ik maak me zorgen om mijn vader, hij onthoud altijd alle afspraken en alles maar sinds kort vergeet hij toch veel dingen.
het begon me mijn nieuwe vriend. Mijn vader vroeg aan hem wat voor werk hij deed. Mijn vriend vertelde over zn werk en mijn vader en hem hadden een leuk gesprek. Die dag erna vroeg mijn vader aan mij : goh wat voor werk doet ie?
ik heb het maar gewoon nog een keer verteld, ach misschien in de war?
maar een paar dagen erna vroeg hij weer aan mn vriend wat voor werk hij deed, waarop ik antwoorde dat het nou al de 3e keer is dat hij het vroeg. Wat hij volkomen ontkende, want het was volgens hem de eerste keer dat hij het vroeg en was boos weggegaan.
pas ook met een feest waar ik heen zou gaan, ik had het er al heel de week over en hij vroeg weer een paar keer: waar ga je zaterdag avond heen dan? op de avond zelf, vlak van te voren nog met mn vader over gehad hoelaat ik thuis zou zijn van dat feest. dus toen ik wegging en zei : Doei pap! vroeg die :‘huh waar ga je heen dan?’
ik werd een beetje boos omdat het nou al de zoveelste keer was dat hij het vroeg, mn vader ontkende het weer, werd boos en liep weg.
Mijn moeder had vandaag een hightea met n nichtje, al heel de week hebt ze het erover. vanochtend had ze nog tegen mijn vader gezegt: zet jij vanavond het eten alvast op? want ik ga hightea’en (mn zusje moet vroeg dansen). Bij thuiskomst netjes het eten opgezet, maar wel met de vraag: waar kom je vandaan dan?
sorry voor het ietwat lange verhaal, maar zo gaat het dus al een tijdje. en dus ben ik bang dat dit een beginnende vorm van alzheimer/dementie is…
En ik vind hem nog zo jong voor zoiets want hij word bijna 50, je hoort weleens dat alzheimer/dementie ook op jonge leeftijden voorkomt maar over het algemeen zijn de meeste patienten toch wat verder in leeftijd.
iemand die dit gedrag herkent? (ontkennen dat ie iets al meerdere keren heeft gevraagd en vervolgens erg boos worden)
of iemand die weet hoe ik met deze situatie om kan gaan? aangezien ik meestal boos word en dat het eindigt in een ruzie…
liefs