Krijg je honger van!

Je moet er gewoon een regelmaat van maken
Vast ontbijt, lunch, avondeten
En anders heel veel eten in je tas stoppen, wanneer je je boeken pakt of agenda dat je dat eten ziet en denkt: hee eten

Dan moet je gewoon gaan eten, ook al heb je geen honger.

Je moet om vaste tijden gaan eten. En dan ook als je geen honger hebt.

Dankje voor alle reacties!
Ik zal nu gewoon vaste eettijden nemen en dan mezelf dwingen te eten. :’]
En ik ga vragen aan m’n moeder voor drinkontbijt want ik ontbijt ook nooit~~
als ik thuis ben straks (ik zit nu op school) ga ik gelijk 2 broodjes eten!
nogmaals bedankt allemaal :3

In het begin… Zet een wekker :slightly_smiling_face:
Heel stom misschien, maar dan weet je wel dat je dan even iets moet eten. Na verloop van tijd heb je dan wel door dat je gewoon moet eten. Daar moet je lichaam gewoon weer even aan wennen. Op een gegeven moment heb je dan vanzelf op die tijdstippen honger!

Wow. Ik heb vaak geen honger maar wil altijd wel eten, haha. Eten is toch lekker? :stuck_out_tongue:

als ik vergeet te eten, merk ik het vanzelf na een half uurtje al haha
mijn maag begint echt heel extreem te rommelen:$

Ahaha, dat heb ik ook XD Maar zoals iemand hierboven al zei: ik heb dat ook met drinken, op veel dagen drink ik maar 1 glaasje optimel per dag en ik merk er eigenlijk ook helemaal niks van. Ik heb nooit dorst en ben ook nooit uitgedroogd of zo XD Maar ik moet binnenkort naar een diëtiste omdat ik nog wat moet aankomen en ik bang dat ik dan toch meer zal moeten drinken :confused: Ik hou helemaal niet van drinken XD