vergeten of niet?

Hoi allemaal,

Ik vond begin dit schooljaar een jongen uit mijn klas leuk, maar ik besloot hem maar te vergeten, want ik had geen zin om weer verliefd te zijn. na een paar weken begon ik weer op hem te letten, maar zei ik weer tegen mezelf dat ik het moest laten gaan. nu een paar maanden verder let ik weer op hem en ben ik me ervan bewust dat ik hem echt heel leuk vind alhoewel ik hem eigenlijk niet goed ken (Ja ik vind het ook knap dat ik hem leuk vind terwijl ik hem amper ken). Ik heb zijn nummer verder niet alleen zit ik naast hem met 2 vakken (plaatsen waren gekozen door de docent) en iedere keer neem ik me voor om tegen hem te praten, maar als het er op aan komt durf ik het niet.
Ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat ik geen kans bij hem heb omdat ik van een vriend hoorde dat hij op van die “sletterige” meiden valt (zo beschreef hij het) en daarom wil ik hem eigenlijk vergeten.
maar als ik bijv. in zijn ogen kijk als hij wat vraagt of zegt (wat niet vaak gebeurd) dan is mijn dag helemaal goed en heb ik het idee dat hij me leuk vind.
aan de ene kant wil ik hem dolgraag vergeten, maar aan de andere kant wil ik het toch proberen, maar durf ik geen initiatief te nemen.
volgens mij heeft een klasgenoot/“vriendin” ook een oogje op hem, want ze praat best vaak over hem en zoekt aandacht bij hem en dan word ik meteen jaloers waardoor ik tegen mezelf inga en er alles aan doe om haar bij hem weg te halen.
ik weet dus echt niet wat ik moet doen. van mijn vriendinnen krijg ik alleen maar te horen van “waarom vind je hem leuk, hij is best lelijk” en dat soort dingen dus daar hoef ik ook niet aan te kloppen.

Wat vinden jullie? vergeten of toch proberen?
en hoe zou ik dan toch onopvallend een beetje contact kunnen zoeken?

sorry voor mijn lange verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. alvast bedankt :bowing_man:
xoxo

Het is het proberen waard als jij hem echt zo leuk vindt als je zegt,niet geschoten is altijd mis​:wink:Nou ik ben geen versierexpert :sweat_smile: maar ik zou bijv. als er iets ergs is gebeurds of leuk juist erover praten tegen je vriendin die voor jou zit, wanneer je naast hem zit, grote kans dat hij mee zal praten. En veel oogcontact zoeken en per ongeluk tegen hem aanlopen etc.

Niet geschoten is altijd mis he. Je kan het proberen. Ik zou gewoon een keer vragen van ´hoe was je weekend?´ Gewoon een keer het gesprek beginnen. Als je elke keer naast hem zit en niks gaat zeggen, dan leer je hem ook niet kennen en hij jou niet. Daarnaast kun je ook een keer vragen of je nog huiswerk had.

dank jullie wel! :bowing_man: