Vergelijking Aristoteles en Kant

Sorry als hier al een topic over bestaat, maar vind nergens het antwoord op mijn vraag. :hammer:
Voor mijn examen moet ik een vergelijking kunnen doen van filosofen Aristoteles en Kant.
Iemand die mij kan helpen?

Dankjewel!

Oh ja, geen wikipedia gedoe alsjeblieft, ben ik allemaal al af gegaan :-/

Je zit met Vrije Wil, right? Wat moet je precies vergelijken van hen, welke filosofische gedachten?

Voornamelijk hun visie op het mensbeeld :cold_sweat: :
vrije wil, deugden, imperatieven, maximes

Ik weet het zo gauw ook niet meer uit mijn hoofd, dus ik zou zeggen dat je je Vrije Wil boek erbij pakt en stukjes die over hen gaan opzoekt en voor jezelf opschrijft wat hun belangrijkste punten zijn. Daarna kun je het naast elkaar zetten en komt de vergelijking waarschijnlijk vanzelf.

Sorry, wat wil je precies weten? De betekenis van die begrippen zodat je een vergelijking kan maken? Ik had filosofie op de middelbare school dus ik kan je misschien wel helpen

Ik heb dat boek precies niet, alles komt van cursus van docent zelf.
Hoe heet dat boek juist? Ga ik mij daar even in verdiepen. :’)

Bhu, mijn docent heeft gewoon gezegd:
“zorg dat je een vergelijking kan maken tussen kant en aristoteles”
waarschijnlijk zal ik dan gewoon moeten zeggen dat kant: vrije wil en aristoteles: deugdenleer is zeker?

Het is opzich wel iets uitgebreider dan dat :’)
Als je het hebt over de deugdenleer van Aristoteles heb je het over een ethische stroming, de deugdethiek. Als je dat wil vergelijken met Kant, gaat hij uit van de plichtethiek.
Je kan deze filosofen prima met elkaar vergelijken, maar je moet heel goed uit elkaar halen op welk gebied je ze wil vergelijken. Deze informatie is allemaal goed te vinden op het internet, maar anders kan je boeken bestellen of lenen bij de bibliotheek.