Vergeetachtig?

Oke dit gaat misschien raar/overdreven klinken denk ik maar ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik ‘iets’ heb ofzo… Want ik vergeet echt veel en soms vertel ik dingen gewoon 2x tegen mensen maar dan niet dat er een tijd tussen zit maar gewoon binnen 2 uur ofzo. En dan zeggen ze dat heb je al verteld hoor en dan denk ik; oja?
En op school heb ik ook de laatste tijd weleens last van een black-out. Dan heb ik een toets of dan wordt er een vraag gesteld en dan weet ik het gewoon echt even niet meer en kan het me totaal niet meer herinneren. Echt heel vervelend is dat.
Ook heb ik weleens dat ik echt heel hard moet nadenken wat ik bijvoorbeeld een dag ervoor gedaan of gegeten heb.
Ik weet dat jullie geen dokters zijn maar misschien heeft 1 van jullie dit ook weleens?
Is het raar om naar de dokter te gaan? Of denk ik gewoon veel te overdreven?
Want ik zit er best wel mee…

Alvast bedankt!

Het is niet raar, ik zal er gewoon mee naar de dokter gaan
Heb je misschien last van stress ?

Je zou er met een leraar/vertrouwenspersoon op school over kunnen praten. Die hebben er meestal wel ervaring mee. Als je het echt niet vertrouwt kun je beter naar de dokter gaan. Beter een keer te veel naar de dokter dan een keer te weinig…

Ja een beetje, ik zit in mijn examenjaar havo en mijn cijfers zijn niet echt super ofzo…
Bedankt voor jullie reacties!
Iemand anders nog?

Kan best stress gerelateerd zijn. Ik heb er ook last van.

Ja het kan idd door stress komen.
Heel vervelend, maar je kan er helaas weinig aan doen.
maar als ik jou was zou ik toch even langs de dokter gaan,
je weet maar nooit wat hij of zij er van zegt.

het kan inderdaad stress zijn.
het kan ook zijn dat je mischien iets heel erg dwars zit maar wat
meer onderhuids zit… if you know what I mean. dat ej niet direct weet
wat je nou dwars zit.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb ooit een poging gedaan het tegen mn ouders te vertellen maar zij reageerde heel neutraal, bijna sarcastisch van er zal wel niks aan de hand zijn, ja dat zal best… Ze nemen het niet echt serieus.
Dus als ik bijvoorbeeld naar de dokter ga kan dat dan zonder dat zij het weten? Of kan je dat ergens zien (verzekering etc.)?

Waar wil je niet dat zij erachter komen? Misschien zien ze zo de ernst van de situatie in.

Stress moet je niet onderschatten. Ik heb bijvoorbeeld nu ook moeite met mijn spieren ontspannen.

wow, dat heb ik ook de laatste tijd en bij mij nog ‘erger’
ik vertel iets of vraag iets en na 2 minuten vraag ik het opnieuw en dan ist dat heb je al gevraagd, dan denk ik huh nee helemaal niet
en ik heb vanmiddag met een jongen gesproken, maar ik weet het gewoon niet meer(om maar eens een voorbeeld te noemen)

ik ben van plan om me er eens wat in te verdiepen, en desnoods idd ook naar mijn huisarts te gaan, want het is zwaar irritant man. dus ik zou zeggen, als je naar je dokter gaat en je hoort iets, note me dan even, wil je?:blush:

Heb ik ook! Wtf
ik raak alles kwijt en ik vergeet van alles D:
Mijn spullen zijn echt nergens meer te bekennen :C

Haha, zo reageerde mijn ouders ook! Maar even een vraag, heb je dit altijd al…? Want het kan ook zo zijn dat je add hebt. Heel dromerig, niet kunnen concentreren enzovoorts. Ik heb dit zelf ook, je kan er medicijnen voor nemen. Maarja ik heb liever dat ik ben wie ik ben xd

Naar een dokter voor geheugenverlies?
Hmm sjah, denk dat het gewoon logisch is.
Iedereen tussen de leeftijd 12 - 18 heeft er nogal last van. Ik ken niemand die het niet een beetje heeft. :grinning_face_with_smiling_eyes: Omdat wij nogal veel informatie per dag opvangen vergeten we ook veel.

Je kan van die braintrainingen doen (van die spelletjes voor de nintendo of online) om je geheugen te trainen.)

Denk zelf dat het stress is dus.

Maar als je echt denk dat het sirieus is zal ik naar de doktor gaan.

Ik heb dat ook wel eens als ik een avond te veel gezopen heb :zipper_mouth_face:

Nee, ik zou naar de dokter gaan als ik jou was.
Als je dan niks hebt weet je iig zeker dat het echt niks is (:

Ik heb daar ook heel veel last van. 'k Kan vragen wat we eten en een half uurtje later heb ik echt geen idee meer wat we gingen eten, hoe lang ik ook denk. Heb ook vaak geen idee wat ik de vorige dag heb gegeten, wat ik heb gedaan en soms weet ik niet hoe een leraar of klasgenoot heet. Dan is het echt zo van; “Eh, dingetje?” Haha.

Maar ik heb geen idee wat het is, misschien is het gewoon een periode. En als het niet over gaat zou ik toch even langs de dokter gaan. Beter dat je daar te vaak zit dan te weinig. Succes!

Het kan inderdaad stress zijn.
Ik heb het de laatste tijd ook wel, wel iets minder dan jij. Maar ik heb ook vaak dat ik niet meer weet wat ik de dag ervoor gegeten heb, dat ik op maandag niet meer weet wat ik in het weekend gedaan heb. Of zoals hier ook al gezegd is dat ik vraag wat we eten, en een half uur later ben ik het soms weer vergeten. En wat E_kid ook al zei, dat ik mijn spieren niet kan ontspannen, dat alles vast zit enzo. Maar ik denk dat het inderdaad stress kan zijn.