Vergelijken met andere meiden

-

Ik weet dat het lastig is, maar je moet jezelf niet zo vergelijken met anderen.
En daarnaast heeft iedereen zijn of haar onzekerheden en minderheden. Zelf probeer ik altijd te denken dat ik blij ben met mezelf en hoe ik ben, en dat anderen daar moeten respecteren.

En dat die jongens nu meer voor het standaard meisje kiezen, zegt meer over die jongens dan over jou.

Ik was vroeger ook altijd heel erg onzeker, maar nu denk ik altijd, whatever ik heb wel ergere dingen om me druk over te maken.

Je moet jezelf niet gaan vergelijken met anderen. Je bent een uniek persoon en je bent net zoveel waard als ieder ander mens.

-

Ik kijk ook vaak naar mooie mensen, maar ik hoef hen niet te zijn. Ik kon kort geleden ook jaloers zijn op andere meiden op school, die leken alles te hebben en vet mooi en leuk zijn. Maar als je nou elke keer als je denkt dat je er uit wilt zien als iemand anders zegt tegen jezelf: ‘ik ben goed genoeg, leuk en ik hoef niet iemand anders te willen zijn’. Ik heb het gevoel dat je niet echt lekker in je vel zit. Zet vrolijke muziek op en ga dansen, trek mooie kleren aan en voel je goed. Neem een zekere houding aan, recht op en schouders om hoog. Kijk ook positief in de spiegel, en zet een big smile op je face :slightly_smiling_face: dan ga je met een beter gevoel de deur uit. Ik hoop dat je je wat zkerder gaat voelen!