Vergelijken Hoge Hotelscholen Leeuwarden, Apeldoorn, breda; ervaringen?!

Lieve medegirlsceners,

Ik ben iemand die altijd al weet wat ze wil en hard werkt om haar dromen waar te maken. Afgelopen jaar heb ik gestudeerd aan de Hotelmanagement school in Maastricht, waar ik de mooiste tijd van mijn leven heb gehad. Helaas is het door bepaalde omstandigheden in de laatste week van school misgegaan en moest ik stoppen met de studie.

Nu wil ik het liefst zo snel mogelijk weer studeren. Ik ben nu dus aan het kijken of ik in februari kan beginnen in bijvoorbeeld Leeuwarden, of eventueel Apeldoorn. Mochten deze twee opties het niet worden, hoop ik dat Breda wat voor me is.

Vandaag ben ik naar de open dag in Apeldoorn geweest en wat me opviel is dat het heel kleinschalig is en erg gericht op de student. Leeuwarden is naar mijn idee wat groter, plus is engelstalig. Ik ga sowieso bij beide scholen selectie doen. Toch wil ik alvast, mocht ik bij beiden toegelaten worden -je weet maar nooit-, een goede vergelijking maken om zo te kijken wat het best op mij als persoon aansluit.

Daarom wil ik graag weten hoe anderen het (hebben) ervaren. Hoe groot is de stap naar engelstalig studeren in Leeuwarden? Zet het veel druk op je? Moet je echt al goed zijn in de taal? Of red je het gemakkelijk en is het juist prettig om Engelstalig te studeren en zo de taal vloeiend te leren spreken?
En verder hoe ervaart men de druk die de school oplegt? Is er veel begeleiding of word je helemaal losgelaten? Tips? Misschien mensen die al eerder elders dezelfde studie hebben gedaan en daarna naar eenandere school gingen? Is het dan bijvoorbeeld te doen om met vrijstellingen het eerste jaar in een half jaar te doen of is dat echt af te raden?

Ik zou het heel erg waarderen als een paar hotello’s hun ervaringen met mij zouden willen delen. Alvast hartstikke bedankt!

Liefs,

Olifant

Verder; ervaringen met de steden, kameraanbod en studentenleven etc. in desbetreffende steden?

Upje!

ik heb geen ervaring met stenden maarrrr… leeuwarden is wel echt een leuke stad om te studeren :grin: tenminste, ik vermaak me er goed en het uitgaansleven is echt leuk! ik zit bij de studentenvereniging van mijn school (vhl, osiris) en dat is ook wel leuk want zo heb ik bijna iedereen leren kennen :grinning: (voor als je je daar mee bezig wilt houden)
de kamers zijn hier relatief goedkoop, maar het ligt er maar net aan wat je eisen zijn, gedeelde badkamer etc.
je kan voor 200/250 inclusief al een kamer hebben, als je goed zoekt. dat is dan wel alles gedeeld, en je kamer zelf zal niet groot zijn. dat soort kamers liggen wel aan de kant van leeuwarden waar het stenden en nhl zitten dus dat is dan wel weer makkelijk als je daarheen gaat.
als je meer voor jezelf wilt hebben, en een grotere ruimte heb je dat al wel voor 400 ofzo.
succes met je keuze!