Verfilmde boeken (;

Hey girls!

Kennen jullie enkele romantische films die verfilmd zijn of gebaseerd zijn op een boek? Moeten wel engelse/amerikaanse films zijn :wink:

Thanks alot!!
13x

Devil wears prada

Oh sorry is geen romantische film, sorry

The Notebook, Dear John enz.

Twilight

de boeken van Nicolas Sparks;
The notebook
A walk to remember

@shitoos maakt niet uit hoor :wink: mogen ook ‘chickflicks’ zijn :wink:
thanx! Nog suggesties? (:

Alsjeblieft, een hele lijst.

http://en.wikipedia.org/w…s_based_on_romance_novels

Titanic

zijn wat oud ;s mr toch bedankt :grin:

@die_rooie hmm wist niet dat het gebaseerd was op een boek! :wink: thnks^^

Ik wist het ook niet, maar volgens mij is er wel een boek van. Weliswaar niet hetzelfde geschreven, maar wel gebasseerd op één verhaal. Schrijfster is volgens mij Danielle Steel

oki thanx! :wink:

Horse Whisperer.

The Wedding Date ook, die is gebaseerd op Asking for Trouble van Elizabeth Young.

De film is niet gebaseerd op een boek, maar op ware gebeurtenissen. Er zijn wel duizend boeken over de Titanic geschreven, maar op geen enkele daarvan is de film gebaseerd. Het is gewoon hollywoodfictie geprojecteerd op een waargebeurde historische achtergrond.

Overigens vind ik The Notebook zelf heel goed. Maar eerder omdat ik gek ben op de jaren '40 dan wegens de romantiek. ;p

Just Like Heaven

Dat is niet Titanic maar de film No Greater Love uit 1995.

“Bij de ramp met de Titanic verliest Edwina haar verloofde en haar ouders en blijft ze alleen over met haar twee broers en haar zus. Terug in Bonn zet ze alles op alles om de uitgeverij van haar ouders te redden. Ze heeft geen tijd voor de liefde, totdat ze de getrouwde Patrick leert kennen.”

Hier is een lijst van 1200 films die gebaseerd zijn op boeken.